Γ.Δ.
1446.88 -0,60%
ACAG
-0,34%
5.79
BOCHGR
+0,22%
4.56
CENER
-1,51%
9.11
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-2,53%
8.1
NOVAL
-0,85%
2.335
OPTIMA
-0,47%
12.74
TITC
+0,90%
39.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,08%
1.51
ΑΒΕ
-1,55%
0.445
ΑΔΜΗΕ
+0,19%
2.585
ΑΚΡΙΤ
-3,55%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,98%
4.55
ΑΛΦΑ
-0,91%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,36%
10.16
ΑΣΚΟ
-2,78%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,49%
0.66
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΙΟ
-1,64%
5.41
ΒΙΟΚΑ
-0,53%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,95%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,09%
1.355
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.4
ΔΑΑ
-0,63%
7.95
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,36%
11.59
ΔΟΜΙΚ
-2,03%
2.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,35%
0.308
ΕΒΡΟΦ
+0,92%
1.64
ΕΕΕ
-1,10%
32.44
ΕΚΤΕΡ
-1,58%
1.748
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.12
ΕΛΛ
-0,35%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,54%
1.914
ΕΛΠΕ
-1,16%
7.26
ΕΛΣΤΡ
-1,93%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-1,39%
1.848
ΕΛΧΑ
-1,67%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,65%
7.66
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-1,02%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,09%
2.209
ΕΧΑΕ
-1,20%
4.51
ΙΑΤΡ
-1,94%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,63%
0.331
ΙΛΥΔΑ
-0,50%
1.98
ΙΝΚΑΤ
-0,63%
4.715
ΙΝΛΙΦ
-1,04%
4.74
ΙΝΛΟΤ
-0,61%
0.974
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-1,38%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,43%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+0,93%
0.433
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.164
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.75
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.745
ΛΑΜΔΑ
-1,11%
7.12
ΛΑΜΨΑ
-1,60%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,34%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,07%
20.36
ΜΟΝΤΑ
+2,22%
3.68
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
+0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,00%
33.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,47%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,83%
0.268
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+1,85%
22
ΟΛΠ
-0,34%
29.65
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,95%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.792
ΟΤΕ
+0,55%
14.65
ΟΤΟΕΛ
-1,52%
10.4
ΠΑΙΡ
-1,80%
0.98
ΠΑΠ
-0,84%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,00%
3.876
ΠΕΡΦ
-1,83%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.3
ΠΛΑΘ
-0,89%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-2,89%
1.68
ΣΑΡ
-0,37%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,89%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.85
ΤΖΚΑ
-13,16%
1.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,53%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Sephora: Η νέα πολιτική εκπτώσεων και το άλμα των πωλήσεων 

Με άλμα 58% στις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2023 η Sephora έκανε μια καλή εκκίνηση φέτος, με αποτύπωμα και στα περιθώρια κέρδους που ενισχύθηκαν παρά την απόφαση της εταιρείας να αλλάξει εμπορική πολιτική και να προχωρήσει σε μικρή μείωση των εκπτώσεων.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία, που διαθέτει δίκτυο 34 καταστημάτων με 333 άτομα προσωπικό συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης, καθώς το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της και στο τέλος της χρήσης 2022 ήταν κατώτερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου της και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 119 του ν. 4548/2018. Η διοίκηση πάντως εκτιμά ότι η σχέση ιδίων κεφαλαίων προς το μετοχικό κεφάλαιο θα αποκατασταθεί και λαμβάνει μέτρα.

Το α’ τετράμηνο του 2023

Σύμφωνα με στοιχεία της Sephora Greece, που αναπτύσσει το ομώνυμο δίκτυο καταστημάτων καλλυντικών, ως μέλος του γαλλικού ομίλου Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), στο πρώτο τετράμηνο του 2023 το μεικτό κέρδος αυξήθηκε στο 46% από 44% στο αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς. Επιπλέον, το καθαρό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 38% το 2023 από 31% το 2022, γεγονός που οφείλεται στην πολιτική μείωσης των εκπτώσεων, η οποία πάντως δεν επηρέασε τις πωλήσεις. Σημειώνεται ότι η αύξηση του μεικτού κέρδους την συγκεκριμένη περίοδο αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εξόδων ενώ το ποσοστό επί του τζίρου του καθαρού αποτελέσματος ανήλθε σε 3,2% από 16,3% το 2022.

Οι επιδόσεις το 2022

Στο σύνολο της χρήσης 2022 η Sephora εμφάνισε πωλήσεις 54,4 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 40% καθώς ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία αλλά και από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα. Επίσης το μεικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 44,4% από 42,9% την προηγούμενη χρονιά. Αυτή η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κατά περίπου 7,5 εκατ. ευρώ αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων, που συνεισέφεραν ποσό 6,5 εκατ. ευρώ ενώ μόνο 800 χιλ. ευρώ ήρθαν από το διαφορετικό μίγμα προϊόντων που πουλήθηκαν και τις μειωμένες εκπτώσεις.

Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν θετικά στην αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων και αύξησαν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα Sephora και την αγοραστική ζήτηση δίνοντας ποσοστό +40% στο τζίρο της αλυσίδας σε σχέση με το 2021.

Το καθαρό αποτέλεσμα, ανήλθε σε κέρδη 6,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Επισημαίνεται επίσης η αύξηση των «βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά συνδεδεμένων εταιρειών» κατά 7,2 εκατ. ευρώ, κονδύλι που αφορά μερίσματα εισπρακτέα από τη μητρική Sephora SAS μετά από διακανονισμό με την κυπριακή θυγατρική της ελληνικής Sephora λόγω της πώλησης των συμμετοχών της Sephora Bulgaria το 2021 στην Sephora SAS (έναντι 8,7 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται τέλος η μείωση του αποθέματος κατά περίπου 9% και ο δείκτης απαξίωσης αποθεμάτων που διαμορφώθηκε σε 5,5% το 2022 από 5,3% το 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!