THEPOWERGAME
Στο πορτοκαλί, στο χρώμα και της εταιρικής ταυτότητας της Παγκρήτιας «ντύνεται» στις 31 Ιουλίου το δίκτυο της HSBC Ελλάδος, έτοιμο να υποδεχθεί την πελατεία του σε έναν δυναμικά αναπτυσσόμενο τραπεζικό όμιλο.
Ο κύβος ερρίφθη στην κοινή τηλεδιάσκεψη που έγινε το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης στην οποία οι CEO της HSBC και της Παγκρήτιας αποφάσισαν οριστικά να ολοκληρωθεί η συγχώνευση το σαββατοκύριακο 28-30 Ιουλίου.
Με την απορρόφηση της HSBC, η Παγκρήτια εγκαινιάζει την είσοδό της σε μια άλλη αγορά, το Wealth Management, με δέσμευση και στόχο να παίξει πολύ ανταγωνιστικά αποκτώντας παράλληλα σημαντική παρουσία στο corporate banking και φυσικά, τη ναυτιλία.
Το μήνυμα που θέλει να δώσει η διοίκηση του Αντώνη Βαρθολομαίου είναι ότι οι σημερινοί πελάτες της Τράπεζας, όχι μόνο δεν θα «χάσουν» κάτι από το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης – το οποίο συνεχίζεται ακριβώς όπως ισχύει και από τα ίδια εξειδικευμένα στελέχη της Τράπεζας– αλλά στην πορεία θα έχουν την δυνατότητα για ακόμη πιο αναβαθμισμένες υπηρεσίες.
Όπως διαβεβαιώνει συζητώντας με το powergame.gr ο CEO της Παγκρήτιας, Α. Βαρθολομαίος, δεν αλλάζει τίποτα στις υπηρεσίες που απολαμβάνουν οι πελάτες της HSBC που κυρίως εστιάζουν στο Wealth Management. Θα έχουν την ίδια ευκολία πρόσβασης, σε προϊόντα και υπηρεσίες που ήδη έχουν, με τους ίδιους όρους και πλαίσιο που τρέχουν τις επενδύσεις τους.
Η Παγκρήτια έχει ήδη επενδύσει σημαντικά ποσά σε τεχνολογικά συστήματα για να διαφυλάξει και να επεκτείνει ακριβώς αυτό το υψηλό επίπεδο Wealth Management που παρείχε στην πελατεία της, το διεθνές brand της HSBC. Οι επενδυτικές επιλογές παραμένουν ως έχουν , με νέες συμβάσεις να έχουν υπογραφεί με τους ίδιους ξένους οίκους που παρέχουν αντίστοιχα προϊόντα (π.χ. στο χώρο των αμοιβαίων κεφαλαίων και αλλού).
Σε επίπεδο αριθμών, η απορρόφηση της HSBC θα προσδώσει στην Παγκρήτια net asset value 95 εκατ. ευρώ, ένα χαρτοφυλάκιο καταθέσεων και κεφαλαίων υπό διαχείριση που υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ και ένα δίκτυο καταστημάτων 15 μονάδων, προσθετικά στα 46 καταστήματα που διατηρεί σήμερα (χωρίς αυτά της Τράπεζας Κεντρικής Μακεδονίας).
Συνολικά, ως νέα Τράπεζα, η Παγκρήτια θα διαθέτει πάνω από 60 καταστήματα πανελλαδικά.
Στο μεταξύ, μετά από μια συντονισμένη προετοιμασία που κράτησε πάνω από ένα χρόνο, οι ομάδες εργασίας των δύο συγχωνευόμενων τραπεζών, προχώρησαν σύμφωνα με τον προγραμματισμό στα απαραίτητα δοκιμαστικά τεστ.
Μετά την ολοκλήρωση και του τρίτου dress rehearsal – όπως αποκαλείται στην αγορά η «πρόβα» ενοποίησης – σε μία εβδομάδα από σήμερα, την Δευτέρα 31 Ιουλίου, όλα τα καταστήματα της HSBC θα ανοίξουν τις πόρτες τους ως Παγκρήτια Τράπεζα. Και πλέον, τα δύο brands θα λειτουργούν ως μία, ενιαία τράπεζα, η οποία έχοντας απορροφήσει και τη Συνεταιριστική Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας, θα έχει ενδυναμώσει τη θέση της στην εγχώρια αγορά, βάζοντας πλώρη για το επόμενο όραμα, που θέλει την κατάκτηση της πέμπτης θέσης στην κατάταξη των ελληνικών τραπεζών.
Επόμενος σταθμός Attica Bank
Προς τοn στόχο αυτό, θα συμβάλλει καταλυτικά η δρομολογούμενη και υπό την αίρεση της έγκρισης των αρχών συγχώνευση με την Attica Bank, μια συμφωνία επί της αρχής μεταξύ των δύο πλευρών που μένει να υπογραφεί εφόσον οι σημερινές προσεγγίσεις καταλήξουν σε συγκεκριμένο πλαίσιο.
Από πλευράς διαδικασιών, το φθινόπωρο αναμένεται η ολοκλήρωση του due dilligence και από τις δύο τράπεζες (Παγκρήτια και Attica Bank) εκατέρωθεν, ενώ παράλληλα, θα πρέπει να δοθεί και η απαραίτητη έγκριση από την Τράπεζα της Ελλάδος, που μέχρι στιγμής, φαίνεται να ενθαρρύνει τη συγχώνευση.