THEPOWERGAME
Με ανάπτυξη 26% έκλεισε το α’ εξάμηνο του 2023 για τον ξενοδοχειακό όμιλο Λάμψα. Ο κύκλος εργασιών σε ενοποιημένη βάση ανήλθε στο εξάμηνο σε 49,21 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 26,08% σε ετήσια βάση.
Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας (Ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετάννια» και «King George») ανήλθε σε 33,52 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά́ 17,90%.
Τα μεικτά κέρδη του ομίλου εκτινάχθηκαν σε 19,14 εκατ., από́ 12,46 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται σε 38,9%, από 31,93% το 2022. Τα μεικτά́ κέρδη της μητρικής ανήλθαν σε 14,5 εκατ. ευρώ, με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται σε 43,25%, από 35,81% το 2022.
Όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες του ομίλου δούλεψαν με υψηλότερη πληρότητα. Τις πιο αδύναμες επιδόσεις είχε το King George, ωστόσο εμφάνισε αύξηση εσόδων κατά 21,9%, προφανώς λόγω των αυξημένων τιμών πώλησης δωματίων.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου παρατηρήθηκε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο τους προηγούμενου έτους, με αποτέλεσμα τη σταδιακή επάνοδο της απωλεσθείσας δυναμικής των ξενοδοχείων σε επίπεδο εσόδων, με αποτέλεσμα ήδη ο Όμιλος να βελτιώσει τα συνολικά του έσοδα σε επίπεδα υψηλότερα από την τελευταία αντίστοιχη περίοδο, πριν από την κρίση της πανδημίας (2019).
Σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει και στους παράγοντες που επιδρούν στο μείγμα των πωλήσεων, αφού παρατηρείται πλέον μεγάλη αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό αναψυχής, με αυξημένη μέση τιμή δωματίου, ενώ ο συνεδριακός τουρισμός και τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν πρόσφατα αρχίσει να επανακάμπτουν σταδιακά.
Η αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας
H πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 29,0% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 68,9% έναντι 53,5% το 2022. Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 15,3% έναντι του 2022, φτάνοντας τα € 220,37, έναντι € 191,18 το 2022. Κατά συνέπεια, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 48,6% (€ 151,91, έναντι € 102,19 του 2022).
Το Ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετάννια» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 36,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ το Ξενοδοχείο «King George» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 21,9%. Το ξενοδοχείο «Athens Capital» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 50,94%.
Όσον αφορά τα Ξενοδοχεία του Ομίλου στη Σερβία, το μεν «Hyatt Regency Belgrade» κατέγραψε αύξηση κατά 47,40,%, το δε «Mercure Excelsior» αύξηση κατά 37,70%.
Όσον αφορά την κερδοφορία του Ομίλου, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις των τιμών σε μια σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κ.λπ.), καθώς και του κόστους μεταφοράς των προϊόντων και παγίων λόγω της υψηλής αύξησης της τιμής των καυσίμων. Επίσης, παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας και επιπροσθέτως λόγω της συμμετοχής της εταιρείας στο πρόγραμμα επιδότησης μισθοδοσίας ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της προηγούμενης περιόδου του 2022.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα μεγέθη του α’ εξάμηνου του έτους 2022, περιλαμβάνεται και το Ξενοδοχείο Sheraton Rhodes Resort, το οποίο επωλήθη κατά τη διάρκεια του β’ εξαμήνου του 2022 και ως εκ τούτου δεν συμπεριλαμβάνεται πλέον στα Οικονομικά στοιχεία του Ομίλου κατά την τρέχουσα περίοδο του 2023.
Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι εξίσου θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων.