THEPOWERGAME
Οι μετοχές του γαλλικού ομίλου κατασκευής τρένων Alstom σημείωσαν βουτιά έως 38% την Πέμπτη, μείωσε τον στόχο της για τις ελεύθερες ταμειακές ροές για το σύνολο του έτους, αυξάνοντας τις ανησυχίες για τα επίπεδα χρέους της.
Οι μετοχές οδεύουν προς τη χειρότερη ημερήσια πτώση των τελευταίων 20 ετών, με τις απώλειες να αφαιρούν περίπου 2,9 δισ. ευρώ (3,1 δισ. δολάρια) από την αγοραία αξία της Alstom.
Το βράδυ της Τετάρτης, η Alstom μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις της για τις ελεύθερες ταμειακές ροές, επισημαίνοντας τις καθυστερήσεις παραγγελιών και την αύξηση της παραγωγής που επιβάρυναν τα ταμειακά της διαθέσιμα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η Alstom, η οποία κατασκευάζει τα εμβληματικά τρένα υψηλής ταχύτητας TGV της Γαλλίας, αναμένει ταμειακές εκροές 500-750 εκατ. ευρώ για το σύνολο του έτους, μετά από προκαταρκτική εκροή 1,15 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, πολύ πάνω από τη συναίνεση για εκροή 152 εκατ. ευρώ που επικαλείται η Jefferies.
Η διαπραγμάτευση των μετοχών της Alstom ανεστάλη για λίγο στο άνοιγμα του Χρηματιστηρίου του Παρισιού.
Πλήγμα στην αξιοπιστία της διοίκησης της Alstom
«Το βλέπουμε αυτό ως ένα σημαντικό πλήγμα στην αξιοπιστία της διοίκησης», ανέφεραν οι αναλυτές της Deutsche Bank σε σημείωμά τους, προσθέτοντας ότι τώρα αναμένουν ότι η Alstom θα κλείσει το σύνολο του έτους με καθαρό χρέος 3 δισ. ευρώ, περίπου 1 δισ. ευρώ υψηλότερο από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως.
Οι αναλυτές εξέφρασαν ανησυχίες ότι η γαλλική εταιρεία θα μπορούσε να χάσει την αξιολόγηση επενδυτικής βαθμίδας και σημείωσαν ότι η εμπιστοσύνη των επενδυτών στη διοίκησή της θα μπορούσε να τεθεί υπό αμφισβήτηση.
Οι αναλυτές της Citi ήταν λιγότερο ανήσυχοι για τη ρευστότητα, αλλά παρόλα αυτά πρόσθεσαν ότι «το προηγούμενο ιστορικό σχετικά με τα μετρητά σημαίνει ότι η βελτίωση των μετρητών είναι τώρα σε μεγάλο βαθμό μια ιστορία «δείξε μου»,».
Η Alstom έχει δημιουργήσει αποθέματα για να καλύψει ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών που είχε συσσωρευτεί τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά την Τετάρτη προειδοποίησε για «ασθενέστερες από τις αναμενόμενες» παραγγελίες του εξαμήνου.
Τα αποθέματα είχαν αυξηθεί σημαντικά, ενώ το πρόγραμμα Aventra στη Βρετανία είχε καθυστερήσει, δήλωσε η Alstom.
«Βρισκόμαστε σε μια απότομη επανεκκίνηση, ιδίως στη δραστηριότητα του τροχαίου υλικού. Αυτό, σε συνδυασμό με τα παλαιά έργα που ολοκληρώνονται ταυτόχρονα, επιβαρύνει τις ελεύθερες ταμειακές ροές σε αυτό το πρώτο εξάμηνο», δήλωσε η Alstom την Τετάρτη.
Οι αναλυτές της JP Morgan, οι οποίοι βλέπουν την πτώση της μετοχής ως πιθανή ευκαιρία αγοράς, ανέφεραν σε σημείωμά τους ότι τα ζητήματα είναι «παροδικής φύσης» και επισήμαναν ότι η Alstom επιβεβαίωσε τις προοπτικές για το περιθώριο κέρδους του έτους και τους μεσοπρόθεσμους στόχους της ως θετικά στοιχεία.
Ο αναλυτής της UBS Supriya Subramanian δήλωσε σε σημείωμά του ότι η ελεύθερη ταμειακή ροή ήταν η «βασική αστοχία» από την ενημέρωση της Τετάρτης, ενώ οι παραγγελίες και οι πωλήσεις της Alstom ήταν επίσης κατώτερες των προσδοκιών.
Παρ’ όλα αυτά, η Subramanian επανέλαβε την 12μηνη αξιολόγηση «buy» για τη μετοχή και προέβλεψε βελτιώσεις για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, συμπεριλαμβανομένης της χαλάρωσης των προκλήσεων στην παραγωγή.