THEPOWERGAME
Η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται με αμείωτους ρυθμούς και στη Ναυτιλία και το πρώτο πλοίο στον κόσμο με μηχανισμό τεχνητής νοημοσύνης είναι πλέον γεγονός.
Ειδικότερα, το Νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries παρέδωσε το πρώτο πλοίο στον κόσμο το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα αυτοματισμού στην κυρία μηχανή βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη.
Το πλοίο είναι ένα φορτηγό μεταφοράς χύδην φορτίου 180.000 τόνων που κινείται με LNG και παραδόθηκε στην H-Line.
Το σύστημα αυτοματισμού της μηχανής, που αναπτύχθηκε από την HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη λύση διάγνωσης κατάστασης (HiCBM) και ολοκληρωμένη λύση ελέγχου ασφάλειας (HiCAMS). Τα συστήματα συνεργάζονται για τη διάγνωση της κατάστασης του εξοπλισμού της κυρίας μηχανής σε πραγματικό χρόνο και αναγνωρίζουν αυτόματα καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως μια πυρκαγιά.
Το HiCBM χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την παρακολούθηση και τη διαχείριση του βασικού εξοπλισμού του πλοίου σε πραγματικό χρόνο, όπως οι κύριοι κινητήρες και η παραγωγή ενέργειας, οι συμπιεστές και οι αντλίες. Το HiCAMS χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να ανιχνεύει και να αναλύει συμβάντα που σχετίζονται με την ασφάλεια σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης.
Η Hyundai Samho Heavy Industries είπε ότι τα δύο συστήματα μπορούν να εφαρμοστούν σε νεότευκτα αλλά και παλιά πλοία.
Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των δύο συστημάτων ελέγχθηκαν από το νηογνώμονα American Bureau of Shipping (ABS) κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών πέρυσι τον Σεπτέμβριο.
Η Hyundai Samho Heavy Industries είναι θυγατρική της HD Hyundai, παλαιότερα γνωστή ως Hyundai Heavy Industries. Τον περασμένο Ιούνιο, μια άλλη θυγατρική της HD Hyundai, η Avikus, πραγματοποίησε το το πρώτο αυτόνομο ταξίδι στον κόσμο ενός μεγάλου εμπορικού πλοίου.
Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, το πλοίο μεταφοράς LNG Prism Courage απέπλευσε από το Freeport του Τέξας με προορισμό τον τερματικό σταθμό LNG Boryeong στη Νότιας Κορέας, μέσω της Διώρυγας του Παναμά, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία HiNAS 2.0 της Avikus, η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την βελτιστοποίηση της διαδρομής και της ταχύτητας, καθώς και για την αποφυγή συγκρούσεων. Το ταξίδι διάρκειας 33 ημερών κάλυψε περίπου 10.800 ναυτικά μίλια, εκ των οποίων τα μισά έγιναν αυτόνομα.
«Με την εμπορευματοποίηση αυτής της τεχνολογίας του αυτοματισμού της μηχανής, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην εποχή του πρώτου μη επανδρωμένου πλοίου στον κόσμο στον τομέα των μεγάλων εμπορικών πλοίων που θα μπορούν να λειτουργούν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς τη βοήθεια αξιωματικού στη γέφυρα, μηχανικού και κατώτερου πληρώματος, ανέφερε σε δήλωση της η Hyundai Samho Heavy Industries.
«Η έλευση της εποχής των αυτόνομων πλοίων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και την ψηφιακή τεχνολογία είναι αναπόφευκτη», σχολίασε ο εκτελεστικός διευθυντής της HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, Kwon Byeong-hun.