THEPOWERGAME
Πτώση των πωλήσεων 10% τον Σεπτέμβριο ανακοίνωσε η σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M και απέδωσε την κάμψη στον ασυνήθιστα ζεστό καιρό σε πολλές από τις ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται, καθώς, όπως σημειώνει, καθυστέρησε την έναρξη της φθινοπωρινής αγοραστικής περιόδου. Παράλληλα, οι περικοπές κόστους βοήθησαν στην αύξηση των τριμηνιαίων κερδών της εταιρείας λιανικής πώλησης μόδας.
Η H&M, της οποίας ο μεγαλύτερος αντίπαλος είναι ο ιδιοκτήτης της Zara, η Inditex, δήλωσε ότι οι πωλήσεις του Σεπτεμβρίου θα είναι μειωμένες κατά 10% σε ετήσια βάση, μετρούμενες σε τοπικά νομίσματα. Αυτό συγκρίνεται με την Inditex, που ανέφερε πωλήσεις μεταξύ 1ης Αυγούστου και 11ης Σεπτεμβρίου που ήταν αυξημένες κατά 14%.
Η πτώση αποτελεί πλήγμα στις ελπίδες ότι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο αλλάζει τις επιδόσεις της μετά την υστέρησή της έναντι της Inditex, καθώς η κρίση του κόστους ζωής περιορίζει τις δαπάνες των αγοραστών.
«Αν οι πωλήσεις στον ανταγωνιστή σου ουσιαστικά αυξάνονται κατά 14% με τον ίδιο καιρό, αυτό κάτι σου λέει, κατά τη γνώμη μου», δήλωσε η Vera Diehl, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στη Union Investment, η οποία κατέχει μετοχές τόσο της H&M όσο και της Inditex.
Οι μετοχές της H&M σημείωσαν άνοδο 5% στις πρώτες συναλλαγές, ωστόσο καθώς τα κέρδη στο τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου σημείωσαν άλμα και η H&M επέμεινε στον στόχο της να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο στο 10% το επόμενο έτος και δήλωσε ότι το πρόγραμμα μείωσης του κόστους συνεχίζεται «με πλήρη ταχύτητα».
Στο 8% το περιθώριο κέρδους στο α’ τρίμηνο
Το 2022 το περιθώριο κέρδους ήταν 3%. Στο τρίτο τρίμηνο το περιθώριο έφτασε το 8% από 2% που ήταν έναν χρόνο νωρίτερα.
Ο στόχος είναι «προκλητικός, αλλά εφικτός», δήλωσε ο αναλυτής της Barclays, Nicolas Champ, προσθέτοντας ότι θα απαιτήσει, ωστόσο, κάποια επιτάχυνση στην ανάπτυξη του top-line.
Τα λειτουργικά κέρδη του σουηδικού ομίλου εκτινάχθηκαν στα 4,74 δισ. κορόνες (431 εκατ. δολάρια) στο τρίτο τρίμηνο από 902 εκατ. δολάρια το προηγούμενο έτος. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG είχαν προβλέψει κατά μέσο όρο κέρδη 4,72 δισ. κορόνες.
Φταίει και η έξοδος από τη Ρωσία, λέει η H&M
Το ποσό του προηγούμενου έτους περιελάμβανε ένα εφάπαξ κόστος 2,1 δισ. κορόνες για την έξοδο του ομίλου από τη Ρωσία, το οποίο επίσης ευθύνεται για τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες της μείωσης των πωλήσεων κατά 10% τον Σεπτέμβριο.
«Πιστεύουμε ότι η H&M βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό σε λειτουργία “’trading sales for profit”, η οποία οδηγεί σε βελτίωση του περιθωρίου κέρδους, αλλά σε κάποια πίεση στους όγκους», δήλωσε ο αναλυτής της RBC Richard Chamberlain. «Φαίνεται να χάνει κάποιο μερίδιο στις μεγάλες αγορές», τόνισε.
Η H&M επέστρεψε στις πλατφόρμες της JD.com
Η H&M δήλωσε επίσης ότι επέστρεψε αυτό το μήνα στην JD.com, μία από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, έπειτα από παρατεταμένη απουσία λόγω της κριτικής για τη στάση της σχετικά με τις φερόμενες παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην περιοχή Xinjiang της Κίνας.
Επέστρεψε στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Tmall της Alibaba πέρυσι, αλλά δεν ήταν διαθέσιμη στην JD.com από το 2021.
Η H&M ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών που ξεκίνησε την Τετάρτη, σχεδιάζοντας να επαναγοράσει μετοχές αξίας έως και 3 δισεκατομμυρίων κορόνων έως τις 31 Μαρτίου του επόμενου έτους.