THEPOWERGAME
Αποκαλείται το φαινόμενο «Barbenheimer» και θυμίζει την εποχή που οι εισπράξεις εισιτηρίων από τον κινηματογράφο ήταν κυρίαρχη είδηση στον τομέα της έβδομης τέχνης. Αν και η προβολή των νέων ταινιών δεν συμβαίνει πια αποκλειστικά στις μεγάλες οθόνες με την καθιέρωση των πλατφορμών ελεύθερης ροής, οι εισπράξεις 310 εκατ. δολαρίων από τις κινηματογραφικές αίθουσες το πρώτο τριήμερο της προβολής των ταινιών «Barbie» και «Oppenheimer» θύμισαν την εποχή που οι μεγάλες επιτυχίες κατοχυρώνονταν στο box office. Σήμερα ο θεατής χρειάζεται ένα παραπάνω κίνητρο για να αποχωριστεί την επίπεδη οθόνη, με τις επιλογές που προσφέρουν τα συνδρομητικά κανάλια και οι πλατφόρμες ελεύθερης ροής.
Στην κορυφή των εισπράξεων βρέθηκε η Βarbie, μια ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ με πρωταγωνίστρια τη Μαργκό Ρόμπι. Από τις πρώτες τρεις ημέρες της προβολής κόπηκαν εισιτήρια συνολικού ύψους 162 εκατ. δολαρίων, με την τρίωρη δραματική ταινία Oppenheimer να ακολουθεί με περίπου 80 εκατ. δολάρια. Οι υπόλοιπες ταινίες βρέθηκαν αρκετά χαμηλότερα σε εισπράξεις. Τα έσοδα από τη νέα ταινία του Ιντιάνα Τζόουνς, με τίτλο «Indiana Jones and the Dial of Destiny», κινήθηκαν στα 60,36 εκατ. δολάρια.
Η Barbie αποτελεί, επίσης, τη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία που έχει επιτευχθεί από γυναίκα σκηνοθέτιδα, όταν οι προβλέψεις της Warner Bros περιορίζονταν στα 75 εκατ. δολάρια. Στις ΗΠΑ η κυκλοφορία των ταινιών «Barbie» και «Oppenheimer» το προηγούμενο Σαββατοκύριακο αντιπροσωπεύει το καλύτερο διήμερο από τον Απρίλιο του 2019, όταν παιζόταν στις κινηματογραφικές αίθουσες το «Avengers: Endgame», σύμφωνα με το Bloomberg.
Εντούτοις, οι επόμενοι μήνες διαφαίνονται αρκετά δύσκολοι για το Χόλιγουντ. Η διπλή απεργία συγγραφέων και ηθοποιών συνεχίζεται, εγκλωβίζοντας σε καθεστώς αβεβαιότητας παραγωγές που βρίσκονται στα τελικά στάδια ολοκλήρωσής τους.
Είναι η πρώτη φορά έπειτα από 66 χρόνια που λαμβάνουν χώρα απεργιακές κινητοποιήσεις σε μια βιομηχανία συνολικού ύψους 134 δισ. δολαρίων. Ήδη αρκετές τηλεοπτικές εκπομπές στις ΗΠΑ, όπως οι «The Tonight Show Starring Jimmy Fallon» και «The Late Show With Stephen Colbert», έχουν ρίξει αυλαία λόγω έλλειψης κειμενογράφων, ενώ δεν διαφαίνεται κανένας συμβιβασμός στον ορίζοντα μεταξύ δημιουργικού προσωπικού και παραγωγών.
Συν τοις άλλοις, είναι μια δύσκολη εποχή για τον κινηματογράφο. Αναλυτές του κλάδου αναφέρουν τη φτωχή ανταπόκριση των θεατών στην κυκλοφορία της ταινίας «Joy Ride» και της «Are You There God, It’s me, Margaret», παρά τις θετικές κριτικές. Την ίδια ώρα, έχει αυξηθεί το κόστος παραγωγής. Μια μέση εισπρακτική επιτυχία κοστίζει περίπου 200 εκατ. δολάρια, ενώ μία ταινία στην κορυφαία δεκάδα προϋποθέτει δαπάνες τουλάχιστον 100 εκατ. δολαρίων.