Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Το πρώτο πλοίο στον κόσμο που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη

Η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται με αμείωτους ρυθμούς και στη Ναυτιλία και το πρώτο πλοίο στον κόσμο με μηχανισμό τεχνητής νοημοσύνης είναι πλέον γεγονός.

Ειδικότερα, το  Νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries παρέδωσε το πρώτο πλοίο στον κόσμο το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα αυτοματισμού στην κυρία μηχανή βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη.

Το πλοίο είναι ένα φορτηγό μεταφοράς χύδην φορτίου 180.000 τόνων που κινείται με LNG και παραδόθηκε στην H-Line.

Το σύστημα αυτοματισμού της μηχανής, που αναπτύχθηκε από την HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη λύση διάγνωσης κατάστασης (HiCBM) και ολοκληρωμένη λύση ελέγχου ασφάλειας (HiCAMS). Τα συστήματα συνεργάζονται για τη διάγνωση της κατάστασης του εξοπλισμού της κυρίας μηχανής σε πραγματικό χρόνο και αναγνωρίζουν αυτόματα καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως μια πυρκαγιά.

Το HiCBM χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την παρακολούθηση και τη διαχείριση του βασικού εξοπλισμού του πλοίου σε πραγματικό χρόνο, όπως οι κύριοι κινητήρες και η παραγωγή ενέργειας, οι συμπιεστές και οι αντλίες. Το HiCAMS χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να ανιχνεύει και να αναλύει συμβάντα που σχετίζονται με την ασφάλεια σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης.

Η Hyundai Samho Heavy Industries είπε ότι τα δύο συστήματα μπορούν να εφαρμοστούν σε νεότευκτα αλλά και παλιά πλοία.

Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των δύο συστημάτων ελέγχθηκαν από το νηογνώμονα American Bureau of Shipping (ABS) κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών πέρυσι τον Σεπτέμβριο.

Η Hyundai Samho Heavy Industries είναι θυγατρική της HD Hyundai, παλαιότερα γνωστή ως Hyundai Heavy Industries. Τον περασμένο Ιούνιο, μια άλλη θυγατρική της HD Hyundai, η Avikus, πραγματοποίησε το το πρώτο αυτόνομο ταξίδι στον κόσμο ενός μεγάλου εμπορικού πλοίου.

Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, το πλοίο μεταφοράς LNG Prism Courage απέπλευσε από το Freeport του Τέξας με προορισμό τον τερματικό σταθμό LNG Boryeong στη Νότιας Κορέας, μέσω της Διώρυγας του Παναμά, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία HiNAS 2.0 της Avikus, η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την βελτιστοποίηση της διαδρομής και της ταχύτητας, καθώς και για την αποφυγή συγκρούσεων. Το ταξίδι διάρκειας 33 ημερών κάλυψε περίπου 10.800 ναυτικά μίλια, εκ των οποίων τα μισά έγιναν αυτόνομα.

«Με την εμπορευματοποίηση αυτής της τεχνολογίας του αυτοματισμού της μηχανής, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην εποχή του πρώτου μη επανδρωμένου πλοίου στον κόσμο στον τομέα των μεγάλων εμπορικών πλοίων που θα μπορούν να λειτουργούν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς τη βοήθεια αξιωματικού στη γέφυρα, μηχανικού και κατώτερου πληρώματος, ανέφερε σε δήλωση της η Hyundai Samho Heavy Industries.

«Η έλευση της εποχής των αυτόνομων πλοίων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και την ψηφιακή τεχνολογία είναι αναπόφευκτη», σχολίασε ο εκτελεστικός διευθυντής της HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, Kwon Byeong-hun.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!