THEPOWERGAME
Οι ταινίες του Τζέιμς Μποντ δεν θα ήταν ποτέ τόσο πετυχημένες, αν η αρχή τους δεν ήταν τόσο εντυπωσιακή όσο και το περιεχόμενό τους.
Οι εξαιρετικοί τίτλοι αρχής των περισσότερων ταινιών σχεδιάστηκαν από τον σπουδαίο Maurice Binder και έδωσαν στον αψεγάδιαστο ήρωα το σήμα εκκίνησης που χρειαζόταν.
Το πιο διάσημο άνοιγμα ταινιών στην ιστορία του κινηματογράφου, οι περιστρεφόμενοι κύκλοι και η κάννη του όπλου που στρέφεται στους θεατές, μαζί με τη χαρακτηριστική μουσική, μεγάλωσαν πολλές γενιές σινεφίλ.
Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν είναι τυχαίο, αν και παραμένει εντυπωσιακό, ότι το αρχικό έργο τέχνης του Maurice Binder πωλήθηκε σε δημοπρασία για 83.000 λίρες.
Η οικογένεια του σχεδιαστή έβγαλε σε δημοπρασία μια σειρά από προσωπικά του αντικείμενα, πάνω από 30 χρόνια μετά τον θάνατό του, το 1991.
Μεταξύ αυτών ήταν και τα πρωτότυπα σχέδια από τους τίτλους αρχής του «Dr No», την πρώτη ταινία του διάσημου πράκτορα.
Ο Τζέιμς Μποντ περπατάει από τα δεξιά προς τα αριστερά, πριν γυρίσει προς την κάμερα, πυροβολήσει και προκαλέσει μια κόκκινη πλημμύρα, που πέφτει από το πάνω μέρος της οθόνης.
Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.
Η Heritage Auctions φιλοξένησε τη συγκεκριμένη δημοπρασία, η οποία είχε επίσης το σενάριο, κάποια από τα διαφημιστικά έργα του Binder και φωτογραφίες γυμνών μοντέλων από τις δεκάδες ταινίες. Κάθε παρτίδα αντικειμένων αγοράστηκε από τον ίδιο πλειοδότη, προκαλώντας εικασίες σχετικά με την ταυτότητά του, γιατί ξόδεψε συνολικά περίπου 400.000 λίρες για την «προίκα» του Τζέιμς Μποντ.
«Τα εξαιρετικά επιτυχημένα αποτελέσματα της δημοπρασίας των έργων και φωτογραφιών του Maurice Binder μαρτυρούν τη μοναδική αξία της δημιουργικής συμβολής του καλλιτέχνη σε αυτό το συνεχιζόμενο πολύ πετυχημένο κόνσεπτ», δήλωσε η Nancy Balention εκ μέρους του οίκου δημοπρασιών.
Ο Binder είχε δηλώσει ότι δεν του πήρε πάνω από 15 λεπτά για να σχεδιάσει την ιδέα, με τις κυκλικές αυτοκόλλητες ετικέτες που χρησιμοποιήθηκαν για να μιμηθούν τις λευκές τρύπες από σφαίρες, οι οποίες διατρέχουν την οθόνη πριν πυροβολήσει η κάννη του όπλου.
«Απλώς έτυχε να έχω μικρές αυτοκόλλητες άσπρες ετικέτες τιμών και σκέφτηκα να τις χρησιμοποιήσω σαν πυροβολισμούς κατά μήκος της οθόνης», είχε αναφέρει ο ίδιος και εξήγησε ότι είχε σκοπό να βάλει τον Τζέιμς Μποντ να περνάει και να πυροβολεί, οπότε το αίμα θα κατέβαινε από την οθόνη. Η αρχική ιδέα άρεσε πολύ, αλλά τεχνικά δεν ήταν εύκολο να αποτυπωθεί και έτσι κατέληξαν στο σενάριο που γνωρίζουμε όλοι.
Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι ο άνδρας που πυροβολεί στους τίτλους αρχής της πρώτης ταινίας δεν είναι ο Σον Κόνερι, αλλά ο αντικαταστάτης του, Μπομπ Σίμονς.
Ο Σον Κόνερι εμφανίζεται από την τέταρτη ταινία και μετά, όταν καθιερώθηκε ο κάθε ηθοποιός που υποδύεται τον Μποντ να παίζει στους τίτλους αρχής.