Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Εθνικό Θέατρο: Όλες οι παραστάσεις που θα δούμε τη νέα σεζόν

Με φετινό μότο «Για όλες, όλους, όλα», το Εθνικό Θέατρο ανακοίνωσε τον καλλιτεχνικό του προγραμματισμό για την περίοδο 2023-2024.

Επαναλαμβάνοντας και φέτος τον θεσμό του «Early Bird» για όλες τις παραγωγές του θεάτρου, έως και την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023 στις 12 τα μεσάνυχτα τα εισιτήρια θα διατίθενται στην τιμή των 10 ευρώ, με εξαίρεση τη διακεκριμένη ζώνη.

Κατά την παρουσίαση του προγραμματισμού της χειμερινής περιόδου από το «Σχολείον της Αθήνας-Ειρήνη Παπά», στην οδό Πειραιώς, έδρα της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ο Γιάννης Μόσχος δήλωσε σχετικά: «Το καλοκαίρι που πέρασε σημαδεύτηκε από πολλά δυσάρεστα γεγονότα: φυσικές καταστροφές, αθώα θύματα, σοκαριστικά περιστατικά βίας και ρατσισμού, υπέρμετρη αύξηση της ρητορικής μίσους στα social media, επανεμφάνιση με ορμή της ακροδεξιάς.

Μια κοινωνία που βρίσκεται σε αναβρασμό, μια κοινωνία που δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα πολυπολιτισμική πραγματικότητα της χώρας και που ακόμα την τρομάζει η διαφορετικότητα. Μέσα σε αυτό το τοπίο, το Εθνικό Θέατρο δεν μπορεί παρά να σταθεί δίπλα σε κάθε κοινωνική ομάδα που είναι περιθωριοποιημένη, κάθε φυλής, φύλου, θρησκείας, σωματικής διαφορετικότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού. Να ανοίξει τις πόρτες του και να καλοδεχτεί άπαντες. Ένα θέατρο ανοιχτό σε όλες, όλους, όλα».

Επέκταση δράσεων «εκτός των τειχών» του Εθνικού Θεάτρου

Σε συνδυασμό με την πολυποίκιλη δραστηριότητά του στις χειμερινές σκηνές του, το Εθνικό θα προβεί τον ερχόμενο χειμώνα και σε πολλά άλλα ανοίγματα «εκτός των τειχών» του, σημειώνει ο Γιάννης Μόσχος, τονίζοντας πως η πρώτη κρατική σκηνή επεκτείνει τις δράσεις της και σε δύο άλλα θέατρα των Αθηνών, όπου θα επαναληφθούν πολύ επιτυχημένες -καλλιτεχνικά και εισπρακτικά- παραστάσεις της περασμένης θεατρικής περιόδου, ενώ θα αποκτήσει και μια αυτόνομη στέγη για τα θεατρικά της εργαστήρια, σε απόσταση αναπνοής από το κτίριο του Τσίλλερ, σε έναν άρτι ανακαινισθέντα πολυχώρο.

Τα εν λόγω ανοίγματα του οργανισμού δεν αφορούν μόνο το εσωτερικό, αλλά επεκτείνονται και στο εξωτερικό: τον χειμώνα που μας έρχεται το Εθνικό θα ταξιδέψει με το «Goodbye, Lindita», του Μάριο Μπανούσι, σε Βελιγράδι, Δρέσδη, Άμστερνταμ και στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας. Κι αυτό χάρη στο πρώτο «Showcase» στην ιστορία του Εθνικού, που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Απρίλιο.

Ένας θεσμός που, όπως επισημαίνει ο Γ. Μόσχος, θα έχει ασφαλώς και συνέχεια: «Σχεδιάζουμε ήδη το δεύτερο “Showcase” για την άνοιξη του 2024, όταν και πάλι θα κληθούν να παρακολουθήσουν τις φετινές παραγωγές μας επιμελητές-τριες και διευθυντές-τριες οργανισμών του εξωτερικού, αλλά και ξένοι δημοσιογράφοι. Παράλληλα, την άνοιξη του 2024 θα λάβουν χώρα και τα πρώτα residencies Ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό και θα κληθούν και ξένοι ομότεχνοί τους, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν στην Αθήνα.

Και τα δύο προγράμματα θα υλοποιηθούν χάρη στην οικονομική αρωγή του Ταμείου Ανάκαμψης. Το άνοιγμα του Εθνικού στο εξωτερικό, που είναι μία από τις βασικές στοχεύσεις μου για το μέλλον του οργανισμού, έχει αρχίσει να υλοποιείται, και υπάρχουν βέβαια και πολλά άλλα σχέδια και συζητήσεις με ξένους οργανισμούς, που θέλω να πιστεύω ότι θα αποδώσουν καρπούς μέσα στον επόμενο χρόνο».

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΚΤIΡΙΟ ΤΣΙΛΕΡ

Ο ΙΜΠΡΕΣΑΡΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ 

του Κάρλο Γκολντόνι

Από 26 Οκτωβρίου 2023

Έργο γραμμένο το 1757, Ο ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη καταδεικνύει με γκολντονική ευφυΐα ότι ποτέ δεν θα μας λείψει το υλικό για μια σπαρταριστή κωμωδία θεατρικών ηθών. Ο πλούσιος έμπορος Αλή σκοπεύει να συστήσει την τέχνη της όπερας στη Σμύρνη και απευθύνεται σε δύο ατζέντηδες, προκειμένου να τον βοηθήσουν να οργανώσει τον θίασό του. Η απλή αυτή υπόθεση τραβάει με τόλμη την κουίντα των παρασκηνίων και μας επιτρέπει να ρίξουμε μια ματιά στα ματαιόδοξα φερσίματα των καλλιτεχνών, τα αλαζονικά ξεσπάσματά τους, αλλά και στον ευάλωτο ρομαντισμό τους και την υπόσχεση μυθολογίας που τους κατατρύχει.

Μετάφραση: Λουίζα Μητσάκου
Κείμενο παράστασης: Λουίζα Μητσάκου-Βασίλης Παπαβασιλείου
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αντώνης Αντωνιάδης, Πάνος Αποστολόπουλος, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Βάσια Ζαχαροπούλου, Σμαράγδα Κάκκινου, Αλέξης Κωτσόπουλος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Λαέρτης Μαλκότσης, Ιωάννα Μαυρέα, Σπύρος Μπιμπίλας, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αγορίτσα Οικονόμου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Πλεξίδα, Περικλής Σιούντας, Εύα Φρακτοπούλου, Ταξιάρχης Χάνος, Στράτος Χρήστου

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ
του Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Από 9 Δεκεμβρίου 2023

Δεν χρειάζονται συστάσεις για τον Βασιλιά Ληρ, κατά πολλούς το απόγειο της δραματουργίας του Σαίξπηρ, μια τραγωδία που εκτυλίσσεται σε ένα σύμπαν όπου η εξουσία σημαίνει τα πάντα και η αμφισβήτησή της οδηγεί στο τίποτα. Ο Βασιλιάς Ληρ είναι μια αριστουργηματική απεικόνιση του πατριάρχη που καταρρέει σωματικά, κοινωνικά και πνευματικά, του επιπόλαιου βασιλιά που έχασε το στέμμα του, του άντρα-παιδιού που ψάχνει απεγνωσμένα να επανενωθεί με τη μητέρα. Πολύ περισσότερο, όμως, είναι και ένα διαχρονικό έργο για την παρακμή και την πτώση του κόσμου, που συμβαίνει κάτω από τη σφραγίδα της παραφροσύνης.

Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Μιχάλης Αφολαγιάν, Γιώργος Γιαννακάκος, Παντελής Δεντάκης, Ανθή Ευστρατιάδου, Μίνως Θεοχάρης, Λεωνίδας Κακούρης, Αλεξία Καλτσίκη, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ερρίκος Λίτσης, Κώστας Λουλές, Γιάννης Νταλιάνης, Αργύρης Ξάφης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Κρις Ραντάνοφ, Κωνσταντίνος Σιώζος, Αλέκος Συσσοβίτης, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Αμαλία Τσεκούρα, Χάρης Τσιτσάκης, Νίνα Φραντζεσκάκη

ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ 
του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ

Από 20 Μαρτίου 2024

Ο Στρίντμπεργκ γράφει αυτό το βαθιάς ποιητικής πνοής έργο το 1901, μεταφέροντας στη σκηνή την ανορθόδοξη δομή ενός ονείρου, εκεί όπου ο χώρος και ο χρόνος καταργούνται και τα πρόσωπα είναι όλα διαφορετικές όψεις του ατόμου που ονειρεύεται. Η Γεωργία Μαυραγάνη μαζί με την ομάδα των συνεργατών-τριών της και έναν δυναμικό θίασο ηθοποιών επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο και σκηνοθετεί ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σουηδού δραματουργού σαν μια χορική αφήγηση, ένα χειροποίητο θέατρο μεγάλης κλίμακας, που θέτει όπως ένα μικρό παιδί τα μεγάλα ερωτήματα: γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι; Γιατί είναι έτσι φτιαγμένος ο κόσμος; Πώς να ζει κανείς;

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αλίκη Αλεξανδράκη, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Θανάσης Δόβρης, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Βασίλης Καραμπούλας, Ράνια Κελαϊδίτη, Μελίνα Κοτσέλου, Ερμής Μαλκότσης, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγοπούλος, Μαρίνα Παπούλια, Ελίνα Ρίζου, Μαριάμ Ρουχάτζε, Κωνσταντίνος Σιώζος, Γιώργος Σκαρλάτος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης, Μαρία Τσιμά

ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ» – ΚΤIΡΙΟ ΤΣΙΛΕΡ

GOODBYE, LINDITA
του Μάριο Μπανούσι

Από 20 Σεπτεμβρίου 2023

Το «Goodbye, Lindita» εστιάζει σε μια αρχέγονη ανθρώπινη εμπειρία, αυτή της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου. Σε ένα σπίτι μια οικογένεια πενθεί βυθισμένη στη σιωπή, ώσπου μια σειρά από παράδοξα γεγονότα ανοίγει ένα παράθυρο σε έναν κόσμο όπου η ανάμνηση μπλέκεται με τη φαντασίωση, η πραγματικότητα με το όνειρο. Ένα σύμπαν όπου οι νεκροί και οι ζωντανοί μπορούν να συναντηθούν για λίγο πριν από τον ύστατο αποχαιρετισμό. Η ιστορία που παρακολουθούμε να εκτυλίσσεται στη σκηνή έχει γνώριμα συστατικά, αλλά εδώ το καθημερινό και το οικείο αποκτά μεταφυσικές προεκτάσεις, που αποκαλύπτουν τις εσωτερικές ψυχικές διαδρομές των προσώπων.

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Μάριο Μπανούσι
Διανομή: Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Μάριο Μπανούσι, Βασιάνα Σκοπετέα, Ευτυχία Στεφάνου, Αλεξάνδρα Χασάνι

ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥΛΙΑ
του Ουαζντί Mουαουάντ

Από 20 Δεκεμβρίου 2023

Το βραβευμένο έργο του Λιβανο-Καναδού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού Ουαζντί Μουαουάντ «Όλοι εμείς πουλιά», που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, εξερευνά την έννοια της ταυτότητας ως στοιχείο αυτοπροσδιορισμού, αλλά και ως κίνδυνο εγκλωβισμού μέσα σε δύσκαμπτα πλαίσια, που μας έχουν επιβληθεί από την καταγωγή, τη θρησκεία, τις παραδόσεις, την οικογένεια και τον εαυτό μας. Ο Εϊτάν, Γερμανοεβραίος φοιτητής γενετικής στο πανεπιστήμιο Κολούμπια, γνωρίζει και ερωτεύεται τη Γουαχίντα, Αμερικανίδα φοιτήτρια αραβικής καταγωγής. Το ταξίδι του ζευγαριού στο Ισραήλ και μια βομβιστική ενέργεια που θα στείλει τον Εϊτάν στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση θα γίνει η απαρχή για να αποκαλυφθεί το παρελθόν μιας οικογένειας, να έρθουν στην επιφάνεια τα μυστικά της και να βρεθούν τα πρόσωπα του έργου αντιμέτωπα με αναπάντεχες, αβάσταχτες αλήθειες.

Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Μπάμπης Αλεφάντης, Γιώργος Ζιόβας, Άννα Μάσχα, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Παπανικολάου, Μελίνα Πολυζώνη, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Στεφανία Σαμαρά, Πηνελόπη Τσιλίκα

GENERATION LOST
του Γρηγόρη Λιακόπουλου

Από 13 Μαρτίου 2024

Ποιοι είναι οι Millennials*; Είναι μια εγωκεντρική ή μια χαμένη γενιά, που είδε τα όνειρά της να καταστρέφονται πριν από την ενηλικίωσή της; Διακατέχονται από απογοήτευση ή από την ελπίδα ότι θα βελτιώσουν τον κόσμο; Τα βρήκαν όλα πιο εύκολα ή πιο δύσκολα από τις προηγούμενες γενιές; Είναι αιώνιοι έφηβοι ή συνειδητοποιημένοι υπερασπιστές των δικαιωμάτων τους; Θα καταφέρουν να αγοράσουν ποτέ δικό τους σπίτι; Τι θα κάνουν με όλη αυτήν την ακαδημαϊκή γνώση που έχουν σωρεύσει; Τι νιώθουν για τη σημερινή εποχή των μεγάλων προσδοκιών και των συντριπτικών πραγματικοτήτων, πώς βιώνουν το χάσμα ανάμεσα σε αυτά που έχουν και αυτά που επιθυμούν;

Ένα κείμενο που προέκυψε από έρευνα και συνεντεύξεις με νέους από έξι διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης, θα αποπειραθεί να φωτίσει τις σκέψεις και τις αγωνίες της πιο περίπλοκης και πιο μπερδεμένης ίσως απ’ όλες τις γενιές.

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Γιαννοπούλου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Δάφνη Δρακοπούλου, Γιώργος Κισσανδράκης, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μιχάλης Πητίδης, Βασίλης Σαφός

ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ» – ΘΕΑΤΡΟ REX

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, ΤΟ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ 
σε μουσική Άγγελου Τριανταφύλλου και λιμπρέτο Γιάννη Αστερή

Από 8 Νοεμβρίου 2023

Στην Α’ Παθολογική κλινική του Ευαγγελισμού γίνεται πραγματικότητα μια βαθιά ανθρώπινη φαντασίωση: η κατάλυση του θανάτου. Ο ίδιος ο Χάρος βρίσκεται σε καταστολή σε έναν θάλαμο του νοσοκομείου και ο αναπόδραστος νόμος που θέλει την ανθρώπινη ζωή να σφραγίζεται πάντοτε από ένα τέλος αναστέλλεται μέχρι νεωτέρας. Μέσα στο μεγαλύτερο Γενικό Νοσοκομείο της χώρας συμβαίνουν κι άλλα πολλά: οι θάλαμοι και οι διάδρομοι πλημμυρίζουν από ανθρώπους που ξαφνικά συνέρχονται, τα γάντια μολύνονται από άγνωστους μύκητες, τα ασανσέρ εξακολουθούν να μη λειτουργούν, αν και δεν φαίνεται να έχουν κάποια βλάβη: τα πάντα απορρυθμίζονται και όλοι παρακαλούν για μια λύση, παραδομένοι στην αδιάλλακτη ορμή των οιωνών.

Σκηνοθεσία: Άγγελος Τριανταφύλλου-Δημήτρης Σταυρόπουλος
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Λητώ Αμπατζή, Χάρης Ανδριανός*, Μαρία Γεωργιάδου, Γιώργος Γκιόκας, Γιώργος Γλάστρας, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Ερατώ Καραθανάση, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Ελένη Κοκκίδου, Μάριος Κρητικόπουλος, Χρήστος Λούλης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λυγερή Μητροπούλου, Δώρα Μπάκα*, Βασίλης Παπαδόπουλος, Κατερίνα Παπουτσάκη, Έλλη Πασπαλά, Φοίβος Ριμένας, Γιάννης Σαμψαλάκης
Guests: Νατάσσα Μποφίλιου*, Μάρθα Φριντζήλα*

Η ΠΡΟΞΕΝΗΤΡΑ 
του Θόρντον Ουάιλντερ

Από 9 Φεβρουαρίου 2024

«Η Προξενήτρα» (1954), του βραβευμένου με Πούλιτζερ συγγραφέα Θόρντον Ουάιλντερ, είναι μια απολαυστική κωμωδία για την επιτακτική ανάγκη των ανθρώπων για συντροφικότητα και συμφιλίωση με τη δύσκολη πραγματικότητα.

Η Ντόλυ Λεβί είναι μια γυναίκα πολυπράγμων, δυναμική, αλλά κυρίως αποφασισμένη να μην αφήσει τη ζωή να κυλήσει μέσα απ’ τα χέρια της. Καθώς διαχειρίζεται με μεγάλη επιδεξιότητα τα προσωπικά των γύρω της, αναλαμβάνει με ενθουσιασμό να βρει τον ιδανικό σύζυγο στον δύστροπο, τσιγκούνη, αλλά πλούσιο έμπορο Οράτιο. Οι ήρωες, ζώντας σε έναν αβέβαιο κόσμο, δεν έχουν χρόνο για περιττές εξιδανικεύσεις. Το κυνήγι του απόλυτου και του ιδανικού είναι γι’ αυτούς άσκοπη πολυτέλεια. Αποφασισμένοι να ζήσουν όσο μπορούν καλύτερα, μπαίνουν στο παιχνίδι της συντροφικότητας με ρεαλιστικές προσδοκίες, αναζητώντας την εφικτή ευτυχία.

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Μελίνα Βαμπούλα, Θανάσης Δήμου, Σίμος Κακάλας, Άλκης Μπακογιάννης, Ιωάννης Μυστακίδης, Ράνια Οικονομίδου, Πάνος Παπαδόπουλος, Θανάσης Ραφτόπουλος, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Γιάννης Σαμψαλάκης, Φώτης Στρατηγός, Βιβή Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου βρίσκεται αυτήν τη χρονιά στο τιμόνι της Πειραματικής Σκηνής, που συνεχίζει δυναμικά τη λειτουργία της, ανανεωμένη, έχοντας για πρώτη φορά στην ιστορία της, και για τα επόμενα δύο χρόνια, γυναίκες επικεφαλής.

«Φέτος επιλέχθηκαν καλλιτέχνιδες και καλλιτέχνες που με την πολύ ιδιαίτερη αντίληψή τους για το θέατρο φέρνουν στη σκηνή νέες δραματουργίες και αναπάντεχα υλικά και θεματικές. Επιδιώκουμε να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα και να δώσουμε ορατότητα και βήμα σε ανθρώπους και ιστορίες που συχνά απουσιάζουν από τον δημόσιο διάλογο», λέει η φετινή επικεφαλής, φιλοδοξώντας και φέτος η Πειραματική Σκηνή να αποτελέσει έναν τόπο ζύμωσης και δημιουργίας, έναν τόπο αναπάντεχων συναντήσεων, έναν τόπο προβληματισμών, έναν τόπο όπου θέλεις να επιστρέφεις.

Το πρόγραμμα αναλυτικά:

ΣΚΗΝΗ «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ» – ΘΕΑΤΡΟ REX – ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΝΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ

YES, WE CAN’T 
της Μαριλένας Κατρανίδου

Από 7 Νοεμβρίου 2023

Tα πρόσωπα της παράστασης συναντιούνται σε έναν ιδιότυπο χώρο, ένα μουσείο του μέλλοντος, στο οποίο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του μουσείου γίνονται προοδευτικά το κεντρικό έκθεμα. Η βαθιά επιθυμία του ανθρώπου να αναπαυθεί έστω και για μια στιγμή είναι μια σκέψη που δύσκολα αρθρώνεται δημόσια. Στον χώρο υπάρχει ένα οίκημα, ένα κοιμητήριο ζωντανών. Εκεί τους δίνεται η ευκαιρία να μελετήσουν την κατάσταση της κόπωσης και της ψυχικής αποτελμάτωσης στην οποία έχουν περιέλθει. Εφόσον η κούραση είναι συστατικό της ανθρώπινης ζωής από τα πρώτα βήματα του είδους μας, τι συνέβη στην πορεία και έγινε ανυπόφορη; Από πότε η ξεκούραση μοιάζει μάταιη; Τι κουβαλούν όλες αυτές οι τσάντες στους ώμους; Τα πρόσωπα αποπειρώνται να απαντήσουν σε αυτά τα ερωτήματα, προκειμένου να αποκτήσουν έστω και για λίγο μια ειλικρινή σχέση με τους εαυτούς τους.

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Μαριλένα Κατρανίδου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Στυλιάνα Ιωάννου, Βασίλης Τρυφουλτσάνης, Αλέξης Τσιάμογλου, Jason Ally

ΧΟΡΟΣ: WE ARE HERE PREPARED FOR TRAGEDY  
της Σοφίας Μαυραγάνη

Από 1 Δεκεμβρίου 2023

Μια παράσταση στα όρια της διάλεξης, του χορού, της συναυλίας και του θεάτρου για τις τραγωδίες που αξίζει να ζούμε και εκείνες που δεν αξίζει να ζούμε. Εκκινώντας από τους χορούς των αρχαίων τραγωδιών, η παράσταση θέτει σύγχρονους προβληματισμούς γύρω από τη συλλογική δράση και τη δυνατότητά της να διαμορφώνει κριτικές παρεμβάσεις, να διεκδικεί την κοινωνική αλλαγή και να απαιτεί το αδύνατο. Η χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη σε συνεργασία με την ομάδα των περφόμερ και υπό τους ήχους της μουσικής του Larry Gus στήνει έναν αιρετικό χορό για τη σύγχρονη ελληνική τραγωδία.

Σύλληψη-Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Σοφία Μαυραγάνη
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αντώνης Αντωνόπουλος, Μαρία Βούρου, Νέγρος του Μοριά (Kevin Zans Ansong), Μαρία Τσιμά, Αντιγόνη Φρυδά, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Larry Gus (Παναγιώτης Μελίδης)

ΜΠΑΤΟΝ ΣΑΛΕ
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη

Από 7 Ιανουαρίου 2024

Η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη μαζί με τη Μαρία Φιλίνη μάς καλούν σε μια σειρά από «ζωντανές συνεντεύξεις σε ελαφριά ατμόσφαιρα», στις οποίες συνομιλούν με γυναίκες που θαυμάζουν και τους θέτουν μια σειρά από ερωτήσεις για την επαγγελματική τους πορεία, τις επιλογές τους, το πώς αυτές διασταυρώνονται με τα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία, αλλά και για τις καθημερινές τους συνήθειες, σε μια προσπάθεια να (μας) τις γνωρίσουν καλύτερα και να συζητήσουν για όλα όσα μας απασχολούν. Πέντε Κυριακές, πέντε η ώρα το απόγευμα, πέντε γυναίκες καλεσμένες: Τι μπορούμε να μάθουμε ένα κυριακάτικο απόγευμα από μια δικηγόρο, μια τρανς ακτιβίστρια, μια τραγουδίστρια, μια μετανάστρια φοιτήτρια, μια φιλόσοφο;

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη
Συνεργασία στη δραματουργία και στη σκηνοθεσία: Μαρία Φιλίνη

THE LIFE AND DEATH OF JESSICA BROWN 
Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας

Από 25 Ιανουαρίου 2024

Ο Τζέο Πακίτσας και η Σοφία Πριόβολου σκηνοθετούν το πιο αναπάντεχο live της σεζόν: το τελευταίο live της τραγουδίστριας Jessica Brown, μία εμφάνιση που θα συζητιέται για χρόνια μετά τον θάνατό της. Η καλύτερη στιγμή της πανκ ροκ μουσικής τώρα τελειώνει. Η Jessica Brown κηδεύεται επί σκηνής μπροστά στους θεατές σε ένα μοναδικό σόου, που θα κλείσει στο φέρετρο την ιστορία μιας εμβληματικής μπάντας. Η μεγάλη ώρα πλησιάζει. Η ένταση κορυφώνεται. Πού είναι όμως η Jessica Brown; Γιατί δεν έχει έρθει; Τι ξέρουμε πραγματικά για εκείνη πριν αποφασίσει να κάνει την τελευταία της παγκόσμια εμφάνιση στο Εθνικό Θέατρο;

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Τζέο Πακίτσας-Σοφία Πριόβολου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Στυλιάνα Ιωάννου, Τζέο Πακίτσας, Σοφία Πριόβολου, Χρυσάνθη Τσουκαλά, Jason Ally, Kristof, Chris Scott

ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΣΜΟΣ 
του Βασίλη Βηλαρά

Από 21 Μαρτίου 2024

Τα πρόσωπα της παράστασης «Καταποντισμός» επισκέπτονται την gay Ελλάδα της Μεταπολίτευσης και μεταφέρουν τις επιθυμίες, τις σκέψεις και τις αγωνίες των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων εκείνης της περιόδου, όπως τις αποτύπωσαν τα ίδια, σε πρώτο πρόσωπο, μέσα από τις επιστολές που έστελναν στο επαναστατικό περιοδικό Αμφί, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσιο λόγο στην Ελλάδα για την queer εμπειρία. Τα προσωπικά βιώματα του χθες αναμειγνύονται με τις αντίστοιχες εμπειρίες των ατόμων επί σκηνής και γίνονται υλικό εξομολογήσεων και εκμυστηρεύσεων, διεκδικώντας την ορατότητα και μια αναπολογητική στάση ζωής. Εδώ μπορεί να δοθεί ο χώρος στις ιστορίες των ανθρώπων που έχουν αμέτρητη αγάπη μέσα τους, αλλά τα πάσης φύσεως στεγανά τούς καθηλώνουν στη μοναξιά.

Σύλληψη-Σύνθεση κειμένου-Σκηνοθεσία: Βασίλης Βηλαράς
Διανομή: Βασίλης Βηλαράς, Ανδρέας Λαζαράκος, Kristof, Niko Rupllem, Dolly Vara

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΟΣ 
του Χρήστου Βακαλόπουλου

Από 15 Μαΐου 2024

«Μια ιστορία φυγής» χαρακτήριζε ο πρόωρα χαμένος συγγραφέας (αλλά και κριτικός, δοκιμιογράφος, σκηνοθέτης και ραδιοφωνικός παραγωγός) το εν πολλοίς βιωματικό και ίσως ωριμότερο έργο του. Μια 32χρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: έχει μόλις χωρίσει -χωρίς να ξέρει γιατί- και καταφεύγει στην Πάτμο, στο μυσταγωγικό νησί της Αποκάλυψης, όπου καταδύεται σε έναν επώδυνο απολογισμό ζωής. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο μια καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και ένας αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση.

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Νίκος Γιαλελής, Σπύρος Μπόσγας, Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης, Αθηνά Παπαδάκη, Ανδρομάχη Φουντουλίδου

ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ

Το Μικρό Εθνικό, για ακόμη μία χρονιά, απευθύνεται σε παιδιά και νέους κάθε ηλικίας, με τον ίδιο πάντα στόχο: να προτείνει θέατρο με υψηλή καλλιτεχνική αξία, που αντλεί τις θεματικές του από σύγχρονα και καίρια ζητήματα των καιρών μας και αναζητεί να ψυχαγωγήσει, να συναρπάσει και να συγκινήσει τους νεαρούς θεατές μας. Η υπεύθυνη, Σοφία Βγενοπούλου, σημειώνει ότι «τελικός στόχος όλων των πρωτοβουλιών του Μικρού Εθνικού είναι να αποτελέσει για τους νεαρούς θεατές έναν εναλλακτικό βιωματικό τρόπο να γνωρίσουν τον εαυτό τους ως πολιτικά, ιστορικά, κοινωνικά όντα και να τους βοηθήσει να αποκρυσταλλώσουν αξίες, να θωρακιστούν ψυχικά και να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και τελικά τη φωνή τους. Το θέατρο για νέους μπορεί και οφείλει να είναι πεδίο μελέτης, έρευνας και πειραματισμού από καταξιωμένους καλλιτέχνες, έχει αδιαμφισβήτητη καλλιτεχνική αξία και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι κάθε πολιτισμένης κοινωνίας».

Το πρόγραμμα αναλυτικά:

ΣΚΗΝΗ «ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ» – ΘΕΑΤΡΟ REX

ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ-ΕΦΗΒΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

ΣΤΑ ΟΡΙΑ
του Κρις Κούπερ

Από 21 Οκτωβρίου 2023

Το νέο έργο του  συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού Κρις Κούπερ, που έχει μακρά θητεία στο θέατρο και στην εκπαίδευση για εφηβικό κοινό, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία της Σοφίας Βγενοπούλου, ως επιστέγασμα της νέας συνεργασίας του Εθνικού Θεάτρου και της Unicef στο πρόγραμμα «Κάνουμε θέατρο για την ειρήνη». Νεαροί πρόσφυγες από χώρες εμπόλεμης ζώνης δούλεψαν με Έλληνες-ίδες συνομήλικούς-ες τους αλλά και με θεατρο-παιδαγωγούς και ηθοποιούς του Εθνικού Θεάτρου, μετασχηματίζοντας εμπειρίες και βιώματα, μετατρέποντας το προσωπικό σε συλλογικό, προσφέροντας παράλληλα βιωμένο υλικό για τη δημιουργία του έργου και της παράστασης. Μια παράσταση φτιαγμένη από το υλικό της ζωής και τα όνειρα των νέων ανθρώπων.

Μετάφραση: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Σκηνοθεσία: Σοφία Βγενοπούλου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Ασημίνα Αναστασοπούλου, Μαλαματένια Γκότση, Ελένη Ζαραφίδου, Βασίλης Καλφάκης, Βασίλης Καραμπούλας, Μελίνα Κοτσέλου, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Μιχαήλ Μελίσσης, Νάνσυ Σιδέρη, Γιώργος Σκαρλάτος

ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

ΠΙΝΟΚΙΟ
Μια διασκευή του έργου του Κάρλο Κολόντι από τον Κρις Κούπερ

Από 10 Νοεμβρίου 2023

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί την πολυαγαπημένη συναρπαστική ιστορία του Κάρλο Κολόντι, σε μια σύγχρονη εκδοχή της από τον Κρις Κούπερ, σε μια παράσταση που υπόσχεται να αναδείξει το έργο που μαγεύει εκατοντάδες χρόνια τώρα μικρούς και μεγάλους.

Μετάφραση-Στίχοι: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Βουρδαμής, Αντώνης Γκρίτσης, Χρήστος Δαλκυριάδης, Μιχάλης Κοιλάκος, Ιώ Λατουσάκη, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Βασίλης Ντάρμας, Τίτος Πινακάς, Δήμητρα Σταύρου, Ανδρομάχη Φουντουλίδου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!