Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Οι εκπτώσεις στα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης, οι περιπέτειες του Προαστιακού, τα αραιά δρομολόγια και η… ανακύκλωση του εξοπλισμού της Siemens

Οι περιπέτειες του Προαστιακού

Η περιορισμένη χωρητικότητα του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (και όχι μόνο) λόγω της εν εξελίξει εργολαβίας «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων», είναι ένας από τους λόγους για την αραίωση των δρομολογίων, καθώς υπάρχει και έλλειψη συρμών. Στη βλάβη σε ηλεκτρονική πλακέτα λόγω κεραυνού και την αναμονή άφιξης και εγκατάστασης του ανταλλακτικού από την Ιταλία αποδίδονται οι περιπέτειες του συστήματος τηλεδιοίκησης του Προαστιακού, που οδήγησε την Τετάρτη σε μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών. Οι τελευταίοι έχουν συνηθίσει τις… εκπλήξεις στο τμήμα Αεροδρόμιο – Αθήνα του Προαστιακού, αφού είναι συχνά τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις.

Γιατί αραιώνουν τα δρομολόγια

Τα δρομολόγια του Προαστιακού προς και από το αεροδρόμιο, που κάποτε ήταν τέσσερα την ώρα, τώρα έχουν γίνει τρία. Και θα μείνουν στα τρία, λόγω των περιορισμένων συρμών που διαθέτει η Hellenic Train και της μονής γραμμής σε τμήμα του δικτύου (περίπου δύο χιλιόμετρα), λόγω των έργων για τη μεγάλη εργολαβία στα Σεπόλια. Όσοι επιβάτες κινούνται στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο είναι περισσότερο τυχεροί απ’ όσους ταξιδεύουν προς Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών. Κυρίως επειδή ο ΟΣΕ, ο διαχειριστής της υποδομής στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, επιλύει ταχύτερα τα προβλήματα (π.χ. από κλοπές καλωδίων) στο πρώτο τμήμα, γιατί το χρησιμοποιεί ταυτόχρονα και το μετρό. Από την άλλη πλευρά, ένα πρόβλημα σε συρμό του μετρό, που πρέπει να αποσυρθεί, συμπαρασύρει και τα ήδη αραιά δρομολόγια του Προαστιακού.

Πώς… ανακυκλώθηκε ο εξοπλισμός της Siemens

– Τα δρομολόγια του μετρό έσωσαν από περαιτέρω βανδαλισμούς το τμήμα του Προαστιακού προς αεροδρόμιο, γιατί στο τμήμα μέχρι το Κιάτο έχει ήδη ξηλωθεί σχεδόν ολόκληρη η σηματοδότηση της Siemens από κυκλώματα ανακύκλωσης! Γι’ αυτόν τον λόγο και μπορεί να δρομολογηθεί μόνο ένα τρένο την ώρα, δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν πρόσθετοι τουριστικοί συρμοί κ.λπ. Και η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη όταν λειτουργήσει το τμήμα προς το Λουτράκι, καθώς θα πρέπει να στελεχωθεί με κλειδούχο και φύλακα μία ακόμα ισόπεδη διάβαση στη μέση του πουθενά…

Εκπτώσεις στα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης

Αρκετό θόρυβο έχει προκαλέσει στην τραπεζική αγορά η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών (και Οικονομίας) να καταβληθεί μόνο η μισή δόση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης στις πρώτες δύο τράπεζες (Πειραιώς και Eurobank) που τη ζήτησαν. Οι δύο τράπεζες θα λάβουν, αντί για 300 εκατ. ευρώ, μόλις 150 εκατ. ευρώ από το δανειακό σκέλος του Ταμείου, ενώ υπάρχει ουρά από υποψήφιες επιχειρήσεις προς χρηματοδότηση. Μάλιστα, το 150άρι θα δοθεί ενώ είχαν υπάρξει υποσχέσεις πως οι δόσεις θα αυξηθούν σε 500 εκατ. ευρώ για καθεμία από τις συμμετέχουσες τράπεζες. Όμως οι τραπεζίτες ενημερώθηκαν πως μέχρι να έρθει η επόμενη δόση του Ταμείου Ανάκαμψης στη χώρα μας, τα κονδύλια τελειώνουν και οι δόσεις θα είναι μικρότερες. Κατά πληροφορίες, υπάρχουν περί τα 400 εκατ. ευρώ και συνεπώς και οι άλλες τράπεζες που θα ζητήσουν την επόμενη δόση (Εθνική, Alpha, κ.λπ.) από 150άρι θα πάρουν! Σημειώνεται πως τα κονδύλια δεν δίνονται με απλές διαδικασίες, αφού κάθε τράπεζα για να λάβει την επόμενη δόση πρέπει να πιάσει συγκεκριμένους στόχους δανείων, αλλά και συγκεκριμένες ποσοστώσεις στη χρηματοδότηση «πράσινων» και ψηφιακών επενδύσεων.

Οι δουλειές με γυναίκες έχουν πάντα λεφτά

«Οι δουλειές με γυναίκες πάντα έχουν χρήματα», έλεγε ένας παλιός καλός έμπορος μιας άλλης εποχής. Και αυτό αποδεικνύει η Κάτσα by Dimitra Katsafadou. Πρόκειται για μια εταιρεία καλλυντικών που δημιουργήθηκε μόλις πριν από τρία χρόνια (2020), αλλά τα έχει καταφέρει πολύ καλύτερα και από startup. Ο τζίρος για το 2022 ανήλθε σε 21,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, δεν είναι εδώ η είδηση. Η είδηση είναι στα αναφερόμενα κέρδη της επιχείρησης, τα οποία προ φόρων ανήλθαν σε 12,3 εκατ. ευρώ και μετά φόρων σε 9,6 εκατ. ευρώ. Έτσι, η εταιρεία λειτουργεί με περιθώριο κέρδους 50% και παρ’ όλο που έχει μόλις τρία χρόνια ζωής, καταβάλλει φέτος 2,7 εκατ. ευρώ σε φόρους. Πάντα λέγαμε ότι οι δουλειές με γυναίκες έχουν λεφτά, αλλά όχι κι έτσι…

Το νέο σύστημα δημοπρασιών slots για LNG

– Αλλάζει το μοντέλο δημοπρασιών LNG του ΔΕΣΦΑ όσον αφορά τη διάθεση «χρονοπαραθύρων» (slots) στους χρήστες. Σημειώνεται πως μέσω των δημοπρασιών εκφόρτωσης LNG, ο ΔΕΣΦΑ εξασφαλίζει την παροχή πρόσβασης στον Τερματικό Σταθμό LNG της Ρεβυθούσας, μεταξύ των χρηστών που επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην εγκατάσταση. Η διαδικασία περιλαμβάνει τον προγραμματισμό των εκφορτώσεων πλοίων για το επόμενο διάστημα και τη δέσμευση για τον σκοπό αυτόν υπέρ των χρηστών χρονοπαραθύρων (slots) εκφόρτωσης, χώρου προσωρινής αποθήκευσης και δυναμικότητας LNG, για την αεριοποίηση και έγχυση φορτίων αυτών στο ΕΣΜΦΑ. Τα slots που προσφέρονται στη διαδικασία έχουν είτε τη μορφή δέσμης, είτε είναι μεμονωμένα, και χωρίζονται σε slots.

– Οι χρήστες έχουν επίσης τη δυνατότητα να δεσμεύσουν δυναμικότητα LNG σε μακροχρόνια βάση. Με τη νέα μορφή του συστήματος διεξαγωγής των δημοπρασιών, η διάθεση της δυναμικότητας αφορά την επόμενη 15ετία. Οι δημοπρασίες διεξάγονται σε μια πλατφόρμα που έχει αναπτύξει το Χρηματιστήριο Αθηνών. Αν η δημοπρασία δεν καλυφθεί, τότε γίνεται αναλογική κατανομή της δυναμικότητας. Όπως τόνισαν πηγές του ΔΕΣΦΑ, για το 2024 έχουν εξαντληθεί οι δέσμες. Αυτό που μένει να προσφερθεί είναι μεμονωμένα χρονοπαράθυρα εκφόρτωσης.

Εκμετάλλευση φορτηγού πλοίου από την Avramar

Εν μέσω διεργασιών για την εξεύρεση επενδυτή από τις τράπεζες, προκειμένου να διευθετηθεί το πρόβλημα με την αναδιάρθρωση των δανείων και τη χρηματοδότηση της Avramar, η εταιρεία ενισχύει το χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων της με την εκμετάλλευση φορτηγού πλοίου για τη μεταφορά ψαριών. Πρόσθεσε στο καταστατικό της μία επιπλέον δραστηριότητα, πέρα από την εκτροφή ιχθύων, την παραγωγή ιχθυοτροφών, το R&D, τα ακίνητα και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. Πρόκειται για την εκμετάλλευση φορτηγού πλοίου ανοιχτής θαλάσσης για τη μεταφορά ζώντων ιχθύων. Σημειώνεται ότι η μεταφορά ζωντανών ψαριών είναι καθοριστικής σημασίας για τη δραστηριότητα της ιχθυοκαλλιέργειας και η εταιρεία φέρεται μέχρι πρότινος να ανέθετε σε τρίτους το συγκεκριμένο έργο.

Λείπει ο στρατηγικός σχεδιασμός

Ολοένα και περισσότεροι ξενοδόχοι τονίζουν την ανάγκη ενός εθνικού στρατηγικού πλάνου με επίκεντρο την αειφορία και τη βιωσιμότητα. Με άρθρο του στο blog της Marketing Greece, ο Σταύρος Μήτσης, managing director του Ομίλου Mitsis Hotels, σημειώνει ότι ο τουρισμός αλλάζει και η επιτυχία οφείλει να είναι μονόδρομος, τονίζοντας πάντως ότι οι επιχειρήσεις διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων της εποχής μας. Καλά τα λέει (και τα κάνει) ο πολύ δραστήριος επιχειρηματίας. Και αυτός και πολλοί άλλοι επιχειρηματίες του κλάδου του τουρισμού. Ο στρατηγικός σχεδιασμός όμως εξακολουθεί να λείπει. Και ο τοπικός. Κι αυτοί οι έρμοι οι DMOs (Destination Management Organization), πού είναι; Αγνοείται η τύχη τους… Οι νέες δημοτικές αρχές που θα προκύψουν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές έχουν ευθύνη να δουν το ζήτημα σοβαρά και να κινηθούν γρήγορα και αποτελεσματικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!