THEPOWERGAME
Η Βρετανία επιβεβαίωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να διασφαλίσουν πως όλα τα οχήματα που κατασκευάζουν θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2035, όπως προβλέπει το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, μολονότι την περασμένη εβδομάδα η κυβέρνηση ανέβαλε για μια πενταετία ορισμένα από τα εμβληματικότερα μέτρα της για την κλιματική πολιτική.
«Η οδηγία μας παρέχει ασφάλεια στους κατασκευαστές, ωφελεί τους οδηγούς παρέχοντάς τους περισσότερες επιλογές και βοηθά την ανάπτυξη της οικονομίας μας», διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ.
Η αποσαφήνιση των κανόνων έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είχαν ζητήσει από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε διευκρινίσεις, γιατί διαφορετικά κινδύνευαν να διαταραχθούν η εφοδιαστική αλυσίδα και τα επενδυτικά σχέδιά τους. Την περασμένη εβδομάδα η Ντάουνινγκ Στριτ ανακοίνωσε ότι η πώληση των καινούριων βενζινοκίνητων ή ντιζελοκίνητων οχημάτων θα απαγορευτεί το 2035 και όχι το 2030, όπως προβλεπόταν αρχικά.
Με βάση τη σημερινή οδηγία για τα αποκαλούμενα οχήματα μηδενικών ρύπων (ZEV), ο κλάδος θέτει ως στόχο το 22% των αυτοκινήτων που θα πουληθούν τον επόμενο χρόνο να είναι ηλεκτρικά. Το ποσοστό αυτό θα αυξάνεται σταδιακά μέχρι να φτάσει το 80% το 2030 και το 100% το 2035. Οι εταιρείες διαμαρτύρονταν για το «αμφιλεγόμενο μήνυμα» που έστελνε η βρετανική κυβέρνηση ζητώντας αφενός από τους κατασκευαστές να αυξήσουν την παραγωγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αφετέρου δίνοντας περισσότερο χρόνο στους καταναλωτές για να μεταπηδήσουν από τα βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά.