Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
+4,16%
0.476
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+1,76%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+2,53%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,98%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.61
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,16%
1.31
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.229
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,86%
1.725
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+5,78%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-3,32%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,21%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,07%
3.69
ΜΙΝ
+2,54%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,90%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,81%
0.281
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,85%
11.8
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,65%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+5,91%
2.06
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,16%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Κλικ στους επενδυτές κάνει η ναυτιλιακή τεχνολογία made in Greece

Σε ελληνικά …ύδατα αλιεύουν καινοτομία όλο και περισσότεροι παίκτες της διεθνούς αγοράς, που αναζητούν προβάδισμα στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας. Οι ελληνικές startups του κλάδου όχι απλά γίνονται ορατές από ομίλους με παγκόσμιο εκτόπισμα, αλλά μπαίνουν συστηματικά στα ραντάρ τους, με τουλάχιστον δύο εξ αυτών να εξαγοράζονται το τελευταίο πεντάμηνο.

Η ελληνική DeepSea Technologies, η εταιρεία που ίδρυσαν το 2017 ο Δρ. Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος και ο Ρομπέρτο Κούστας και η οποία αναπτύσσει λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τη ναυτιλία, περνά στα χέρια του ιαπωνικού κολοσσού Nabtesco, όπως, πέντε μήνες νωρίτερα, η ελληνική MarineTraffic περνούσε υπό τον έλεγχο της Kpler, με έδρα τις Βρυξέλλες.

Οι εξαγορές πραγματοποιούνται σε μια περίοδο αυξανόμενης ζήτησης για νέα ψηφιακά εργαλεία, καθώς και εντεινόμενων παγκόσμιων προκλήσεων σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της ναυτιλίας.

Η DeepSea διαθέτει πάνω από 70 εξειδικευμένους μηχανικούς, κυρίως στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και της ανάπτυξης λογισμικού. Μετά την πλήρη εξαγορά της από τον ιαπωνικό κολοσσό αυτοματισμού, θα συνεχίσει να λειτουργεί ως αυτόνομη εταιρεία, ενώ τα δύο ιδρυτικά στελέχη θα παραμείνουν στη διοικητική ομάδα της εταιρείας.

Η ελληνική startup, βάσει της σχετικής συμφωνίας, όχι μόνο θα διατηρήσει την ομάδα της, τις εγκαταστάσεις της και την ταυτότητα της, αλλά αναμένεται να εξελιχθεί περαιτέρω σε ένα αυτόνομο ερευνητικό κέντρο για την ανάπτυξη εφαρμογών και προϊόντων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Αυτόνομα σκάφη

Η εξαγορά θα υποστηρίξει τα πλάνα της πολυεθνικής Nabtesco για την ανάπτυξη αυτόνομων σκαφών και άλλων εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στους επιχειρηματικούς τομείς, όπου δραστηριοποιείται. Η Nabtesco, εκτός από τη ναυτιλία, έχει επιχειρηματικό αντικείμενο τον σιδηροδρομικό και αεροπορικό αυτοματισμό, τη βιομηχανική ρομποτική και τις ανεμογεννήτριες.

Η DeepSea θα συνεχίσει να εστιάζει στην ανάπτυξη των εδραιωμένων πλατφορμών λογισμικού της, Cassandra & Pythia, οι οποίες επιτρέπουν στις ναυτιλιακές εταιρείες να μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, βελτιστοποιώντας τα πλοία και τα ταξίδια αντίστοιχα.

Deal με παρελθόν

Η δήλωση του Yukihiro Mizutani, προέδρου της Marine Control Systems Company και εκτελεστικού διευθυντή της Nabtesco, είναι ενδεικτική του τι είδε ο ιαπωνικός όμιλος στην ελληνική εταιρεία: «Η τεχνογνωσία και η ομάδα ειδικών τεχνητής νοημοσύνης της DeepSea είναι γνωστές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς οδηγούν σε ριζική βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πλοίων των τους πελάτες τους».

Ο ίδιος σχολιάζει: «Είμαστε πολύ εντυπωσιασμένοι με την εμπορική τους δράση και τα αποτελέσματά της έρευνάς τους από τότε που επενδύσαμε για πρώτη φορά στην εταιρεία. Η ένωση δυνάμεων θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε ακόμη πιο γρήγορα σε ένα συναρπαστικό μέλλον αυτοματισμού, τόσο εντός όσο και εκτός της ναυτιλίας».

Θυμίζουμε ότι η Nabtesco είναι επενδυτής και μέτοχος της DeepSea από το 2021, όταν μέσω του επενδυτικού τους βραχίονα, Nabtesco Technology Ventures, συμμετείχε σε γύρο χρηματοδότησης 5 εκατ. ευρώ προς την ελληνική startup.

«Η εμβάθυνση της υπάρχουσας συνεργασίας μας με τη Nabtesco ξεκλειδώνει ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες για την τεχνολογία μας και θα είναι το κλειδί για το επόμενο κύμα καινοτομίας για τους πελάτες μας» τονίζει ο Δρ Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της DeepSea Technologies.

Καινοτομία made in Greece

Πέντε μήνες νωρίτερα άλλο ένα exit με αντικείμενο εταιρεία του κλάδου της ναυτιλιακής τεχνολογίας ολοκληρωνόταν στην ελληνική αγορά, με την MarineTraffic να περνά στον έλεγχο της Kpler, παγκόσμιου παρόχου δεδομένων εμπορευμάτων και αγοράς, με έδρα τις Βρυξέλλες.

Η συμφωνία ήρθε μετά από μια προηγούμενη εξαγορά της FleetMon από τη MarineTraffic, με αποτέλεσμα μια συντονισμένη διπλή εξαγορά της Kpler στον χώρο της ναυτιλιακής ανάλυσης.

Από την ίδρυσή της το 2007, η MarineTraffic με έδρα την Αθήνα, έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ναυτιλιακής βιομηχανίας παρέχοντας ευρέως προσβάσιμες πληροφορίες και τα αναλυτικά στοιχεία παρακολούθησης πλοίων. Η FleetMon με έδρα το Ρόστοκ, που ιδρύθηκε επίσης το 2007, παρέχει δεδομένα AIS σε κορυφαίες εταιρείες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των βιομηχανιών όλης της αλυσίδας εφοδιασμού.

Η απόκτηση των δύο εταιρειών επιτρέπει στην Kpler να ξεκλειδώσει περισσότερη αξία για τον ναυτιλιακό τομέα και να αυξήσει την ποιότητα των προϊόντων, των δεδομένων και των υπηρεσιών που παρέχει στους πελάτες της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!