Γ.Δ.
1413.88 +0,49%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
-1,02%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,34%
11.86
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,96%
1.575
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
11.37
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,05%
5.79
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,61%
16.5
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
-0,38%
31.38
ΕΚΤΕΡ
-1,19%
4.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,51%
7.88
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,39%
7.668
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,84%
2.032
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-3,19%
0.3485
ΙΛΥΔΑ
-0,87%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
1.17
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,67%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,70%
3.285
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,30%
6.76
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,73%
23.46
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+0,90%
26.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,18%
35.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
-0,40%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.47
ΟΠΑΠ
+0,75%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,03%
13.7
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,77%
3.545
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,33%
4.55
ΡΕΒΟΙΛ
+5,50%
2.11
ΣΑΡ
-0,36%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

DW: Η Γερμανία έχασε τη μάχη των αυτοκινήτων στην Κίνα

Τα σύννεφα μιας επερχόμενης κρίσης γίνονται ολοένα και πιο ορατά πάνω από τη γερμανική οικονομία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει στο βούρκο. Η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η BMW παρουσίασαν αυξημένους τζίρους και υψηλότερα κέρδη. Όμως οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους απογοήτευσαν τις προσδοκίες πολλών επενδυτών και μετόχων. Ο πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων συμπιέζουν τη ζήτηση για νέα οχήματα. Οι πωλήσεις εξακολουθούν να βρίσκονται 25% κάτω από τα επίπεδα του 2019, πριν δηλαδή το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεται περίπου στο 60% της περσινής χρονιάς, προειδοποιεί η Χίλντεγκαρντ Μίλερ, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA.

Την ίδια στιγμή η Κίνα, η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, διευρύνει το προβάδισμά της όχι μόνο στην κυκλοφορία νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Από το σύνολο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως περίπου τα μισά κυκλοφορούν σε κινεζικούς δρόμους. Σημαντική πρόοδο σημειώνουν και οι κινέζοι κατασκευαστές. Ο μόνος πραγματικός ανταγωνιστής τους από το εξωτερικό είναι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla. Πρόσφατα ακόμα και οι κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων, ιδίως εκείνοι με υψηλά εισοδήματα, άρχισαν να προτιμούν εγχώριες μάρκες. Ενδεικτικό ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD (Build Your Dreams), πρώτη σε πωλήσεις στην Κίνα, πούλησε το πρώτο εξάμηνο του έτους 30% περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Tesla, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της κινεζικής βιομηχανικής ένωσης CPCA.

Η BYD κατάφερε μάλιστα να πουλήσει στην Κίνα σχεδόν 20 φορές περισσότερα ηλεκτροκίνητα οχήματα από τη VW. Αντιδρώντας η VW επιδιώκει τώρα μια συνεργασία με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng στους τομείς ηλεκτροκίνησης, λογισμικού και αυτόνομης οδήγησης

«Η Κίνα εξελίσσεται σε υπερδύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας», λέει ο Φάμπιαν Πιόντεκ, εμπειρογνώμονας της εταιρίας συμβούλων AlixPartners. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, από την άλλη πλευρά, υπερασπίζονται ολοένα και συχνότερα το μερίδιο τους στις εγχώριες αγορές τους. «Η εποχή των κερδών ρεκόρ για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες φτάνει στο τέλος της», υπογραμμίζει ο Γερμανός ειδικός.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!