Γ.Δ.
1426.23 -1,44%
ACAG
-0,85%
5.85
BOCHGR
-0,86%
4.59
CENER
-2,90%
9.7
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-1,16%
9.39
NOVAL
-1,69%
2.615
OPTIMA
-1,39%
12.74
TITC
-1,41%
34.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-3,27%
1.48
ΑΒΕ
+0,85%
0.474
ΑΔΜΗΕ
-1,67%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,67%
3
ΑΛΦΑ
-2,41%
1.4995
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-4,10%
10.52
ΑΣΚΟ
-2,17%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7.04
ΑΤΕΚ
0,00%
0.428
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
-5,23%
4.53
ΑΤΤΙΚΑ
+0,88%
2.29
ΒΙΟ
-2,44%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-0,58%
1.715
ΒΙΟΣΚ
-1,58%
1.555
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,87%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,24%
17.48
ΔΑΑ
-0,18%
7.576
ΔΑΙΟΣ
+0,61%
3.28
ΔΕΗ
-2,17%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.26
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,29%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-2,55%
1.53
ΕΕΕ
+0,44%
32.06
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
1.706
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,24%
1.995
ΕΛΛ
-0,74%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,87%
1.896
ΕΛΠΕ
-1,70%
6.92
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,47%
1.682
ΕΛΧΑ
-2,66%
1.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,85%
1.195
ΕΤΕ
-0,26%
7.63
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-1,23%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-2,60%
1.9695
ΕΧΑΕ
-2,43%
4.425
ΙΑΤΡ
0,00%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,43%
0.338
ΙΛΥΔΑ
-3,89%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,73%
4.815
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-1,92%
1.122
ΙΝΤΕΚ
-0,67%
5.96
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-2,87%
1.185
ΙΝΤΚΑ
-2,25%
3.045
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,72%
0.401
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.178
ΚΟΥΕΣ
-1,54%
5.12
ΚΡΙ
-0,75%
13.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,43%
1.055
ΛΑΒΙ
-3,06%
0.792
ΛΑΜΔΑ
-1,46%
7.43
ΛΑΜΨΑ
-1,03%
38.6
ΛΑΝΑΚ
-5,38%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,51%
2.61
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
0.75
ΜΕΒΑ
-4,38%
3.71
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.32
ΜΕΡΚΟ
+1,85%
44
ΜΙΓ
-0,73%
3.38
ΜΙΝ
-9,32%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,89%
20.82
ΜΟΝΤΑ
-4,11%
3.5
ΜΟΤΟ
-1,29%
2.67
ΜΟΥΖΚ
-1,41%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-1,22%
25.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,75%
1.98
ΜΠΤΚ
-8,82%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,75%
33.98
ΝΑΚΑΣ
-1,42%
2.78
ΝΑΥΠ
-2,53%
0.77
ΞΥΛΚ
-3,26%
0.267
ΞΥΛΠ
+8,15%
0.398
ΟΛΘ
-1,39%
21.3
ΟΛΠ
-0,37%
26.95
ΟΛΥΜΠ
-2,05%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.81
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,47%
0.805
ΟΤΕ
-2,73%
15.31
ΟΤΟΕΛ
-2,18%
10.76
ΠΑΙΡ
-0,98%
1.01
ΠΑΠ
+1,74%
2.34
ΠΕΙΡ
-1,69%
3.726
ΠΕΡΦ
-1,35%
6.56
ΠΕΤΡΟ
-1,23%
8
ΠΛΑΘ
-1,06%
3.73
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,59%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-2,29%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-0,85%
1.745
ΣΑΡ
-1,84%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,90%
1.655
ΣΠΕΙΣ
-2,80%
6.24
ΣΠΙ
-3,54%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.5
ΤΖΚΑ
-1,20%
1.235
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,24%
1.59
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.246
ΦΡΛΚ
-1,80%
3.82
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Η Ινδία ενδιαφέρεται για το λιμάνι του Πειραιά

Αντικείμενο συζητήσεων αναμένεται να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά, στο πλαίσιο του επικείμενου ταξιδιού του Ινδού πρωθυπουργού, Ναρέντρα Μόντι, στην Ελλάδα στο τέλος του μήνα. Η Ινδία επιθυμεί να διερευνήσει την πιθανότητα αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά για την ταχύτερη εξαγωγή των προϊόντων της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όπως ανακοίνωσε την Δευτέρα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης, την  Παρασκευή, 25 Αυγούστου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα υποδεχθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τον πρωθυπουργό της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος θα πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη επίσκεψη Ινδού πρωθυπουργού στη χώρα μας τα τελευταία 40 χρόνια. Ο κ. Μαρινάκης είπε πως “τις δύο χώρες ενώνουν ιστορικοί δεσμοί. Η Ελλάδα αποδίδει μεγάλη σημασία στην επανέναρξη των επαφών σε υψηλό επίπεδο με αυτή τη σημαντική χώρα και προσβλέπουμε να αναβαθμιστεί η σχέση μας σε στρατηγικού χαρακτήρα”.

Μέχρι σήμερα τα ινδικά προϊόντα εξάγονται στην Ευρώπη κυρίως μέσω του λιμανιού της Τσαμπαχάρ, στο νοτιοανατολικό Ιράν. Πρόκειται όχι μόνο για ένα οικονομικό, αλλά και για ένα γεωπολιτικό ζήτημα, με αποτέλεσμα να απαιτούνται διπλωματικοί χειρισμοί στο ανώτατο επίπεδο, με δεδομένο άλλωστε ότι το ελληνικό λιμάνι τελεί υπό κινεζικό έλεγχο, μέσω της κρατικής Cosco Shipping Ports.

Η ένταση μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν έχει μπλοκάρει την εμπορική δίοδο της Ινδίας προς το λιμάνι του Ιράν, με αποτέλεσμα οι Ινδοί αξιωματούχοι να εξετάζουν πλέον ενεργά εναλλακτικές οδούς, θεωρώντας την Ελλάδα ιδανικό προορισμό. Η επιλογή της χώρας μας είναι εφικτή μετά τη σύναψη της οικονομικής συμμαχίας Ι2U2, ανάμεσα στην Ινδία, το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η συμμαχία αυτή επιτρέπει στην Ινδία να στείλει τα προϊόντα της είτε προς το λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ, είτε προς τα λιμάνια των ΗΑΕ κι από εκεί προς τον Πειραιά, ώστε να προωθηθούν προς την υπόλοιπη Ευρώπη.

Είναι προφανές ότι αν ενεργοποιηθεί μια τέτοια συμφωνία με την Ελλάδα, θα διαφοροποιηθεί ριζικά ένας πολύ σημαντικός δίαυλος από το ινδικό τμήμα της Αραβικής Θάλασσας προς την ανατολική Μεσόγειο και την Ελλάδα, αναδιαμορφώνοντας τον εμπορικό χάρτη όλης της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτόν το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει μία ακόμα σημαντική πηγή ροής φορτίων, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον ρόλο του, αλλά και τις επιδόσεις του, σε μια περίοδο που η Κίνα μοιάζει να δυσκολεύεται να διατηρήσει τις εξαγωγές της στο πρότερο επίπεδο.

Τον Ιούλιο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σημείωσε πτώση κατά 0,9%, σε 388 χιλιάδες «κουτιά». Συνολικά, από τις αρχές του έτους η σχετική δραστηριότητα ανέρχεται σε 2,63 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που είναι κατά 4% υψηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2022. Η πτώση του Ιουλίου ήρθε έπειτα από μια σειρά μηνών ανάκαμψης της σχετικής δραστηριότητας. Μόνο τον Ιούνιο η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco, κατέγραψε 407,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ξεπέρασε τον αντίστοιχο περσινό μήνα κατά 14%.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, η οικονομική ανάκαμψη της Κίνας εξακολουθεί να τελεί υπό αναζήτηση. Τον Ιούλιο η εικόνα του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας ήταν απογοητευτική και χαμηλότερη των προσδοκιών, δείγμα της υποχώρησης τόσο της εγχώριας κατανάλωσης, όσο και της ζήτησης από το εξωτερικό. Ειδικότερα, οι εξαγωγές της Κίνας μειώθηκαν κατά 14,5% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2022, ενώ οι εισαγωγές υποχώρησαν κατά 12,4%. Μάλιστα, οι εξαγωγές προς τις χώρες της ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,6%, σύμφωνα με σχετική ανάλυση του CNBC. Η εικόνα αυτή δεν αποκλείεται να επηρεάσει αρνητικά και τις επιδόσεις της ΣΕΠ κατά τον Αύγουστο, εναποθέτοντας τις ελπίδες για εκ νέου επιτάχυνση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην επικείμενη εορταστική περίοδο, κατά την οποία, παραδοσιακά, αυξάνονται οι εξαγωγές προς τις οικονομίες της ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!