THEPOWERGAME
Η αμερικανική εταιρεία πώλησης ενδυμάτων Gap ανακοίνωσε μειωμένες πωλήσεις κατά 8% στα 3,55 δισ. δολάρια στο τρίμηνο, έναντι 3,86 δισ. δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα. Στη διετία τα έσοδα μειώθηκαν κατά 15,7%.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το τρίμηνο ήταν 117 εκατ. δολάρια ή 32 σεντς ανά μετοχή, έναντι ζημιών 49 εκατ. δολαρίων ή 13 σεντς ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα. Εξαιρουμένων των εφάπαξ εξόδων αναδιάρθρωσης, η Gap ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 34 σεντς ανά μετοχή.
Η εταιρεία προβλέπει ότι οι καθαρές πωλήσεις θα μειωθούν σε χαμηλό διψήφιο ποσοστό για το τρίτο οικονομικό τρίμηνο σε σύγκριση με τις περσινές καθαρές πωλήσεις ύψους 4,04 δισ. δολαρίων. Οι αναλυτές ανέμεναν ότι οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου θα ήταν μειωμένες κατά 6,8%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που συγκέντρωσε η Refinitiv.
Για το τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουλίου, η Gap ξεπέρασε τις εκτιμήσεις της Wall Street στην κατώτατη γραμμή, αλλά υστέρησε στην κορυφή.
Η επιχείρηση της Gap δέχεται πιέσεις εδώ και πολλά τρίμηνα, καθώς αγωνίζεται να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς και να ανακτήσει τη σημασία που κάποτε την καθόριζε σε ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον.
Ασταθής καταναλωτής
Κατά τη διάρκεια μιας κλήσης με αναλυτές, τα στελέχη μίλησαν επανειλημμένα για το «αδύναμο περιβάλλον ένδυσης», την «ασταθή καταναλωτική αγορά» και έναν καταναλωτή-στόχο που βρίσκεται υπό «πίεση».
Αισθάνεται αυτό το «τσίμπημα» έντονα στη μεγαλύτερη πηγή εσόδων της, την Old Navy, όπου ο πελάτης με χαμηλό εισόδημα περιορίζει τις δαπάνες του εν μέσω υψηλού πληθωρισμού, επιτοκίων και της επικείμενης επανέναρξης των πληρωμών των φοιτητικών δανείων.
«Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά τα μεικτά οικονομικά στοιχεία και τις αβέβαιες καταναλωτικές τάσεις στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης της νέας δυναμικής όσον αφορά την αποπληρωμή των φοιτητικών δανείων που ξεκινάει το τρίτο τρίμηνο», δήλωσε η επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών Katrina O’Connell σε μια κλήση με αναλυτές. «Ως αποτέλεσμα, συνεχίζουμε να είμαστε συνετοί στην προσέγγισή μας στον προγραμματισμό υπό το πρίσμα του αβέβαιου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και του ασταθούς καταναλωτικού περιβάλλοντος που παραμένει».
Οι πωλήσεις της Old Navy μειώθηκαν κατά 6%, πέραν της απότομης μείωσης κατά 13,6% την προηγούμενη περίοδο.
«Η Old Navy βρίσκεται υπό σημαντική οικονομική πίεση και έχει περικόψει τις δαπάνες της, αλλά σε καμία περίπτωση σε αυτόν τον βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι μέρος του προβλήματος της Old Navy είναι ότι οι αγοραστές της αποστατούν για να αγοράσουν ρούχα από αλλού», δήλωσε για τα αποτελέσματα ο αναλυτής λιανικής και διευθύνων σύμβουλος της GlobalData Neil Saunders. «Ενώ ένα μέρος των καταναλωτών αναζητούν χαμηλότερες τιμές, ένα άλλο μέρος παραμένει με συνέπεια στο στυλ της Old Navy».
«Κατά την άποψή μας, η μάρκα έχει χάσει το πλεονέκτημά της και παράγει περισσότερα από τα ίδια από σεζόν σε σεζόν, αντί να καθοδηγείται από τις τάσεις», πρόσθεσε. «Αυτό, σε συνδυασμό με έναν πιο επιφυλακτικό καταναλωτή, είναι ένας χαμένος συνδυασμός».
Σε ολόκληρη την επιχείρηση, οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων μειώθηκαν κατά 6% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις θα ήταν μειωμένες κατά 4,4%, σύμφωνα με το StreetAccount.
Τα μεικτά περιθώρια κέρδους, τα οποία διευρύνονται τα τελευταία δύο τρίμηνα, αυξήθηκαν κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 37,6% χάρη στη μείωση των εξόδων αεροπορικών μεταφορών και την επιβράδυνση των εκπτώσεων, ανέφερε η Gap. Αναμένει ότι τα μεικτά περιθώρια κέρδους θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του οικονομικού έτους.
Η έκθεση με τα οικονομικά έρχεται δύο ημέρες μετά τη θητεία του Ρίτσαρντ Ντίκσον ως νέου διευθύνοντος συμβούλου της Gap. Ο πρώην διευθυντής της Mattel στέλεχος της Mattel, ο οποίος ξεκίνησε τη νέα του θέση την Τρίτη, είναι ειδικός στο branding, ο οποίος επέβλεπε το franchise της Barbie της Mattel. Η Gap στοιχηματίζει ότι ο Dickson μπορεί να δώσει νέα πνοή στις μάρκες της Gap: την ομώνυμη μάρκα της, την Old Navy, την Banana Republic και την Athleta.