THEPOWERGAME
Το ΥΠΕΝ και οι αιγυπτιολόγοι!
– Έχει χαθεί η μπάλα με τη νέα προτεραιοποίηση που θέλει να δώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στα έργα ΑΠΕ, καθώς πρέπει να είσαι αιγυπτιολόγος προκειμένου να κατανοήσεις πού πάει το πράγμα! Η αλήθεια είναι, πάντως, πως η σημερινή ηγεσία του υπουργείου φορτώθηκε με μια «καυτή» πατάτα εξαιτίας λάθος κινήσεων από διάφορες πλευρές, μεταξύ των οποίων και ο ΑΔΜΗΕ. Η διοίκηση του τελευταίου (πιεζόμενη από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και την αγορά) μοίρασε αφειδώς όρους σύνδεσης σε επενδύσεις για μονάδες ΑΠΕ. Τώρα οι επενδυτές μαθαίνουν πως η περίφημη προτεραιοποίηση θα αλλάξει και θα δοθεί απόλυτη προτεραιότητα σε έργα με μπαταρίες, ώστε να απελευθερωθεί πρόσθετος «ηλεκτρικός χώρος». Και έχει αρχίσει μεγάλο γλέντι μεταξύ διάφορων «ομάδων» και «υποομάδων» που είχαν δημιουργηθεί με την περιβόητη απόφαση Σκρέκα το καλοκαίρι του 2022. Μέχρι να υπάρξει σαφής τοποθέτηση του υπουργείου, οι γνώσεις μας στα ιερογλυφικά δεν μας επιτρέπουν να σας μεταφέρουμε την πραγματική εικόνα!
Έμπλεξε πάλι ο Μπένι Στάινμετς
– Θυμάστε τον Ισραηλινό Κροίσο Μπένι Στάινμετς, που είχε εξαγοράσει προ ετών την Πανγαία (σήμερα Prodea ΑΕΕΑΠ) από την Εθνική Τράπεζα; Ο Στάινμετς στις 31 Αυγούστου συνελήφθη στο αεροδρόμιο της Λάρνακας και από τότε προσπαθεί να αποφύγει την έκδοσή του στη Ρουμανία, υπέρ της οποίας αποφάσισε προ ημερών κυπριακό δικαστήριο. Επί της απόφασης ασκήθηκε έφεση. Την περίοδο 2021-2022 ο 67χρονος επιχειρηματίας είχε μείνει στην Ελλάδα λόγω αντίστοιχου μπλεξίματος για την ίδια υπόθεση στη Ρουμανία. Η πλευρά του Στάινμετς υποστηρίζει, και το επανέλαβε στο κυπριακό δικαστήριο, πως αποτελεί «παράπλευρη απώλεια της δικαστικής διαμάχης της κυβέρνησης της Ρουμανίας με τον Πρίγκιπα Παύλο της Ρουμανίας, επί ακινήτων της βασιλικής οικογένειας».
Εξάγει στη Γερμανία το Payzy ο ΟΤΕ
– Σε πιλοτική χρήση στους εργαζομένους της Deutsche Telekom στη Γερμανία θα προωθηθεί η εφαρμογή πληρωμών Payzy, που ανέπτυξε ο όμιλος ΟΤΕ. Η εφαρμογή ήδη έχει λανσαριστεί στην ελληνική αγορά και, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, προχωρεί ιδιαίτερα καλά, καθώς έχει αποκτήσει 145.000 χρήστες -«full KYC». Μάλιστα, σύντομα θα έρθει η εμπλουτισμένη έκδοση της εφαρμογής, με πρόσθετες λειτουργίες για τους εμπόρους, μέσω των οποίων θα μπορούν να επιβραβεύουν τους καλούς τους πελάτες. Τέλος, όπως αποκάλυψε ο Μιχάλης Τσαμάζ, έχει συμφωνηθεί την ίδια εφαρμογή να την υιοθετήσει και η DT στους δικούς της εργαζομένους αρχικά, οι οποίοι σήμερα μόνο στη Γερμανία ξεπερνούν τις 70.000.
Tο πιο ακριβό brand στην Ευρώπη
– Μετά τη συγχώνευση ΟΤΕ – Cosmote, η εταιρεία θα συνεχίσει να ονομάζεται ΟΤΕ, αλλά προς τα έξω η εταιρεία θα εμφανίζεται ως Cosmote. Σε κάθε δε marketing ενέργεια το brand Cosmote θα συνοδεύεται από το σήμα της Deutsche Telekom, το γνωστό «Τ». Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, το brand «Τ» είναι το πιο ακριβό στην Ευρώπη και η εταιρεία έχει κάθε λόγο να το επιδεικνύει. «Θα ήταν παράλογο να μη γίνεται συσχέτιση με τα προϊόντα του ΟΤΕ και της Cosmote με το «T». Εξάλλου», πρόσθεσε αστειευόμενος, «πολλοί δημοσιογράφοι κάνουν λόγο για τον γερμανικό ΟΤΕ και έτσι αποφασίσαμε να το βάλουμε (το logo), ώστε να τους βοηθήσουμε».
Προμήθειες 50 δισ. πληρώνουν οι ξενοδόχοι στις πλατφόρμες
– Και ενώ το online travel αποτελεί καθεστώς εδώ και πολλά χρόνια και η εισβολή των νέων τεχνολογιών στον ταξιδιωτικό κλάδο είναι πιο έντονη από κάθε άλλο κλάδο (ακόμα και η τεχνητή νοημοσύνη έχει εφαρμογή), θα περίμενε κανείς ότι οι ξενοδόχοι είναι tech experts. Όπως αποδεικνύεται, όμως, αυτό δεν συμβαίνει. Σύμφωνα με τον σύμβουλο Φιλοξενίας και Online Ταξιδιωτικής Τεχνολογίας Max Starkov, το 2023 οι ξενοδόχοι θα καταβάλουν στα μεγάλα Online Travel Agents (ΟΤΑs) και στις επιχειρήσεις διαχείρισης κρατήσεων (bed banks) ποσό προμηθειών που ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια. Κι αυτό γιατί τα ξενοδοχεία δεν επενδύουν επαρκώς στους τομείς της τεχνολογίας, του ψηφιακού μάρκετινγκ και του εξειδικευμένου σχετικού προσωπικού. Και να σκεφτεί κανείς ότι για ένα ξενοδοχείο το μέσο κόστος για τις απευθείας online κρατήσεις (δηλαδή μέσα από το δικό του site) ανέρχεται στο 4,25%-4,5% της αξίας κράτησης, ενώ η μέση προμήθεια των OTAs ανέρχεται σε τουλάχιστον 25%. Βέβαια, η πλατφόρμα δίνει πρόσβαση σε πολύ μεγαλύτερα κοινά απ’ ό,τι το site μιας ξενοδοχειακής αλυσίδας (πόσω μάλλον ενός μεμονωμένου ξενοδοχείου!). Ωστόσο, η επένδυση σε τεχνολογίες και πρακτικές direct booking είναι σαφώς πιο αποδοτική.
Ο τρύγος του Loic στην Ελλάδα
– Έχοντας μόλις τρυγήσει στην Ελλάδα, ο Loic Pasquet θα τρυγήσει τα σταφύλια του αυτήν την εβδομάδα στο Μπορντό. Δημιουργός του Liber Pater, με τιμή 30.000 ευρώ ανά φιάλη (!), ο οινοποιός του Μπορντό λανσάρει ένα ελληνικό κρασί στα 550 ευρώ, χωρίς φόρο ανά φιάλη, προωθώντας το νησί του Διονύσου, τη Νάξο. Έχοντας εντοπίσει μια έκταση με αμπέλια το 2020 γύρω στα 15 στρέμματα, με την παλιά ποικιλία λευκού σταφυλιού Ποταμίσι, ο Loic Pasquet την απέκτησε, κλάδεψε και έβαλε ξανά το αμπέλι στην παραγωγή από τον τρύγο του 2021.
Ισορροπίες τρόμου
– Αντιμέτωπη με μια ισορροπία… τρόμου βρίσκεται η ελληνική αγορά εργασίας: το ποσοστό των στελεχών που θα άφηναν την Ελλάδα για μια καλή δουλειά στο εξωτερικό και το ποσοστό των Ελλήνων του εξωτερικού που θα επέστρεφαν στη χώρα είναι σχεδόν ίσα. Πρακτικά, το ισοζύγιο αποχωρούντων (brain drain) και επαναπατριζόμενων στελεχών (brain regain). Ειδικότερα, όπως διαπιστώνει έρευνα της KPMG, το 45% των στελεχών δηλώνει διατεθειμένο να φύγει στο εξωτερικό μέσα στους επόμενους 12 μήνες, εφόσον λάβει μια ικανοποιητική προσφορά εργασίας. Την ίδια στιγμή, το 48% των Ελλήνων του εξωτερικού εμφανίζεται πρόθυμο να επιστρέψει στην Ελλάδα στο ίδιο χρονικό διάστημα και με την ίδια προϋπόθεση. Σε μια εποχή που ο «πόλεμος ταλέντων» βρίσκεται σε εξέλιξη, αυτές οι εύθραυστες ισορροπίες μάλλον δεν είναι ευνοϊκές για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και της ίδιας της οικονομίας.
Χάθηκαν 11 δισ. στο ΧΑ σε τρεις μήνες
– Σχεδόν 11 δισ. ευρώ έχει χάσει σε κεφαλαιοποίηση η αγορά από το διάστημα 25-27 Ιουλίου, οπότε και καταγράφηκαν τα υψηλά για φέτος (σε κλείσιμο), οι 1.345 μονάδες. Αυτά είναι τα λεγόμενα… υπερκέρδη που «έχασε» η αγορά και όταν λέμε αγορά, εννοούμε τους συναλλασσόμενους για να φτάσει το Χρηματιστήριο της Αθήνας πλέον στο ίδιο μήκος κύματος αποδόσεων με τις ξένες αγορές, αφού από την αρχή του χρόνου η Λεωφόρος Αθηνών ενισχύεται πια κατά 20%, δηλαδή όσο περίπου κερδίζουν ο αμερικανικός S&P και ο γερμανικός Dax. Αυτός είναι και ο λόγος που οι επενδυτές θεωρούν ότι πλέον η εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά θα πηγαίνει χέρι-χέρι με τα ξένα χρηματιστήρια, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν πια τα υπερκέρδη της χρονιάς.΄Στις επιμέρους μετοχές, όμως, παρατηρεί κανείς ότι παρά την πτώση από το +45% (από την αρχή του έτους) στο +20%, η πλειονότητα των μετοχών της μεγάλης κεφαλαιοποίησης συνεχίζει να απολαμβάνει εντυπωσιακές αποδόσεις.