THEPOWERGAME
Το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία αναμένεται να υποχωρήσει τον Σεπτέμβριο, λόγω της μείωσης των προσδοκιών για το εισόδημα και της τάσης για αγορές, σύμφωνα με έρευνα του ινστιτούτου GfK που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του ινστιτούτου GfK υποχώρησε στο -25,5 ενόψει Σεπτεμβρίου από ελαφρώς αναθεωρημένο -24,6 τον Αύγουστο, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters για μέτρηση -24,3.
«Οι πιθανότητες να ανακάμψει βιώσιμα το καταναλωτικό κλίμα πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους μειώνονται όλο και περισσότερο», δήλωσε ο ειδικός της GfK σε θέματα καταναλωτών Ralf Buerkl.
Τα επίμονα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού εμποδίζουν οποιαδήποτε βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος, δήλωσε ο Buerkl.
Δεδομένου ότι το καταναλωτικό αίσθημα είναι πιθανό να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα τους επόμενους μήνες, η ιδιωτική κατανάλωση δεν θα συμβάλει θετικά στη συνολική οικονομική ανάπτυξη φέτος και μάλλον θα επιβαρύνει τις προοπτικές ανάπτυξης στη Γερμανία, δήλωσε η GfK.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος προβλέπει την εξέλιξη της πραγματικής ιδιωτικής κατανάλωσης τον επόμενο μήνα.
Μια ένδειξη του δείκτη πάνω από το μηδέν σηματοδοτεί ετήσια αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Μια τιμή κάτω από το μηδέν υποδηλώνει μείωση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα.
Σύμφωνα με την GfK, μια μεταβολή του δείκτη κατά μία μονάδα αντιστοιχεί σε ετήσια μεταβολή της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 0,1%.
Ο δείκτης «προθυμία αγοράς» αντιπροσωπεύει το ισοζύγιο μεταξύ θετικών και αρνητικών απαντήσεων στην ερώτηση: «Πιστεύετε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αγοράσετε σημαντικά είδη;».
Ο υποδείκτης εισοδηματικών προσδοκιών αντανακλά τις προσδοκίες σχετικά με την εξέλιξη των οικονομικών των νοικοκυριών τους επόμενους 12 μήνες.
Ο επιπρόσθετος υποδείκτης προσδοκιών επιχειρηματικού κύκλου αντανακλά την εκτίμηση των ερωτηθέντων για τη γενική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες.