Γ.Δ.
1411.23 +0,36%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-0,45%
4.42
CENER
-1,16%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,21%
8.18
NOVAL
+0,22%
2.28
OPTIMA
-2,46%
12.7
TITC
+0,79%
38.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,86%
1.438
ΑΒΕ
+1,77%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+0,84%
2.39
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,96%
3.61
ΑΛΦΑ
-0,20%
1.5195
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-1,64%
9.6
ΑΣΚΟ
+0,77%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-3,00%
0.582
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,34%
5.28
ΒΙΟΚΑ
-1,40%
1.765
ΒΙΟΣΚ
+2,17%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.26
ΔΑΑ
+0,32%
8.086
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,43%
11.66
ΔΟΜΙΚ
-2,60%
2.62
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,37%
1.365
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+0,67%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,69%
1.742
ΕΛΠΕ
+0,89%
6.77
ΕΛΣΤΡ
-1,98%
1.98
ΕΛΤΟΝ
-0,65%
1.84
ΕΛΧΑ
-0,33%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.11
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+1,29%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.054
ΕΧΑΕ
+2,67%
4.425
ΙΑΤΡ
+0,97%
1.555
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3
ΙΛΥΔΑ
+3,76%
1.93
ΙΝΚΑΤ
-0,93%
4.785
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
0.933
ΙΝΤΕΚ
+1,75%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,63%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,81%
1.01
ΙΝΤΚΑ
-2,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,03%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+2,26%
1.086
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.56
ΚΡΙ
-2,45%
13.95
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-2,75%
0.92
ΛΑΒΙ
+0,28%
0.728
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+3,66%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
-4,04%
0.57
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.2
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-0,98%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,21%
19.39
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-1,77%
2.5
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+0,49%
24.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,44%
31.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
+0,65%
31.2
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,29%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
-0,07%
15.12
ΟΤΟΕΛ
+1,78%
10.3
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.35
ΠΕΙΡ
+0,03%
3.616
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.44
ΠΕΤΡΟ
-0,76%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.945
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,86%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-0,32%
1.565
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,91%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+3,00%
1.545
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
+0,80%
0.506
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,77%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Κακοκαιρία: Τι πρέπει να προσέχουμε σε συνθήκες έντονης βροχής

Το φθινόπωρο είναι η εποχή όπου σημειώνονται αρκετές βροχές, όμως πολλές φορές οι ισχυρές βροχές και οι καταιγίδες συνοδεύονται και από άλλα φαινόμενα, όπως συμβαίνει και τώρα με την κακοκαιρία Daniel, να σαρώνει τη χώρα μας.

Η μετακίνηση με το αμάξι κάτω από αυτές τις συνθήκες αποτελεί μια δραστηριότητα που χρειάζεται προσοχή, σύνεση και καλή κατάσταση του αυτοκινήτου. Επειδή το βρεγμένο οδόστρωμα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο το πρώτο που θα πρέπει να προσέξουμε είναι η κατάσταση των ελαστικών μας, τα οποία πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση.

Σε αντίθετη περίπτωση, η πρόσφυση είναι μηδαμινή, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχήματος, καθώς αυξάνεται η απόσταση φρεναρίσματος. Η σωστή πίεση αέρα για τα ελαστικά προσδιορίζεται από τον κατασκευαστή του οχήματος. Πρέπει να εφαρμόσουμε πιστά αυτά που λέει. Αν δεν τα γνωρίζουμε υπάρχουν γραμμένα στο άκρο της πόρτας του οχήματος, στο στύλο της πόρτας, στο πορτάκι της θήκης ή στο πορτάκι των καυσίμων.

Ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε την ολίσθηση και τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης είναι η χαμηλή ταχύτητα. Η οδήγηση με μικρότερη ταχύτητα επιτρέπει την μεγαλύτερη επαφή του πέλματος με το δρόμο. Από την άλλη, ο οδηγός έχει καλύτερη οπτική του οδοστρώματος και περισσότερο χρόνο για να αντιδράσει, κυρίως όταν κινείται σε επαρχιακό δρόμο. Οι έντονες βροχοπτώσεις σε πολλά σημεία του δρόμου μπορεί να δημιουργήσουν καθίζηση ή απώλεια του οδοστρώματος. Η μικρή ταχύτητα βοηθάει την έγκαιρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Η οδήγηση στη βροχή απαιτεί προσεκτική χρήση του τιμονιού και του κινητήρα. Σε βρεγμένο οδόστρωμα το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ και στις απότομες στροφές δεν υπακούει, ενώ το φρενάρισμα θα ολοκληρωθεί μέχρι και σε τριπλάσια απόσταση απ’ ό,τι σε στεγνό οδόστρωμα.

Όταν ξεκινάτε ένα ταξίδι με βροχή και έχετε μπει στο αυτοκίνητο, να γνωρίζετε ότι τα παπούτσια θα γλιστράνε στην αρχή στα πεντάλ. Είναι καλό να τα τρίψουμε πρώτα στο πατάκι, ώστε να φύγει η υγρασία. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να είναι αναμμένα τα φώτα πορείας, τα πίσω φώτα να είναι σε καλή κατάσταση, όπως τα φώτα φρένων και τα φλας. Επίσης, θα πρέπει οι υαλοκαθαριστήρες να λειτουργούν και τα μάκτρα να βρίσκονται σε καλή κατάσταση.

Η ολίσθηση είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε συνθήκες βροχής. Αν το αυτοκίνητό σας γλιστρήσει θυμηθείτε να μην πατήσετε απότομα φρένο, παρά μόνο να εφαρμόσετε σταθερή πίεση. Αν φύγει το πίσω μέρος θα πρέπει να στρίψουμε το τιμόνι από την κατεύθυνση που έχει φύγει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Η δυνατή βροχή μπορεί να υπερφορτώσει τους υαλοκαθαριστήρες και να μην έχουμε καλή ορατότητα, όσο γρήγορα και αν τους βάζουμε να λειτουργούν. Όταν η ορατότητα είναι τόσο περιορισμένη πρώτα ελαττώνουμε την ταχύτητά μας και αν εξακολουθούμε να μην έχουμε καλή ορατότητα, τότε σταματάμε το αυτοκίνητο σε ένα ασφαλές σημείο. Αν η άκρη του δρόμου είναι η μόνη σας επιλογή, κάντε όσο πιο άκρη μπορείτε και περιμένετε να περάσει η καταιγίδα. Κρατήστε τα φώτα πορείας σας αναμμένα και ανάψτε παράλληλα και τα φώτα κινδύνου για να ειδοποιήσετε τους άλλους οδηγούς.

Τέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζει οδηγός ότι το βρεγμένο οδόστρωμα κρύβει παγίδες. Επειδή υπάρχει παντού νερό δεν μπορεί να διακρίνει ο οδηγός την κατάστασή του. Μπορεί να έχει ένα σημείο καθίζηση με μεγάλη ποσότητα νερού, άρα όταν περάσει το αυτοκίνητο από πάνω θα χάσει τα επίπεδα πρόσφυσης ή μπορεί να έχει λακκούβα, άρα μπορεί να σκάσει το ελαστικό ή να στραβώσει η ζάντα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!