Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Βακάκης (Jumbo): Μειώνει τις τιμές ως 15% και καλεί τον ανταγωνισμό να κάνει το ίδιο

Αν και διεθνώς καταγράφεται μια σαφής κατεύθυνση αποπληθωρισμού, στην Ελλάδα παραμένει μια έντονη κερδοσκοπική τάση, η οποία μπορεί να μην είναι αδικαιολόγητη -εν όψει πιθανής κλιμάκωσης της γεωπολιτικής κρίσης-, αλλά είναι πρώιμη, με βάση το σκεπτικό που ανέπτυξε ο Απόστολος Βακάκης, επικεφαλής του ομίλου Jumbo, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας του.

Βλέπει αποπληθωριστικές τάσεις και αποφόρτιση των πιέσεων στα περιθώρια κέρδους του λιανεμπορίου, ενώ καλεί και τον ανταγωνισμό σε μειώσεις τιμών, προσφέροντας ο ίδιος στο δίκτυο Jumbo λιανικές τιμές χαμηλότερες τον Οκτώβριο κατά 10% με 15%.

Οι τάσεις είναι αποπληθωριστικές και στην Αμερική και στην Ευρώπη, όπως ανέφερε. «Βγήκα και παρότρυνα τον κόσμο να κατεβάσει τιμές, δεδομένου ότι διάφορες παράμετροι κόστους έχουν υποχωρήσει. Πυροβολείτε τα πόδια σας διαφορετικά», ανέφερε σχετικά.

Το πιο σημαντικό απ’ όλα, σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, είναι η προσπάθεια που κάνει η Jumbo να γεφυρώσει το εισόδημα του καταναλωτή με τις τιμές που καλείται να πληρώσει. Κατά την άποψή του, όσο αυτό δεν αποτελεί εθνικό σκοπό, δηλαδή να μην υιοθετείται η κοντόφθαλμη πολιτική του κέρδους εις βάρος του καταναλωτή, κινδυνεύουμε να αντιμετωπίσουμε μεγάλα προβλήματα, τα οποία προς το παρόν βλέπουμε, αλλά δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη σημασία τους. «Πρακτικά θα έπρεπε όλοι να συμπεριφερθούμε με σύνεση και όχι να παρακολουθούμε ποιος θα είναι ο πρώτος που θα πάρει τα λεφτά του καταναλωτή. Δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι η αγορά», τόνισε και επικαλέστηκε την καμπάνια της Jumbo για τη μείωση των τιμών.

Από την άλλη μεριά, ο κ. Βακάκης σημειώνει ότι αν ο πόλεμος στη Γάζα γενικευτεί και κατά συνέπεια αυξηθούν οι τιμές των καυσίμων, τα πράγματα αλλάζουν. Προς το παρόν, όμως, αφού δεν έχουμε δει αύξηση π.χ. στο πετρέλαιο ή στην ενέργεια, χαρακτήρισε ανέντιμο για τον καταναλωτή να αυξάνονται οι τιμές. Πρόσθεσε δε ότι αυτός που υποφέρει είναι ο εργαζόμενος και ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η φοβία της κρίσης είναι περισσότερες παροχές στον καταναλωτή.

Το μέλλον μάλλον δεν θα είναι ευοίωνο, σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, που περιμένει όμως να έρθει αυτό το μέλλον για να το αντιμετωπίσει. Εξήγησε ότι ως εταιρεία η Jumbo απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό, που μετά βίας τα βγάζει πέρα. Ως εκ τούτου, δεν έχει εναλλακτικές και οφείλει να θέσει τον καταναλωτή στο επίκεντρο. «Δεν είμαστε φιλάνθρωποι μειώνοντας τιμές. Απλά το οποίο όφελος πρέπει να επιστρέφεται στον καταναλωτή», τόνισε.

Το guidance και η γενναιοδωρία με τους μετόχους του Ομίλου Jumbo

Μιλώντας για τις κερδοσκοπικές τάσεις στην ελληνική αγορά, σημείωσε ότι είναι η μεγαλύτερη ανησυχία του, μεγαλύτερη και από την επιστροφή μετρητών, απαντώντας έτσι στα σχόλια μετόχων περί γενναιόδωρης μερισματικής πολιτικής (η γενική συνέλευση αποφάσισε έκτακτη διανομή 200 εκατ. ευρώ), εν μέσω αβεβαιότητας στο οικονομικό περιβάλλον. Ωστόσο, η διοίκηση της Jumbo θεωρεί ότι θα περάσει καιρός για να εμφανίσει η εισηγμένη εταιρεία διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Εξάλλου, καταγράφεται πίεση στους όγκους πωλήσεων, με τα μηνύματα να έρχονται τόσο από την τοπική αγορά, όσο και από το εξωτερικό. Ως εκ τούτου, δεν έχει λόγο να κρατάει μετρητά, πέραν του ποσοστού ασφαλείας. Ο κ. Βακάκης θεωρεί ότι οι κινήσεις που κάνει είναι ψύχραιμες, σε ένα περιβάλλον όπου οι τιμές είναι υψηλές, χωρίς να έχουν εκτοξευθεί πρώτες ύλες και ενέργεια, ενώ ταυτόχρονα έχει συγκρατηθεί το μισθολογικό κόστος.

Σχετικά με το guidance, μάλιστα, τόνισε ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι αν θα υποστεί πλήγμα η κερδοφορία. Υπό τις παρούσες συνθήκες, η διοίκηση εμμένει στις προβλέψεις που έχει δώσει, ήτοι αύξηση πωλήσεων φέτος κατά 12% περίπου (χθες ανακοίνωσε αύξηση στο 9μηνο 17%) και αύξηση κατά 15% περίπου στα κέρδη του ομίλου. Με βάση την πρόβλεψη, η Jumbo έχει περιθώριο να… χάσει. Μακροπρόθεσμα βέβαια είναι πιθανόν η τάση να ανατραπεί, στην περίπτωση γενίκευσης του πολέμου στη Γάζα. Επίσης, πάγια τακτική της εταιρείας είναι να μην αγοράζει τζίρο.

Ανάπτυξη του δικτύου του Jumbo κυρίως στη Ρουμανία

Σημειώνεται ότι στο τελευταίο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης η Jumbo τηρεί το χρονοδιάγραμμα και ανοίγει δύο καταστήματα. Το ένα ανοίγει σήμερα στη Ρουμανία και το άλλο στη Βουλγαρία στις 8 Νοεμβρίου. Σχετικά με το δίκτυο στην Κύπρο, η Jumbo σχεδιάζει να συνεχίσει τις επενδύσεις, παρά τις εξελίξεις ως αποτέλεσμα του πολέμου στη Γάζα, με τον τουρισμό να έχει «παγώσει», όπως και οι κρουαζιέρες. Θεωρεί ότι το θεσμικό πλαίσιο δίνει κίνητρα και η τοπική οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Επίσης, η όποια επιβράδυνση είναι ενσωματωμένη στο budjet της Jumbo, η οποία παρ’ όλα αυτά πρέπει να είναι σε εγρήγορση για να επιτύχει τους στόχους της.

Σχετικά με τα καταστήματα στη Θεσσαλία που υπέστησαν ζημιές, ο κ. Βακάκης σημείωσε ότι είχαν ασφάλιση, στο πλαίσιο της πολιτικής της εταιρείας να πληρώνει υψηλά ασφάλιστρα για να έχει «το κεφάλι της ήσυχο». «Η ασφάλεια δεν είναι δαπάνη, είναι επένδυση», όπως είπε.

Για την επέκταση στο Ισραήλ εν μέσω διαταραχής, ο κ. Βακάκης σημείωσε ότι έπειτα από 2-3 ημέρες που έμεινε κλειστό, το πρώτο κατάστημα του Fox Group συνέχισε να λειτουργεί και η δραστηριότητα συνεχίζεται κανονικά, χωρίς να ανατρέπεται το επενδυτικό πλάνο. «Είμαστε υπερεθνική εταιρεία», τόνισε ο κ. Βακάκης, εξηγώντας τον λόγο που αναπτύσσεται εκτός συνόρων με franchise.

Στην Ελλάδα, πάντως, η εταιρεία ακολουθεί συντηρητικό πλάνο ανάπτυξης, με ένα κατάστημα κάθε 2 με 3 χρόνια, εκτός κι αν αλλάξουν οι πολιτικές αντιμετώπισης του δημογραφικού.

Βακάκης: Η έλλειψη προνοητικότητας και το  «παραπληγικό σαλιγκάρι»

Μιλώντας τέλος για την προνοητικότητα που απαιτούν οι καιροί, έθεσε το πλαίσιο, δηλαδή «να προνοεί κανείς με βάση το πώς λειτουργούν οι αισθήσεις και η λογική πάνω στα πράγματα, όχι αέρα πατέρα». Παρουσίασε δε το παράδειγμα της Μυκόνου ως χαρακτηριστική περίπτωση έλλειψης προνοητικότητας, όπου η επιτυχία έγινε αποτυχία. Εξήγησε ότι πρόκειται για ένα νησί το οποίο αναπτυσσόταν, με υποδομές που δεν αναπτύσσονταν, με αποτέλεσμα να αρχίσει να γίνεται μη ανταγωνιστικό, πρώτα στους Έλληνες και έπειτα στους ξένους.

Μια άλλη διάσταση της έλλειψης προνοητικότητας, σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, είναι οι αργοί ρυθμοί με τους οποίους εφαρμόζονται πολιτικές. «Σήμερα ζητάμε επενδυτική προδιάθεση και αισιοδοξία όταν κινούμαστε με ρυθμό “παραπληγικού σαλιγκαριού”. Πρέπει να πηγαίνουνε πιο γρήγορα. Να αυξήσουμε την παραγωγικότητα για να μπορούμε να μοιράζουμε πιο εύκολα. Το να μοιράζεις τα λεφτά των άλλων είναι εύκολο και κάποια στιγμή αυτά τελειώνουν. Σταδιακά πρέπει να καταλάβουμε ότι η οικονομία πρέπει να είναι έξω από το πολιτικό παιχνίδι», πρόσθεσε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!