THEPOWERGAME
Βαθύ αποτύπωμα άφησε η πανδημία στα έσοδα των εταιρειών που διαχειρίζονται τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης αφού ακόμα και η πλέον κερδοφόρα οδική αρτηρία, η Αττική Οδός, έκλεισε το 2020 με σημαντική υποχώρηση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας εξαιτίας των μειωμένων εισπράξεων διοδίων.
Σύμφωνα με τον ετήσιο απολογισμό του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την περυσινή χρονιά τα έσοδα της Αττική Οδός ΑΕ υποχώρησαν πέρυσι στα 151,56 εκατ. από 192,7 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό και τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού μειώθηκαν σημαντικά στα 48,3 εκατ. από 71,98 εκατ. ευρώ το 2019.
Ο δεύτερος οδικός άξονας στον οποίο ελέγχει πλειοψηφικό μερίδιο ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (μαζί με το Λεύκτρο – Σπάρτη) παρουσίασε το 2020 έσοδα 26,9 εκατ. από 34,2 εκατ. ευρώ το 2019.
Οι ζημιές της εταιρείας Μωρέας ΑΕ, που διαχειρίζεται τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, υποχώρησαν πάντως στα 19 εκατ. από 27,3 εκατ. το 2019.
Σημειώνεται πως η Μωρέας ΑΕ λαμβάνει επιδότηση από το δημόσιο για κάθε διέλευση από τον οδικό άξονα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης.
Μειωμένα ήταν και τα έσοδα σε δύο άλλες εταιρείες παραχώρησης στις οποίες η ΕΛΛΑΚΤΩΡ συμμετέχει με μικρότερα ποσοστά.
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί παρουσίασε το 2020 πωλήσεις 69,98 εκατ. ευρώ από 83,46 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Η εταιρεία είχε ζημιές 8,1 εκατ. από 9,55 εκατ. ευρώ.
Η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου παρουσίασε το 2020 έσοδα 36,8 εκατ. ευρώ από 46,91 εκατ. το 2019 ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασε τα 8,2 εκατ. από 10 εκατ. ευρώ.
Οι διελεύσεις στην Αττική Οδό υποχώρησαν το 2020 κατά 24% σε σύγκριση με το 2019 ενώ στον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα η πτώση έφτασε το 23%.