THEPOWERGAME
Η Ινδία φιλοξενεί από σήμερα το Παγκόμσιο Κύπελλο Κρίκετ, το οποίο θα διαρκέσει μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, εξασφαλίζοντας στους χορηγούς περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο θεατές σε όλο τον κόσμο, από την Ευρώπη μέχρι την Ωκεανία.
Οι παγκόσμιες εταιρείες, σύμφωνα με το Bloomberg, ξοδεύουν εκατομμύρια δολάρια για να προβληθούν τα ονόματά τους κατά τη διάρκεια του τουρνουά στην Ινδία, με το αθλητικό γεγονός να αποτελεί μια κατάλληλη στιγμή για τις μάρκες να αξιοποιήσουν το τρελό για το κρίκετ έθνος των 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων.
Αλλά οι καταναλωτές στο πολυπληθέστερο έθνος του κόσμου είναι το μεγαλύτερο βραβείο, ιδίως για τις ξένες μάρκες, δήλωσε ο Madan Sabnavis, επικεφαλής οικονομολόγος της Bank of Baroda.
Οι μάρκες είναι πιθανό να δαπανήσουν περίπου 20 δισεκατομμύρια ρουπίες (240 εκατομμύρια δολάρια) σε διαφημιστικά σποτ σε πλατφόρμες streaming κατά τη διάρκεια του τουρνουά, εκτιμά ο Jehil Thakkar, εταίρος της Deloitte India. Μια διαφημιστική θέση 10 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια των αγώνων κοστίζει έως και 3 εκατομμύρια ρουπίες, μια αύξηση 40% σε σύγκριση με το τελευταίο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2019, είπε.«Η ζήτηση για μάτια είναι πραγματικά ισχυρή», πρόσθεσε ο Thakkar.
Εν μέσω της οικονομικής επιβράδυνσης στην Κίνα και των γεωπολιτικών εντάσεων με τις δυτικές οικονομίες, η ακμάζουσα καταναλωτική αγορά της Ινδίας αναδεικνύεται σε γλυκό σημείο για τις παγκόσμιες εταιρείες που αναζητούν ανάπτυξη. Το έθνος της Νότιας Ασίας αναμένεται να οδηγήσει το ένα πέμπτο της παγκόσμιας οικονομικής επέκτασης την επόμενη δεκαετία και να γίνει μια οικονομία 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2035, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις.
Προσελκύει περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια
Το κρίκετ είναι μακράν το πιο δημοφιλές άθλημα στην Ινδία και προσελκύει περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε χορηγίες και δαπάνες για τα μέσα ενημέρωσης ετησίως, σύμφωνα με έρευνα της Jefferies, που αντιπροσωπεύει το 85% όλων αυτών των δαπανών που σχετίζονται με τον αθλητισμό.
«Το κρίκετ έχει λιγότερες φανφάρες παγκοσμίως σε σύγκριση με άλλα αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο», δήλωσε ο Sabnavis, «αλλά το είδος της φρενίτιδας που παρατηρείται στην Ινδία γύρω από το κρίκετ δεν υπάρχει αλλού».
Μεταξύ των εμπορικών σημάτων που πληρώνουν για τον ραδιοφωνικό χρόνο κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου είναι μεγάλα εταιρικά ονόματα όπως η Coca-Cola Co., η Google Pay της Alphabet Inc. και η ινδική μονάδα της Unilever Plc, Hindustan Unilever Ltd., ενώ στον κατάλογο των επίσημων συνεργατών του ICC περιλαμβάνονται η Saudi Aramco, η Emirates και η Nissan Motor Co.
Το ρόστερ των εμπορικών σημάτων που παρουσιάζονται δείχνει μια στροφή πίσω σε πιο παραδοσιακούς τομείς, όπως τα καταναλωτικά αγαθά, τα αυτοκίνητα και τα τηλέφωνα, δήλωσε ο Thakker, καθώς οι εταιρείες εκπαιδευτικής τεχνολογίας και διαδικτυακών στοιχημάτων που κάποτε ήταν μεγάλοι χορηγοί μείωσαν τις δαπάνες εν μέσω χρέους και ρυθμιστικών ανησυχιών.
Η Disney Star, η οποία κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου στην Ινδία, ανέφερε σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη ότι συνεργάζεται με 26 χορηγούς, μεταξύ των οποίων η Booking.com BV και η εταιρεία ποτών Diageo Plc.
Σημαντική ώθηση στις δαπάνες των νοικοκυριών
Η ινδική οικονομία θα λάβει επίσης σημαντική ώθηση στις δαπάνες των νοικοκυριών κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου, καθώς οι φίλαθλοι ταξιδεύουν για τους αγώνες, τους παρακολουθούν σε χώρους όπως εστιατόρια και μπαρ ή παραγγέλνουν φαγητό στο σπίτι. Οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί κατά 150% κατά μέσο όρο τις ημέρες που έχει προγραμματιστεί να παίξει η Ινδία, σύμφωνα με σημείωμα του αναλυτή Prateek Kumar της Jefferies.
Οι εταιρείες αναμένουν επίσης ένα ισχυρό τρίμηνο του Δεκεμβρίου, καθώς το Παγκόσμιο Κύπελλο συμπίπτει με την εορταστική περίοδο της Ινδίας, η οποία διαρκεί από τον Σεπτέμβριο έως τον Ιανουάριο. Το Diwali, για παράδειγμα, πέφτει στα μέσα Νοεμβρίου, ακριβώς όταν το τουρνουά πλησιάζει στο τέλος του.
«Το Παγκόσμιο Κύπελλο Κρίκετ είναι το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός της χρονιάς για τους φιλάθλους σε όλη τη χώρα», δήλωσε ο Yannick Colaco, συνιδρυτής της FanCode, του επίσημου συνεργάτη λιανικής πώλησης του Διεθνούς Συμβουλίου Κρίκετ στην Ινδία για τη διοργάνωση. «Κανένα άλλο αθλητικό τουρνουά δεν αιχμαλωτίζει τις καρδιές και τα μυαλά των Ινδών φιλάθλων όπως ένα Παγκόσμιο Κύπελλο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο βλέπετε μάρκες και εταιρείες να προσπαθούν να συνδεθούν με το τουρνουά».
.