Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η δύσκολη εξίσωση με τα έργα της Θεσσαλίας

Πολλές και κρίσιμες πολιτικές αποφάσεις πρέπει να λάβει η κυβέρνηση τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες, από τις οποίες θα κριθεί το εύρος και το κόστος των έργων για την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία, αλλά και για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής. Παράλληλα, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για αντίστοιχες μελέτες προστασίας άλλων περιοχών της χώρας, όπως η Αττική, απέναντι σε φαινόμενα αντίστοιχα με τον Daniel, που έπνιξε τον Θεσσαλικό Κάμπο.

Πριν, όμως, οριστικοποιηθούν τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης της Θεσσαλίας, η κυβέρνηση καλείται να θωρακιστεί απέναντι στις πιέσεις τοπικών παραγόντων, οι οποίοι καταθέτουν ανεδαφικές προτάσεις. Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση, «εντάσσουν στα έργα αποκατάστασης οποιαδήποτε εργολαβία θεωρούν πως λείπει από την περιοχή τους». Έτσι, για παράδειγμα, «μόνο για μια περιοχή κυκλοφορεί κατάλογος έργων οδοποιίας της τάξης των 300-400 εκατ. ευρώ».

Συνεπώς, οι αποφάσεις θα ληφθούν κεντρικά, σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, και θα χρειαστεί σοβαρή επεξεργασία. Για παράδειγμα, τι θα γίνει με τη λίμνη Κάρλα, η οποία μετά τις πλημμύρες καταλαμβάνει έκταση μεγαλύτερη από τα περίπου 190.000 στρέμματα που καταλάμβανε πριν αποξηρανθεί το 1962; Θα αδειάσουμε αυτούς τους χιλιάδες τόνους νερού και λάσπης, που για ορισμένους «περιέχουν όλα τα φυτοφάρμακα της Θεσσαλίας», στον κλειστό και σχετικά αβαθή Παγασητικό Κόλπο; Και πώς θα διαχειριστούμε πλέον το οικοσύστημα της λίμνης, η οποία αποξηράνθηκε προκειμένου να αρχίσει σχεδόν 2,5 δεκαετίες μετά η επανασύστασή της; Οι Ολλανδοί ειδικοί (εταιρεία με ισχυρό ελληνικό στοιχείο στη διοίκησή της) βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην Κάρλα, προκειμένου να μελετήσουν την κατάσταση και να προτείνουν λύσεις με βάση την εμπειρία τους, κυρίως από περιοχές της Αφρικής.

Ένα άλλο μεγάλο ερώτημα αφορά την αντιπλημμυρική προστασία του Πηλίου. Πώς θα διατηρήσουμε τον χαρακτήρα της περιοχής και θα αποφύγουμε τα μεγάλα φράγματα και άλλες επεμβάσεις που μπορούν να τον αλλοιώσουν; Και γι’ αυτό το θέμα θα χρειαστούν προσεκτική μελέτη και πολιτικές αποφάσεις, όταν ο χρόνος πιέζει. Ακόμα και για τις γέφυρες του οδικού ή σιδηροδρομικού δικτύου θα χρειαστεί να ληφθούν αποφάσεις, π.χ. για το ύψος και τα υλικά που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αντοχή σε πλημμυρικά φαινόμενα αντίστοιχα με αυτό που έπληξε προ ημερών τη Θεσσαλία.

Στην κυβέρνηση έχουν αποφασίσει πως η μελέτη για την αποκατάσταση και τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας θα είναι ενιαία και θα ανατεθεί σε σύμβουλο ο οποίος θα προσληφθεί σύντομα. Με βάση αυτήν τη μελέτη και τις πολιτικές κατευθύνσεις θα προκύψει το εύρος και το κόστος των έργων τα οποία θα ανατεθούν απευθείας, με βάση το μοντέλο που εφαρμόστηκε μετά τη θεομηνία «Ιανός», από το υπουργείο Υποδομών σε 4-5 ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους. Κάθε όμιλος θα αναλάβει μία συγκεκριμένη περιοχή, να οριστικοποιήσεις τις μελέτες και στη συνέχεια να υλοποιήσει τα έργα. Πότε; Σε αρκετές εβδομάδες από σήμερα, αφού χρειάζεται να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο.

Τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ξεκαθάρισαν τις τελευταίες ημέρες πως τα νέα έργα στη Θεσσαλία δεν θα προχωρήσουν πριν υπάρξει ολοκληρωμένος σχεδιασμός, μέσω του οποίου εξασφαλίζεται πως δεν θα γκρεμίζονται ξανά και ξανά οι ίδιες γέφυρες ύστερα από κάθε θεομηνία!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!