THEPOWERGAME
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Ρίσι Σουνάκ, αντιμετώπισε την αυξανόμενη οργή επιχειρηματιών, πολιτικών από όλο το φάσμα, ακόμη και ενός μεγάλου δωρητή, καθώς ζύγιζε αν θα συντομεύσει ένα εμβληματικό σιδηροδρομικό έργο που μπορεί να κοστίσει στο Ηνωμένο Βασίλειο 100 δισεκατομμύρια λίρες (123 δισεκατομμύρια δολάρια).
Ο πρωθυπουργός και ο καγκελάριος, σύμφωνα με το Bloomberg, έχουν εγκλωβιστεί σε συνομιλίες σχετικά με το αν θα σταματήσουν το τμήμα του High Speed 2 από το Μπέρμιγχαμ στο Μάντσεστερ, λόγω ανησυχιών ότι το κόστος του ξεφεύγει από τον έλεγχο. Η απόφαση μπορεί να ληφθεί ήδη αυτή την εβδομάδα, πριν οι Συντηρητικοί συγκεντρωθούν για το ετήσιο συνέδριό τους στο Μάντσεστερ.
«Πρέπει να ανταποκριθούμε στους προϋπολογισμούς», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Grant Shapps σε συνέντευξή του στο BBC την Κυριακή. «Χτυπηθήκαμε όχι μόνο από τον κορονοϊό, αλλά και από τον πόλεμο στην Ουκρανία και νομίζω ότι κάθε υπεύθυνη κυβέρνηση το κοιτάζει αυτό και λέει αν αυτό εξακολουθεί να ανταποκρίνεται σε αυτό που χρειάζεται η χώρα όσον αφορά το πού ξοδεύει τους πόρους της».
Ενώ ο κ. Shapps δεν έδωσε λεπτομέρειες για το τι είναι πιθανό να αποφασίσει ο Σούνακ, οι παρατηρήσεις του τροφοδότησαν τις εικασίες ότι η συντηρητική κυβέρνηση θα εγκαταλείψει ένα σημαντικό μέρος του έργου που βρισκόταν στο επίκεντρο της στρατηγικής της για την «ισοπέδωση» της ευημερίας στις βόρειες κοινότητες.
Οι Συντηρητικοί κέρδισαν υποστήριξη από αυτές τις περιοχές από τους Εργατικούς στις προηγούμενες εκλογές και πρέπει να διατηρήσουν αυτή την υποστήριξη για να κερδίσουν ξανά.
Οι Sunday Times ανέφεραν ξεχωριστά ότι ο Σούνακ αναζητά τρόπους για τη μείωση του φόρου κληρονομιάς, τον οποίο ο κ. Σαπς χαρακτήρισε «βαθιά άδικο», χωρίς να επιβεβαιώσει ότι θα υπάρξει αλλαγή.
Τα σχόλιά του σηματοδοτούν ότι το Συντηρητικό Κόμμα, που βρίσκεται πίσω από την αντιπολίτευση των Εργατικών στις δημοσκοπήσεις, κάνει ζογκλερικά τις προτεραιότητές του ενόψει των εκλογών που αναμένονται ευρέως το 2024.
Το μέτρο του φόρου κληρονομιάς θα προσελκύσει τους πλούσιους υποστηρικτές του κόμματος, αλλά η ιδέα για περαιτέρω περικοπή του HS2 προκάλεσε ευρεία αντίδραση.