THEPOWERGAME
Με την κρίση και τον οξύ ανταγωνισμό στην αγορά τροφίμων να πλήττει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η ομάδα διοίκησης του ΕΛΟΜΑΣ επαναξιολογεί τη στρατηγική της από τη θέση ενός περιφερειακού παίκτη.
Εξάλλου, μετά τις αποχωρήσεις των μεγάλων σούπερ μάρκετ (Κρητικός, SM ΣΥΝΚΑ κ.λπ.) ο ΕΛΟΜΑΣ (Ελληνικός Όμιλος Αγορών Σούπερ Μάρκετ) δεν έχει πλέον παρουσία στην Αττική. Τα μέλη του, μικρομεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα και στην περιφέρεια, ενώ έχει σημαντικό αποτύπωμα στην Πελοπόννησο, στην Κρήτη και σε άλλα νησιά. Σήμερα αριθμεί 27 μέλη με περίπου 850 καταστήματα και παρά την αποδυνάμωσή του τα τελευταία χρόνια, παραμένει ο μεγαλύτερος όμιλος αγορών στην Ελλάδα.
Ο ΕΛΟΜΑΣ συνεχίζει να προσελκύει μέλη, προσθέτοντας πρόσφατα στο χαρτοφυλάκιό του τη Ράπτης ΙΚΕ, ενώ νωρίτερα φέτος ο όμιλος είχε προσαρτήσει τις επιχειρήσεις Κάντζας με έδρα τις Σέρρες, Αραμπατζής από τη Βόρεια Ελλάδα, ΝΑΤΑΛΙ, Μυλωνάκης με έδρα τα Χανιά αλλά και την εταιρεία Πιτσιάς με έδρα την Κατερίνη.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, ο κύκλος εργασιών του ΕΛΟΜΑΣ ΑΕ το 2022 κινήθηκε σταθεροποιητικά. Ανήλθε σε 15,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,64% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, παραμένοντας ωστόσο μακριά από τα επίπεδα προ πανδημίας, όταν κυμαινόταν σε 24-25 εκατ. ευρώ. Το κόστος πωλήσεως αποθεμάτων ανήλθε σε 9,8 εκατ. ευρώ και τα έξοδα εκμεταλλεύσεως (αμοιβές προσωπικού, αμοιβές και παροχές τρίτων κ.λπ.) σε 5,8 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων ενισχύθηκαν κατά 4.332,94 ευρώ σε 107.221,35 ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 94.878,03 ευρώ, μειωμένα κατά 4.523,50 ευρώ, και το καθαρό αποτέλεσμα είναι κέρδη μετά από φόρους 63.584 ευρώ, από 43.029 το 2021.
Ο όμιλος αγορών, που έχει παρουσία στην αγορά από το 1994, παρά τη συγκέντρωση που παρατηρείται στον κλάδο το τελευταίο διάστημα, δηλώνει παρών στις εξελίξεις. Στόχος, σύμφωνα με τους συντελεστές του, είναι η προάσπιση των συμφερόντων της μικρομεσαίας τοπικής αλυσίδας, της ελληνικής παραγωγής και κυρίως του Έλληνα καταναλωτή. Όπως επισημαίνουν στην οικονομική έκθεση για το 2022, η εταιρεία στην τρέχουσα χρήση θα έχει να αντιμετωπίσει την κακή οικονομική συγκυρία, καθώς και την όξυνση του ανταγωνισμού στην αγορά τροφίμων. Οπότε, τα διοικητικά στελέχη του ΕΛΟΜΑΣ πρέπει να αναλύσουν προσεκτικά τα στοιχεία αυτά, ώστε να επιλέγουν τα κατάλληλα μέτρα αντίδρασης και να αξιολογούν σε τακτικά διαστήματα την αποτελεσματικότητά τους.