Γ.Δ.
1437.68 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
0,00%
9.94
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
0,00%
9.69
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
0,00%
12.34
TITC
0,00%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
0,00%
1.404
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
0,00%
2.895
ΑΛΦΑ
0,00%
1.594
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.54
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.89
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.66
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.68
ΔΑΑ
0,00%
7.91
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.74
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.34
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.319
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.54
ΕΕΕ
0,00%
31.64
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.946
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.08
ΕΛΠΕ
0,00%
7.08
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.714
ΕΛΧΑ
0,00%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.25
ΕΤΕ
0,00%
8.014
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.52
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.085
ΕΧΑΕ
0,00%
4.65
ΙΑΤΡ
0,00%
1.6
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.665
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.11
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.93
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.188
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.245
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.245
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.525
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.458
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.178
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.85
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.935
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.238
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.42
ΜΙΝ
0,00%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.66
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.94
ΜΟΤΟ
0,00%
2.605
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
22.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.92
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.846
ΞΥΛΚ
0,00%
0.268
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
26.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
0,00%
16.12
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.847
ΟΤΕ
0,00%
14.99
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
0,00%
3.952
ΠΕΡΦ
0,00%
6.72
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.91
ΣΑΡ
0,00%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.48
ΣΠΙ
0,00%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.15
ΤΖΚΑ
0,00%
1.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

ΕΕ: Άλμα 17,8% για τις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιούνιο

Τον Ιούνιο του 2023 η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε αύξηση κατά 17,8% μετά την πώληση 1 εκατομμυρίου μονάδων. Αυτή η ανάπτυξη μπορεί να αποδοθεί στην ανάκαμψη της περιοχής από μια χαμηλή βάση σύγκρισης πέρυσι, που οφείλεται κυρίως στις ελλείψεις εξαρτημάτων οχημάτων.

Εκτός από την Ουγγαρία (-1,4%), όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν θετικό πρόσημο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γερμανία (+24,8%), Ισπανία (+13,3%), Γαλλία (+11,5%) και Ιταλία (+9,1%).

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,9%), φτάνοντας τα 5,4 εκατομμύρια μονάδες. Οι βελτιώσεις των τελευταίων μηνών δείχνουν ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ανακάμπτει από τις διακοπές εφοδιασμού που προκλήθηκαν από την πανδημία. Ωστόσο, οι σωρευτικοί όγκοι είναι 21% χαμηλότεροι σε σύγκριση με το 2019. Οι περισσότερες από τις αγορές της περιοχής αναπτύχθηκαν σημαντικά το πρώτο εξάμηνο του 2023, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+24,0%), Ιταλία (+22,8%), Γαλλία (+ 15,3%) και Γερμανία (+12,8%), όπως ανακοίνωσε η ACEA.

Τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκε από 10,7% σε 15,1%, ξεπερνώντας το μερίδιο του ντίζελ για πρώτη φορά. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέμειναν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των αγοραστών νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας το 24,3% της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το μεγαλύτερο μερίδιο, με ποσοστό 36,3%.

Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά τον Ιούνιο κατά 66,2%, φτάνοντας τις 158.252 μονάδες. Αυτό είχε αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς 15,1% (από 10,7% τον Ιούνιο του 2022) και κατέστησε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία την τρίτη πιο δημοφιλή επιλογή μεταξύ των νέων αγοραστών αυτοκινήτων, ξεπερνώντας το ντίζελ για πρώτη φορά. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων, όπως η Ολλανδία (+90,1%), η Γερμανία (+64,4%) και η Γαλλία (+52,0%). Αυτό συνέβαλε σε αύξηση 53,8% από ένα έτος μέχρι σήμερα, με 703.586 πωλήσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου.

Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 32,4% τον Ιούνιο, φτάνοντας τις 254.100 μονάδες. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σημαντικά κέρδη στις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: Γερμανία (+59,1%), Ιταλία (+29,9%), Γαλλία (+27,9%) και Ισπανία (+22,7%). Σωρευτικά, οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέγραψαν αξιοσημείωτη αύξηση 27,9% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, φτάνοντας σχεδόν το 1,4 εκατομμύριο μονάδες και κατακτώντας το 25% της αγοράς.

Τον Ιούνιο η αγορά της ΕΕ για νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ανέκαμψε, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 13,4%. Παρ’ όλο που σημειώθηκε σημαντική μείωση των πωλήσεων κατά 39,2% στη Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτού του τύπου καυσίμου, η σημαντική αύξηση στη Γαλλία (+49,9%) και στην Ισπανία (+51,7%) αντιστάθμισαν σε μεγάλο βαθμό αυτήν τη μείωση. Το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,9% από 8,2% τον Ιούνιο του περασμένου έτους, παρά την αύξηση των ταξινομήσεων τον Ιούνιο.

Τον Ιούνιο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 11%, φτάνοντας συνολικά τις 379.067 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε στο 36,3% από 38,5% τον Ιούνιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σταθερά κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στη Γερμανία (+19,8%) και στην Ισπανία (+11,9%). Πάνω από 2 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 15,9% σε σύγκριση με το 2022.

Αντίθετα, η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα ντίζελ συνέχισε να μειώνεται (-9,4%) τον περασμένο μήνα, παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+10,3%) και στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Ρουμανία (+22,4%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 13,4%, από 17,4% τον Ιούνιο πέρυσι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!