Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σιδηρόδρομος: Η νέα γραμμή Sea2Sea και οι άλλες προτεραιότητες

Οι προοπτικές χρηματοδότησης σειράς νέων, σύγχρονων και ανθεκτικών σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα, κομβικής σημασίας για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, καθώς και το ζήτημα της αποκατάστασης των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, λόγω της θεομηνίας «Daniel» βρέθηκαν την Τρίτη 17 Οκτωβρίου, στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα με τον συντονιστή του Διαδρόμου Orient/East-Med (ΟΕΜ) Mathieu Grosch.

Ειδικότερα, αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσαν μεταξύ άλλων:

  1. Τα έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξαιτίας της θεομηνίας «Daniel», τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
  2. Η χρηματοδότηση μέσω των Connecting Europe Facility (CEF) της κατασκευής, της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ολοκλήρωσης σειράς σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας, οι οποίες είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
  3. Η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε («Sea2Sea»), που θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, δημιουργώντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου.
  4. Το ζήτημα της συμμετοχής της Ελλάδας στους δύο νέους (σιδηροδρομικούς) διαδρόμους Δυτικά Βαλκάνια – Ανατολική Μεσόγειος και Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα και Αιγαίο.

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Ουκρανία

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Σταϊκούρας, μετά τη Σύνοδο Κορυφής στη Βάρνα της Βουλγαρίας, σε συνέχεια των ενεργειών του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει ήδη αναλάβει πολιτικές πρωτοβουλίες για τη λειτουργία τρένου, στο πλαίσιο της Λωρίδας Αλληλεγγύης της ΕΕ, για τη σύνδεση της Ουκρανίας με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσω της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.

Σημειώνεται ότι ο κ. Grosch, στο πλαίσιο της επίσκεψής του, συναντήθηκε, επίσης, τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση.

Η επίσκεψη Grosch στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ

Σήμερα, Τετάρτη, ο κ. Grosch πραγματοποίησε Τεχνική Συνάντηση στα Γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ και εν συνεχεία επίσκεψη σε μια σειρά από σιδηροδρομικά έργα, όπου συμμετείχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, υπηρεσιακοί παράγοντες όλων των συναρμόδιων φορέων, καθώς και των συναρμόδιων Υπουργείων.

Στο επίκεντρο της Τεχνικής Συνάντησης τέθηκαν η αποτύπωση των ζημιών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι εξελίξεις όσον αφορά τον σχεδιασμό, την προώθηση των έργων, αλλά και την αντιμετώπιση των προκλήσεων για την υλοποίηση ανθεκτικών και σύγχρονων σιδηροδρομικών έργων.

Παράλληλα, έγινε σε βάθος ανάλυση, όσον αφορά τις ανάγκες, τον σχεδιασμό αλλά και την ορθολογική χρήση των οικονομικών πόρων για την προώθηση των έργων, τα οποία είναι υψηλού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.

Τέλος, ο κ. Grosch επισκέφθηκε και ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών στα εργοτάξια στον σταθμό Λαρίσης, για τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, καθώς και για το έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 1,9 χλμ. στα Σεπόλια και ολοκλήρωσε την επίσκεψή του στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στο ΣΚΑ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα έχει έναν πολύ σημαντικό φάκελο έργων. Είναι κρίσιμη η εξασφάλιση και η απορρόφηση των κονδυλίων. Η καλή συνεργασία μεταξύ όλων των μερών είναι το κλειδί για την επιτυχία».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!