THEPOWERGAME
Οι εργαζόμενες μητέρες ζητούν επί χρόνια από τη γνωστή πλατφόρμα δικτύωσης επαγγελματιών LinkedIn, ιδιοκτησίας Microsoft, να έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν στα βιογραφικά τους την επαγγελματική τους αποχή για λόγους μητρότητας.
Η κορυφαία πλατφόρμα πρόσθεσε νέους τίτλους εργασίας, μεταξύ άλλων «stay-at-home mom» (μητέρα στο σπίτι) για να επιτρέψει σε γονείς και άλλους φροντιστές, που απασχολούνται πλήρως με το σπίτι και τα παιδιά, να παρέχουν πιο ακριβείς περιγραφές του χρόνου τους εκτός αμειβόμενης εργασίας.
Επιπλέον αποφάσισε να καταργήσει την προϋπόθεση, σύμφωνα με την οποία, οποιαδήποτε εγγραφή απασχόλησης στο βιογραφικό, όπως «μπαμπάς ή μαμά στο σπίτι» πρέπει να συνδέεται με συγκεκριμένη εταιρεία ή εργοδότη.
«Θέλουμε οι άνθρωποι να είναι σε θέση να ευδοκιμούν στην καριέρα τους [ως γονείς] », είπε η εταιρεία.
Η νέα προσπάθεια του LinkedIn έρχεται καθώς οι γυναίκες συνεχίζουν να εγκαταλείπουν ή να εξαναγκάζονται να φύγουν από το χώρο εργασίας τους ειδικότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού .
Πάνω από 2 εκατομμύρια γυναίκες έχουν εγκαταλείψει το χώρο εργασίας από τον Φεβρουάριο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Νομικών Γυναικών, μια οργάνωση που εστιάζει στην πολιτική που αγωνίζεται για τη δικαιοσύνη των φύλων.
Ωστόσο, πολλές περισσότερες γυναίκες θα έχουν τώρα τη δυνατότητα να έχουν κενό στο βιογραφικό τους το διάστημα της μητρότητας, επειδή εγκατέλειψαν προσωρινά την εργασίας τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να φροντίσουν τα παιδιά τους.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι γυναίκες ηλικίας 25 έως 44 ετών έχουν σχεδόν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες από τους άνδρες της ίδιας ηλικιακής ομάδας να μην εργάζονται λόγω της φροντίδας των παιδιών
Μία από τις δυνατότητες που θα προστεθούν στο LinkedIn τους επόμενους μήνες θα επιτρέψει στους χρήστες να επιλέξουν από επιλογές, όπως “sabbatical”, “προσωπική άδεια” ή “γονική άδεια” για να εξηγήσουν την επαγγελματική αποχή στα βιογραφικά τους.
Άλλα νέα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας είναι ότι οι εργαζόμενοι γονείς θα έχουν ευκαιρίες για να επισημάνουν τις δεξιότητές τους, αντί να επικεντρώνονται στο χρόνο αποχής από τον επαγγελματικό χώρο.
Έρευνες από το LinkedIn δείχνουν ότι πάνω από το 60% των επαγγελματιών έχουν μια μεγάλη απόχη από την επαγγελματική πορεία τους κάποια στιγμή στη ζωή τους
Και ενώ η πλειονότητα των ατόμων που αναζητούν εργασία πιστεύουν ότι υπάρχει ένα στίγμα που σχετίζεται με αυτή την χρονική αποχή, το 79% των εταιρειών δηλώνουν ότι θα προσλάβουν έναν υποψήφιο με χρονικό κενό στο βιογραφικό τους, σύμφωνα με την έρευνα του LinkedIn.
Ο Bef Ayenew, στέλεχος του LinkedIn, προανήγγειλε περισσότερες αλλαγές το ερχόμενους μήνες, σημειώνοντας ότι η πλατφόρμα θα παρέχει νέα ευελιξία και γλώσσα σε όσους σταμάτησαν να εργάζονται για κάποιο χρονικό διάστημα, μεταξύ άλλων προσθήκη των επιλογών «parental leave», «family care leave» ή «sabbatical».
«Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ντροπή όταν θες να είσαι ανοιχτός σχετικά με την αποχή από την δουλειά και μετά την επιθυμία να επιστρέψεις. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο εν μέσω πανδημίας με όλες αυτές τις γυναίκες που αφήνουν την αγορά εργασίας», σχολίασε από την πλευρά της η Heather Bolen, χαρακτηρίζοντας «συναρπαστική» την αλλαγή.
Στο πλαίσιο του επανασχεδιασμού της, η εταιρεία παρουσίασε επίσης ένα επίσημο πεδίο για τους χρήστες του LinkedIn για να προσθέτουν τις αντωνυμίες των φύλων τους στα προφίλ τους. «Οι αντωνυμίες είναι βασικό κομμάτι της ταυτότητάς μας και πώς θέλουμε να παρουσιάζουμε τον εαυτό μας- και μέσα στον εργασιακό χώρο, πιστεύουμε πως η σαφήνεια για το φύλο είναι πολύ σημαντική», σημείωσε ο Bef Ayenew.