THEPOWERGAME
Από σήμερα τελειώνει το «κρυφτούλι» με την Εφορία, καθώς ξεκινά η λειτουργία του εισπρακτικού κέντρου της ΑΑΔΕ στην Αττική, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 παίρνει σειρά το αντίστοιχο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στόχος, σύμφωνα με την εφημερίδα «Απογευματινή», των δύο μεγάλων εισπρακτικών κέντρων είναι να πάρουν στις πλάτες τους όλα τα ληξιπρόθεσμα χρέη, εστιάζοντας πρώτα και κύρια στους μεγάλους οφειλέτες (όσους δηλαδή χρωστούν πάνω από 1.000.000 ευρώ), ώστε να μπει φρένο στην αύξηση των «κόκκινων» χρεών.
«Εδώ θα βεβαιώνονται όλα, θα αναζητούνται όλα, θα εισπράττονται όλα», υπογραμμίζουν οι ειδικοί της ΑΑΔΕ. Πλέον η αρμοδιότητα είσπραξης εσόδων από μεγάλες Εφορίες περνά σε ενιαίο κέντρο, όπως έχει δηλώσει ο Γιώργος Πιτσιλής από τον περασμένο Ιούλιο στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ». «Επειδή υπήρχε πολλές φορές διαφορετική ερμηνεία των φορολογικών κανόνων και υπήρχε απώλεια εσόδων, όλα αντιμετωπίζονται πλέον ενιαία», συμπληρώνει ο ίδιος. Ήταν συνεπώς αναγκαίο να γίνει πράξη και, έτσι, ένα πρόβλημα που χρόνιζε τώρα αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά.
Εκτόξευση χρεών στην Εφορία
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία τα χρέη προς το Δημόσιο έχουν εκτοξευτεί στα 113 δισεκατομμύρια ευρώ, με το δυσθεώρητο αυτό ποσό να αντιστοιχεί σε περίπου 4.000.000 φορολογουμένους. Δηλαδή ένας στους δύο πολίτες έχει οφειλές, τις οποίες δεν έχει ρυθμίσει! Αναγκαστικά τώρα θα υποχρεωθούν να το πράξουν ή εναλλακτικά θα βρεθούν αντιμέτωποι με πλειστηριασμούς και κατασχέσεις.
Και τα δύο κέντρα θα εξοπλιστούν με το «Eispraxis», μέσω του οποίου θα παρακολουθείται το προφίλ κάθε οφειλέτη, καταγράφοντας όλες τις κινήσεις του σε πραγματικό χρόνο και θα αντλεί στοιχεία από μια πλειάδα πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου. Για κάθε ΑΦΜ ο εισπρακτικός μηχανισμός θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα, τα οποία αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το TAXISnet, το ICISnet, το Elenxis, καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφους, χρηματιστήριο, ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, ΓΕΜΗ κ.ά.).
Ψηφιακός φάκελος οφειλέτη
Στον ψηφιακό φάκελο του οφειλέτη θα παρατίθενται και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, τα οποία μπορούν ή έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση της είσπραξης των χρεών του φορολογουμένου. Πέραν του οφειλέτη, θα παρακολουθούνται και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι με την οφειλή (συνυπόχρεοι, εγγυητές, νόμιμοι εκπρόσωποι, συσχετιζόμενες επιχειρήσεις, διασυνδεδεμένοι όμιλοι, όπως και οι απορροφήσεις-συγχωνεύσεις). Εδώ λοιπόν έχουμε τις εξής ενέργειες:
- Άμεση καταγραφή κάθε οφειλής, χωρίς διατυπώσεις και καθυστερήσεις.
- Μία και ενιαία ρύθμιση χωρίς δεύτερες παρερμηνείες ή διατυπώσεις.
- Άμεση είσπραξη των οφειλών με κάθε διαδικασία.
- Λήψη αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών.
- Είσπραξη οφειλών ειδικών διατάξεων, όπως πτώχευση, ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων ή δικαστική εκκαθάριση κληρονομιών κ.λπ.
- Έλεγχος και άμεση επαλήθευση, όπως και διασταύρωση οικονομικών στοιχείων των φορολογουμένων.
- Άμεση λήψη στοιχείων και πληροφοριών από τους ίδιους τους φορολογούμενους.
- Αποστολή στοιχείων σε ΔOY.
- Σύνταξη εκθέσεων για κάθε οφειλή.
- Χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
- Άμεση είσπραξη κάθε εσόδου.
- Ενημέρωση για κάθε φορολογική κίνηση.
- Παρακολούθηση των εισπράξεων και των επιστροφών φόρου.
- Λύση/διαγραφή σε οφειλές που δεν εισπράττονται ποτέ (ανεπίδεκτα είσπραξης).