THEPOWERGAME
Ήταν 30 Μαρτίου του 1971, όταν το πρώτο Starbucks στο Pike Place του Σιάτλ άνοιγε τις πόρτες του. Και αν κάποιος τότε είχε προβλέψει ότι αυτό το μικρό κατάστημα θα έθετε τα θεμέλια για μια αυτοκρατορία δισεκατομμυρίων δολαρίων, λειτουργώντας δεκάδες χιλιάδες καταστήματα καφέ σε όλο τον κόσμο, θα χαρακτηριζόταν αν μη τι άλλο αιθεροβαμων. Και όμως, αυτό ακριβώς συνέβη.
Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, η Starbucks που εδρεύει ακόμα στο Σιάτλ, εξελίχθηκε σε μια αλυσίδα που διαθέτει 33.000 καταστήματα σε περισσότερες από 80 χώρες. Με κεφαλαιοποίηση 128 δισ. δολαρίων, η Starbucks Corporation, έχει εξελιχθεί στη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης στον κόσμο.
Βέβαια αυτή η μετάβαση, από το πρώτο κατάστημα στο Σιάτλ, στον σημερινό γίγαντα δεν έγινε από την μία ημέρα στην άλλη. Το πρώτο κατάστημα της εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών το άνοιξε το 1987 στο Βανκούβερ του Καναδά ενώ μέχρι το IPO της το 1992, ο αριθμός των καταστημάτων είχε ξεπεράσει το 100.
Το μεγάλο μπάμ έγινε τη δεκαετία 1996-2005. Από 1.000 καταστήματα το 1996 το δίκτυο της είχε ξεπεράσει τα 10.000 καταστήματα το 2005 ενώ μέχρι το τέλος της περασμένης χρονιάς, λειτούργησε 16.742 καταστήματα σε οκτώ χώρες, και επιπλέον 16.196 καταστήματα με άδεια δικαιόχρήσης σε 81 χώρες όπως και στην Ελλάδα.
Η αγορά του καφέ, προνομιακός χώρος της Starbucks, έχει συγκεντρώσει τα τελευταία χρόνια το επιχειρηματικών κολοσσών όπως η Coca Cola αλλά και της σούπερ σταρ Jennifer Lopez και του μύθου του μπέιζμπολ Alex Rodriguez.
Οι τελευταίοοι έγιναν μέτοχοι μειοψηφίας στην Kitu Life, Inc., βιομηχανία που παράγει τον Super Coffee. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2016 από τους αδελφούς, Jordan, Jake και Jim DeCicco και μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, η μάρκα έχει γίνει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ιδιωτική εταιρεία τροφίμων και ποτών – και ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης στην κατηγορία του τυποποιημένου καφέ στις ΗΠΑ πίσω από το Starbucks Frappuccino και τον καφέ Dunkin (IRI, Total US Grocery, Ιούλιος 2020). “Όταν ο Alex και εγώ ακούσαμε για πρώτη φορά την ιστορία του Super Coffee και δοκιμάσαμε το προϊόν, θέλαμε να γίνουμε μέρος αυτής της προσπάθειας”, ανέφερε ο Lopez. Το Super Coffee πωλείται σε περισσότερα από 25.000 καταστήματα στις ΗΠΑ και μέσω της Amazon.