Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ναυτιλία: Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στην απασχόληση

Πρωταθλήτρια Ευρώπης στον αριθμό απασχολουμένων στις θαλάσσιες μεταφορές το 2022 αναδεικνύεται η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που ανήρτησε στο διαδίκτυο το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά 292.000 άτομα ηλικίας 15-64 ετών εργάζονταν στις θαλάσσιες μεταφορές το 2022, το 0,1% της συνολικής απασχόλησης. Από αυτούς, σχεδόν 8 στους 10 ήταν άνδρες (78% άνδρες έναντι 22% γυναικών).

Η Ελλάδα και η Ιταλία απασχολούσαν τους περισσότερους εργαζόμενους στις θαλάσσιες μεταφορές στην ΕΕ.

Ο μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων στις θαλάσσιες μεταφορές 45.900 άτομα καταγράφηκε στην Ελλάδα που αποτελούν το 16% της συνολικής απασχόλησης στις θαλάσσιες μεταφορές στην ΕΕ.

Η χώρα μας ακολουθείται από την Ιταλία με 35.300 άτομα που αποτελούν το 12% της συνολικής απασχόλησης στις θαλάσσιες μεταφορές στην ΕΕ και τη Γερμανία 28 600 άτομα, το 10%).

Σημειώνεται πως οι χώρες της Ε.Ε. με τον μικρότερο αριθμό απασχολουμένων στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν το Λουξεμβούργο (600 άτομα), η Μάλτα (1.200 άτομα) και η Λιθουανία (2.300 άτομα).

Πρόβλημα η έλλειψη αξιωματικών στη Ναυτιλία

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα (Manning Annual Review and Forecast) του βρετανικού οίκου Drewry, για τα επόμενα χρόνια υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσφοράς αξιωματικών στη ναυτιλία και δεν αναμένεται να βελτιωθεί, οδηγώντας σε αύξηση του κόστους επάνδρωσης των πλοίων.

Το κενό διαθεσιμότητας αξιωματικών για το 2023 έχει διευρυνθεί σε έλλειμμα που αντιστοιχεί περίπου στο 9% της παγκόσμιας δεξαμενής, που αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση από το περυσινό έλλειμμα του 5% και το υψηλότερο επίπεδο από τότε που η Drewry άρχισε να αναλύει την αγορά ναυτικών πριν από 17 χρόνια. Μάλιστα, ο οίκος εκτιμά ότι το έλλειμμα θα παραμείνει σε παρόμοια επίπεδα έως και το 2028.

Πυλώνας της ελληνικής οικονομίας η Ναυτιλία

Στην τελευταία έκθεσή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αναφέρει ότι η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους πιο παραγωγικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας μέσω της οικονομικής, κοινωνικής και στρατηγικής συμβολής της. Συγκεκριμένα:

  • Η συνολική συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία αγγίζει το 7% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ), ενώ δημιουργεί άμεσα και έμμεσα εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα. Παράλληλα ο ναυτιλιακός κλάδος παρέχει μεγάλες χρηματορροές στην ελληνική οικονομία.
  • Το 2022 οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 21 δισ. ευρώ, αποτελώντας τη μεγαλύτερη συνεισφορά που καταγράφηκε τα τελευταία 20 χρόνια.
  • Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για την περίοδο 2012-2022 η ναυτιλία συνεισέφερε 148 δισ. ευρώ σε εισροές στην ελληνική οικονομία, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο του κλάδου για την Ελλάδα.

Ελλάδα, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο

Σύμφωνα με την ΕΕ, η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου (σε όρους dwt).

Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%.

Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt):

  • το 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων,
  • το 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου,
  • το 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG),
  • το 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου
  • το 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG) και
  • το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Σημειώνεται ότι η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου που ελέγχεται από την Ε.Ε., ενώ στους τύπους πλοίων στρατηγικής σημασίας οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από το 70% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου της Ε.Ε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!