THEPOWERGAME
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες ειδών πολυτελείας μπορεί να ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας του Παρισιού, ωστόσο οι επενδυτές αρχίζουν να αναθεωρούν τα «γούστα» τους για τις μετοχές τους.
Σύμφωνα με το Reuters, για το παραπάνω ευθύνεται η επιβράδυνση στην κινεζική οικονομία, αλλά και η αβεβαιότητα που υπάρχει γύρω από το ύψος των επιτοκίων.
Ο τομέας της μόδας ξεκίνησε το 2023 με ελπίδες για ταχεία ώθηση των πωλήσεων στην Κίνα μετά από τρία χρόνια lockdown και την «έκρηξη» δαπανών στις ΗΠΑ την περίοδο μετά την πανδημία, ωστόσο ο δείκτης STOXX Europe Luxury 10 μόλις δημοσίευσε τις μεγαλύτερες τριμηνιαίες απώλειες από το 2020.
Περίπου 175 δισ. δολάρια έχουν χαθεί από την αξία αυτών των 10 μεγάλων μετοχών από τα τέλη Μαρτίου, καθώς η ανάκαμψη της Κίνας έχει αποβεί δύσκολη υπόθεση και η ανάπτυξη επιβραδύνεται, την ίδια στιγμή που ο υψηλός πληθωρισμός και τα αυξανόμενα επιτόκια «σπρώχνουν» τους Αμερικανούς καταναλωτές στο να περιορίσουν τις δαπάνες τους.
Τα αίτια πίσω από την «ελεύθερη πτώση» στις μετοχές ειδών πολυτελείας
Ο κλάδος υποβαθμίστηκε απότομα τους τελευταίους 2-3 μήνες, λόγω του συνδυασμού των αυξανόμενων επιτοκίων, της τοποθέτησης των επενδυτών σε άλλους κλάδους και της προοπτικής περιορισμένων κερδών, δήλωσε ο Μπερνάρντ Ακόνγκ της UBS.
Αν και το «Βig 10» των μετοχών πολυτελείας βρίσκεται κατά 20% πάνω σε επίπεδο έτους, στο τρίτο τρίμηνο σημειώθηκε η χειρότερη επίδοση τριμήνου σε σχέση με τον STOXX 600, ο οποίος υποχώρησε κατά 2,5%
Ο Ακόνγκ στην τοποθέτησή του, στάθηκε επίσης στην αυξανόμενη ανησυχία για τις προοπτικές της κατανάλωσης ειδών πολυτελείας στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, άποψη που επαναλαμβάνεται και από τον Πίτερ Γκάρνρι, της Saxo Bank.
«Η πρόσφατη πτώση στις ευρωπαϊκές μετοχές προϊόντων πολυτελείας, αντανακλά την αβεβαιότητα γύρω από την οικονομία της Ευρώπης, αλλά και την άνιση προοπτική ανάπτυξης για την κινεζική οικονομία», είπε ο Γκάρνρι.
Το πόσο άσχημα μπορεί να γίνουν τα πράγματα θα γίνει πιο ξεκάθαρο τις επόμενες εβδομάδες, καθώς αρκετοί από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς ομίλους πολυτελείας θα έχουν τριμηνιαίες εκπτώσεις, ξεκινώντας με την Louis Vuitton (LVMH.PA) στις 10 Οκτωβρίου.