THEPOWERGAME
Disrupt στην παγκόσμια αγορά υπόδησης, η αξία της οποίας υπερβαίνει τα 350 δισ. ευρώ, κάνει η ελληνική startup SafeSize. Ο αυτόνομος ηλεκτρονικός πωλητής παπουτσιών, που γεννήθηκε από ελληνικά μυαλά στο κέντρο Ανάπτυξης και Καινοτομίας της startup στην Αθήνα, μετά την πιλοτική του λειτουργία σε δύο από τις πιο μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών σε Ολλανδία και Ιρλανδία το φετινό καλοκαίρι, ετοιμάζεται για περαιτέρω διεθνή επέκταση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για το λανσάρισμά του αυτόνομου πωλητή σε περισσότερες χώρες του εξωτερικού, με προσανατολισμό στην Ασία και την Αυστραλία, αλλά και νέες αγορές της Ευρώπης.
Την ίδια στιγμή, η διοίκηση της SafeSize, υπό τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της startup, Άγγελο Σταυράκη, διερευνά τον βέλτιστο τρόπο εισαγωγής της παγκόσμιας καινοτομίας της στην ελληνική αγορά, διενεργώντας σχετικές επαφές για τα πιθανά σημεία εγκατάστασης του Digital Sales Assistant.
Ο «έξυπνος» πωλητής της SafeSize, αξιοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, βοηθάει τους καταναλωτές να επιλέξουν παπούτσια με τέλεια εφαρμογή σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, προσφέροντας προσωποποιημένες προτάσεις, που συνδυάζουν τα δεδομένα του ποδιού τους (3D Foot Scan) και τις προσωπικές τους προτιμήσεις με το διαθέσιμο στοκ του εκάστοτε καταστήματος.
Ειδικά στα φυσικά καταστήματα, όπως έδειξε η πιλοτική του χρήση σε Ολλανδία και Ιρλανδία, η συνδρομή του Digital Sales Assistant, ειδικά σε ώρες και περιόδους αιχμής, ήταν κομβική για την εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών.
Ψήφος εμπιστοσύνης
«Με το λανσάρισμα του Digital Sales Assistant, η SafeSize φέρνει για άλλη μια φορά επανάσταση στον κλάδο της υπόδησης, με απώτερο σκοπό να αλλάξει τον τρόπο που τα παπούτσια κατασκευάζονται, πωλούνται και απορρίπτονται, συμβάλλοντας θετικά προς ένα βιώσιμο μέλλον», είχε δηλώσει πρόσφατα σε συνέντευξή του στο powergame.gr ο κ. Σταυράκης.
Την περαιτέρω εξωστρέφεια της ελληνικής startup, που έχει ήδη παρουσία σε 50 χώρες και 2.000 καταστήματα, θα υποστηρίξει η πρόσφατη χρηματοδότηση των 14 εκατ.ευρώ, που έλαβε από το ταμείο Phaistos με τη συμμετοχή επενδυτών, όπως το Convent Capital και το 3TS Capital Partners, καθώς και στρατηγικού επενδυτή (από τους μεγαλύτερους footwear retailers παγκοσμίως).
Το μεγάλο στοίχημα και τα big data analytics
Το μεγάλο στοίχημα για την ελληνική startup, που επεκτείνει συνεχώς τις εμπορικές της συνεργασίες σε Ευρώπη, Ασία και Αυστραλία, είναι η επέκταση στην αγορά της Αμερικής, η οποία προετοιμάζεται μεθοδικά εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά και η ενδυνάμωση της παρουσίας της στην Ασία.
Έτερο μεγάλο στοίχημα για τη SafeSize αποτελεί η αξιοποίηση των big data που συλλέγει και αφορούν την υπόδηση, με στόχο τη βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας της παγκόσμιας βιομηχανίας παπουτσιών. Η ελληνική startup είναι ο μόνος παίκτης διεθνώς που έχει στη διάθεσή του τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων, αφού ετησίως σκανάρει πάνω από 1,5 εκατ. παπούτσια, σε εννέα εγκαταστάσεις ανά τον κόσμο.
Αυτά τα δεδομένα, εφόσον αξιοποιηθούν, θα μπορούσαν να συνδράμουν την παγκόσμια βιομηχανία να παράγει στοχευμένα μοντέλα και νούμερα παπουτσιών, με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών, που σημαίνει εξορθολογισμό της παραγωγής και άρα λιγότερη φύρα και λιγότερα αχρησιμοποίητα υποδήματα, με προφανή και την περιβαλλοντική διάσταση.
Νέες εμπορικές συμφωνίες
Η καινοτόμος νεοφυής εταιρεία, που ίδρυσε το 2013 ο Άγγελος Σταυράκης, έχει παρουσία με γραφεία σε 9 σημεία ανά τον πλανήτη, από την Αυστρία και τη Δανία μέχρι τη Σαγκάη και το Ντουμπάι, βοηθώντας περισσότερους από 20 εκατ. καταναλωτές σε 50 χώρες να βρουν τα τέλεια παπούτσια.
Η SafeSize έχει ταυτίσει την επιτυχία της με το σύστημα 3D foot scanner, μέσω του οποίου δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν το κατάλληλο μέγεθος παπουτσιού, βοηθώντας παράλληλα τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου να περιορίσουν τα κόστη από τις επιστροφές υποδημάτων.
Μεταξύ των πελατών της SafeSize συγκαταλέγονται μεγάλες αλυσίδες υπόδησης, όπως INTERSPORT, Decathlon, Sports Direct, HOKA, New Balance, Skechers και Marks & Spencer.
Μόνο το 2023 η ελληνική startup επεκτάθηκε σε Εσθονία, Κροατία, Κολομβία, Τουρκία, Μπαχρέιν, Νότια Κορέα και Αυστραλία, ενώ υπήρξαν νέες συνεργασίες σε Ολλανδία, Αγγλία, Κίνα και Ιαπωνία.
Μερικοί από τους νέους πελάτες συμπεριλαμβάνουν παγκόσμια brands, όπως Puma, Adidas, Nike, Hoka, αλλά και αλυσίδες καταστημάτων, όπως Sports Direct, Marks & Spencer, SportVision, Rack Room Shoes, HighWave Sports.