THEPOWERGAME
Η GM και η Stellantis προχωρούν σε απολύσεις εργαζομένων, ενώ αύριο εκπνέει άλλη μια προθεσμία για να καταλήξουν σε συμφωνία οι τρεις μεγάλες εταιρείες και οι Εργαζόμενοι της Ένωσης Εργαζομένων Αυτοκινήτου (UAW) ώστε να σταματήσει η πολυήμερη απεργία.
Η GM ανακοίνωσε ότι θέτει σε αδράνεια το εργοστάσιο Fairfax στο Κάνσας, το οποίο συναρμολογεί το Chevrolet Malibu, επειδή είχαν εξαντληθεί οι στάμπες που απαιτούνται για την παραγωγή του αυτοκινήτου. Οι στάμπες προέρχονται από το εργοστάσιο της GM στο Wentzville, όπου η UAW βρίσκεται σε απεργία. Ως αποτέλεσμα, η GM απολύει 2.000 εργαζόμενους της UAW στο Fairfax αναφέρει δημοσίευμα του Yahoo Finance.
Η Stellantis θα απολύσει άμεσα 68 εργαζόμενους στο εργοστάσιο κατεργασίας στο Τολέδο, το οποίο συναρμολογεί τα Jeep Wrangler και Gladiator, και ενδεχομένως 300 εργαζόμενους UAW σε δύο άλλα εργοστάσια της Stellantis, Kokomo Transmission και Kokomo Casting, αμφότερα στην Ιντιάνα.
Νέα αντιπρόταση της Stellantis
Η Stellantis επιβεβαίωσε επίσης ότι η εταιρεία πέρασε την Τρίτη άλλη μια αντιπρόταση σύμβασης στην UAW, την πρώτη από την έναρξη των απεργιακών κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή. Η εταιρεία δήλωσε ότι η προσφορά «επικεντρώθηκε σε ανοικτά ζητήματα της υποεπιτροπής» και δεν έδωσε άλλες λεπτομέρειες.
Αυτό συμβαίνει καθώς πλησιάζει η προθεσμία της UAW το μεσημέρι της Παρασκευής. Ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι εάν δεν έχει σημειωθεί «ουσιαστική πρόοδος» μέχρι την καταληκτική ημερομηνία, η UAW θα προσθέσει επιπλέον τοποθεσίες στις απεργιακές κινητοποιήσεις της. Οι αναλυτές της Barclays πιστεύουν ότι τα επόμενα εργοστάσια που θα επηρεαστούν θα μπορούσαν να είναι τα εργοστάσια pickup και φορτηγών των Big Three, τα οποία είναι τεράστια κερδοφόρα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μια πηγή κοντά στις συνομιλίες δήλωσε στο Yahoo Finance ότι υπάρχει ένα «πολύ μεγάλο» χάσμα μεταξύ της GM και της UAW όσον αφορά την επίτευξη συμφωνίας και ότι η ρητορική μεταξύ των δύο έχει θερμανθεί.
Κόντρα για τους μισθούς πείνας
Ο πρόεδρος της GM Mark Reuss, ένα από τα βασικά μέλη της διαπραγματευτικής ομάδας της GM, έγραψε ένα άρθρο στην εφημερίδα Detroit Free Press προσπαθώντας να σταματήσει τη «ροή παραπληροφόρησης» από την UAW, λέγοντας ότι εμποδίζει τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων.
Ο Reuss δήλωσε ότι η GM πληρώνει καλούς μισθούς (82 χιλ. δολάρια βασικός μισθός για το 85% της εταιρείας), χρησιμοποιεί τα κέρδη για να επενδύσει στη μετατροπή των EV και όχι στην «εταιρική απληστία» και αντιμετωπίζει ζητήματα όπως τα μισθολογικά κλιμάκια και η συνταξιοδοτική ασφάλεια.
Η UAW αντέδρασε με το δικό της κείμενο για την εφημερίδα, γραμμένο από τον αντιπρόεδρο της UAW Mike Booth, υποστηρίζοντας ότι αγωνίζεται για όλους τους εργαζόμενους της UAW, όχι μόνο για το 85% που παίρνει υψηλό βασικό μισθό. Η UAW επικεντρώνεται στην εξάλειψη του συστήματος κλιμάκων για τους μισθούς και στη βοήθεια των εργαζομένων μερικής απασχόλησης που κερδίζουν 16,67 δολάρια την ώρα, έγραψε ο Booth. «Δεν ξέρω τι χαρακτηρίζεται ως “μισθός φτώχειας”, αλλά δείξτε μου ένα στέλεχος των Big Three που θα εργαζόταν για αυτόν τον μισθό», δήλωσε ο Booth.
Η ανταγωνίστρια της GM Ford δήλωσε ομοίως ότι μόνο το 2% έως 3% των εργαζομένων είναι προσωρινά απασχολούμενοι ή εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης και ότι το 80% των εργαζομένων της βγάζει το σημερινό ανώτατο μισθολογικό όριο, 32 δολάρια την ώρα.
Με το μένος να αυξάνεται και στις δύο πλευρές, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η κλιμάκωση των απεργιών το μεσημέρι της Παρασκευής είναι σίγουρη. Το ερώτημα είναι αν η UAW θα χτυπήσει τη λαιμητόμο και θα χτυπήσει τα μεγάλα κέντρα κέρδους των Big Three σε φορτηγά πλήρους μεγέθους ή θα στοχεύσει σε μικρότερες επιχειρήσεις των Big Three και θα κρατήσει τις πιο επιζήμιες απεργιακές επιλογές της ως απειλές για το μέλλον.