Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΙΜΕC: Τι προβλέπει ο εμπορικός διάδρομος Ινδίας – Ευρώπης

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν με τους ηγέτες της Ινδίας, Σ. Αραβίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσαν το περασμένο Σάββατο, στα πλαίσια της Συνόδου Κορυφής της ομάδας επιρροής G20 στο Νέο Δελχί, το νέο εμπορικό δρόμο εμπορικό δρόμο που θα συνδέει την Ινδία, μέσω της Μέσης Ανατολής, με την Ευρώπη μέσα από ένα δίκτυο σιδηροδρόμων και λιμανιών. Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, από πλευράς της περιέγραψε το πρότζεκτ ως έναν «πράσινο και ψηφιακό διάδρομο μεταξύ ηπείρων και πολιτισμών». Την ώρα που η Ευρώπη επιδιώκει να μειώσει την έκθεσή της στις κινεζικές επενδύσεις, οι αναλυτές μιλούν ευθέως για μία προσπάθεια να απαξιωθεί ο κινεζικός εμπορικός -και επενδυτικός- διάδρομος «Μία Ζώνη, ένας Δρόμος». Άλλωστε ο σχεδιασμός του λεγόμενου IMEC, μέσω δικτύων σιδηροδρόμων και δια της θαλασσίας οδού, θυμίζει έντονα τον γνωστό παλιότερα και ως «Νέο Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας (BRI).

IMEC
IMEC Πηγή: hindubusinessline

Τι ακριβώς προβλέπει ο σχεδιασμός του IMEC; Οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας δίνουν κάποια στοιχεία για τις εμπορικές διαδρομές, με άλλα σενάρια να βλέπουν τον εμπορικό διάδρομο προς την Ευρώπη να περνά από το λιμάνι του Πειραιά (το powergame είχε άλλωστε γράψει για το ενδιαφέρον του Ναρέντρα Μόντι για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας) ή από ιταλικά και γαλλικά λιμάνια.

IMEC
IMEC Πηγή: Moneycontrol

Στη διάρκεια της συνόδου της ομάδας G20, υπογράφηκε ένα μνημόνιο συνεννόησης για τον IMEC (προέρχεται από τα αρχικά στα αγγλικά των λέξεων: Ινδία, Μέση Ανατολή και Ευρωπαϊκός -Οικονομικός- Διάδρομος) μεταξύ των μερών που στηρίζουν τη συμφωνία, δηλαδή ΗΠΑ, Ινδία, Σ. Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τον βασικό σχεδιασμό, θα αποτελείται από δύο χωριστούς «διαδρόμους», τον Ανατολικό, που θα συνδέει την Ινδία με τις Χώρες του Κόλπου και τον Βόρειο, ο οποίος θα συνεχίζει προς την Ευρώπη. Στον πρώτο περιλαμβάνεται μία σιδηροδρομική σύνδεση για την μεταφορά αγαθών και υπηρεσιών μεταξύ Ινδίας, ΗΑΕ, Σ. Αραβίας, Ιορδανίας, Ισραήλ και Ευρώπης. Στο δίκτυο, εκτός του σιδηροδρόμου, θα δημιουργηθεί και ένας αγωγός υδρογόνου αλλά και ένα δίκτυο οπτικών ινών.

Μία εναλλακτική διαδρομή στη Διώρυγα του Σουέζ;

Όπως αναφέρουν οικονομικά ΜΜΕ της Ινδίας, όπως το The Hindu Business Line, με την ολοκλήρωσή του θα αποτελεί ένα συμπληρωματικό μεταφορικό δίκτυο προς τη Διώρυγα του Σουέζ, τον Διεθνή Μεταφορικό Διάδρομο Βορρά-Νότου (INSTC) -που ξεκινά από την Ινδία και μέσω Ιράν, φτάνει ως τη Μόσχα- αλλά και του κινεζικού «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος». Την ίδια ώρα, παράλληλα με τον IMEC, η κυρία Φον Ντερ Λάιεν εξήγγειλε και τον «Υπεραφρικανικό Διάδρομο», που θα συνδέει το λιμάνι Λομπίτο της Ανγκόλα με περιοχές με δυσκολία εμπορικής πρόσβασης στην Αφρική, όπως είναι η επαρχία Κανάνγκα του Κονγκό και οι περιοχές εξόρυξης χαλκού της Ζάμπια. Σύμφωνα πάντως με άλλες αναλύσεις, αναζητούνται εναλλακτικές διαδρομές με στόχο την αποσυμφόρηση της Διώρυγας του Σουέζ.

Όσον αφορά τις κινεζικές εμπορικές διαδρομές, σύμφωνα με τη Σίντσια Μπιάνκο, επισκέπτρια ερευνήτρια στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων στο Βερολίνο, «η ουσία του θέματος είναι πως αυτό (ο ινδικός εμπορικός διάδρομος) αποτελεί μια εναλλακτική (στον κινεζικό «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος»). Κατά την ίδια, απλά ο όγκος των εμπορικών συναλλαγών δεν επαρκεί ώστε και οι δύο εμπορικοί δρόμοι να είναι παράλληλα βιώσιμοι.

Σύμφωνα με κάποια στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα κόστη για το σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα συμπληρώνεται με τον αγωγό υδρογόνου και το δίκτυο οπτικών ινών θα ανέρχεται σε τουλάχιστον 20 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αρχικά θα χρησιμοποιηθεί το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο που συνδέει ΗΑΕ, Σαουδική Αραβία και Αμμάν και προβλέπεται να κατασκευαστούν ακόμη 300 χιλιόμετρα δικτύου ανάμεσα στο Αμμάν και το λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ. Κατά πληροφορίες, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προτίθενται να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση του συμπληρωματικού σιδηροδρομικού δικτύου, αναμένοντας κέρδη καθώς ο συγκεκριμένος μεταφορικός διάδρομος θα είναι οικονομικότερος από τη διαδρομή δια της Διώρυγας του Σουέζ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις υψηλές χρεώσεις για ρυμούλκηση πλοίων, υπηρεσίες ρυμουλκών, πλοήγηση, τέλη διέλευσης κ.λπ.

Εντός 60 ημερών από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, αναμένεται να αναπτυχθεί το σχέδιο δράσης για την χρηματοδότηση και τις διαδρομές του δικτύου, ενώ στον σχεδιασμό βρίσκεται η ανάπτυξη συνολικά τριών βιομηχανικών διαδρόμων: των τροφίμων, της πράσινης ενέργειας και της οικονομίας της γνώσης.

Μία σύγκρουση συμφερόντων για την Ιταλία και τις Χώρες του Κόλπου;

Τρία από τα κράτη που δεσμεύθηκαν να συμμετέχουν στο νέο εμπορικό διάδρομο είναι ήδη μέλη και του κινεζικού «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» και ενδέχεται να βρεθούν σε δύσκολη θέση, εφόσον επικρατήσει η αντίληψη -που είναι και το πιο πιθανό- πως ο νέος σχεδιασμός έχει ως στόχο να υποβαθμίσει -ακόμη περισσότερο- τα κινεζικά επενδυτικά και αναπτυξιακά πλάνα στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Πρόκειται για την Ιταλία (το μόνο κράτος-μέλος που συμμετέχει στο BRI, τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ.

Σύμφωνα με τα ιταλικά ΜΜΕ, η Ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, επιδιώκει ένα είδος ήπιας εξόδου (soft exit) από τον κινεζικό εμπορικό διάδρομο, στον οποίο η Ρώμη δήλωσε συμμετοχή το 2019. Κατά την Μπιάνκο, η ιταλική συμμετοχή αποτελούσε ήδη ένα είδος μη ευθυγράμμισης με τα δυτικά συμφέροντα για την ιταλική κυβέρνηση και η εξέλιξη αυτή ήταν λίγο ως πολύ αναμενόμενη.

Από την άλλη, τα δύο κράτη του Κόλπου δεν βλέπουν τη συμμετοχή στα δύο πρότζεκτ ως σύγκρουση συμφερόντων. Σύμφωνα με όσα είπε στο CNN ο Μοχάμεντ Μπαχαρούν, γενικός διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Δημόσιας Πολιτικής του Ντουμπάι B’huth, ο νέος διάδρομος είναι «μία εκδήλωση της ατζέντας παγκόσμιας διασυνδεσιμότητας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων» και «περισσότερο θα συμπληρώνει, παρά θα ανταγωνίζεται τον κινεζικό BRI, καθώς και οι δύο αποτελούν προσπάθειες διευκόλυηνσης της διακίνησης αγαθών (της ενέργειας συμπεριλαμβανομένης), χρημάτων, ανθρώπων και δεδομένων».

Τέλος, και η Ινδία κρατά τις δικές της εμπορικές ισορροπίες καθώς, παράλληλα με τις εξαγγελίες της ομάδας G20, ανακοίνωσε προ ημερών -στα πλαίσια συνάντησης ανάμεσα στον Ινδό υπουργό Λιμανιών, Ναυτιλίας και Θαλασσίων Οδών, Σαρμπανάντα Σονογουάλ και τον Ρώσο υπουργό Ανάπτυξης στην Άπω Ανατολή και την Αρκτική, Α.Ο. Τσεκουνκόφ- πως διερευνά με τη Ρωσία τη δυνατότητα χρήσης νέων μεταφορικών διαδρόμων όπως είναι η Βόρεια Θαλάσσια Οδός και ο Ανατολικός Θαλάσσιος Διάδρομος ανάμεσα στο Βλαδιβοστόκ και το Τσενάι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!