THEPOWERGAME
Ένα customer service για «κόκκινους» δανειολήπτες, μια online πλατφόρμα εξυπηρέτησης πελατών, θα υπάρχει σύντομα στη διάθεση των καταναλωτών των οποίων τα ληξιπρόθεσμα δάνεια έχουν φύγει από τους τραπεζικούς λογαριασμούς, με αποτέλεσμα οι οφειλέτες να έχουν χάσει τα ίχνη της πορείας του δανείου τους.
Οι δανειολήπτες που έχουν ρυθμίσει τα δάνειά τους και είναι πλέον πελάτες των servicers θα μπορούν να έχουν live και online ενημέρωση, ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειαστεί να καλέσουν σε κάποιο τηλεφωνικό κέντρο για να εξυπηρετηθούν.
Αυτή είναι η κυρίαρχη τάση σήμερα στην αγορά των Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (servicers), οι οποίες σπεύδουν να καλύψουν αυτό το σημαντικό κενό επικοινωνίας συστήνοντας ειδικές διαδικτυακές πλατφόρμες. Μάλιστα, σε μια λογική προληπτικών χειρισμών, μεγάλες εταιρείες του κλάδου προετοιμάζουν τα επόμενα βήματα ενός portal, που σε δεύτερη φάση θα δίνει χώρο όχι μόνο στην ενημέρωση των σταδίων του δανείου, αλλά και στις επιλογές ρύθμισης, σε ένα επίπεδο self service εξυπηρέτησης.
Κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να λανσάρουν την υπηρεσία αυτήν, κάποιες άλλες δουλεύουν ήδη προς αυτήν την κατεύθυνση και κάποιες άλλες το λειτουργούν ήδη πιλοτικά.
Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα για τα «κόκκινα» δάνεια
«Φανταστείτε σαν να είστε μπροστά στο e-banking της τράπεζάς σας», λένε όσοι έχουν ασχοληθεί με τη δημιουργία της σχετικής πλατφόρμας. «Όπως ακριβώς έχετε συγκριμένους προσωπικούς κωδικούς (username και password) για να σερφάρετε ανάμεσα στους τραπεζικούς σας λογαριασμούς, έτσι θα μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία του δανείου σας». Εν προκειμένω, το ρυθμισμένο δάνειο, που έχει φύγει από την πιστώτρια τράπεζα στο πλαίσιο τιτλοποίησης ή απευθείας πώλησης σε fund και που έχει περάσει υπό τον έλεγχο της διαχείρισης ενός servicer, μιας εξειδικευμένης για τον σκοπό αυτόν εταιρείας.
Σε ένα αρχικό στάδιο, ο δανειολήπτης θα βλέπει τη μηνιαία συμπεριφορά της ληξιπρόθεσμης οφειλής του, θα βλέπει τους όρους της ρύθμισης, τους μήνες που έχει εξοφλήσει, τους μήνες που απομένουν και γενικώς όλη την εικόνα του δανείου.
Self service εξυπηρέτηση σε δεύτερη φάση
Σύμφωνα με πληροφορίες, «σε ένα δεύτερο στάδιο θα μπορεί ενδεχομένως ο οφειλέτης να “παρεμβαίνει” στη ρύθμιση του δανείου του προχωρώντας σε μία self service εξυπηρέτηση», σχολιάζουν παράγοντες του χώρου που έχουν ήδη προχωρήσει στην εγκατάσταση σχετικής πλατφόρμας εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Θα μπορεί να επιλέγει τη διαχείριση της ρύθμισης ανάλογα με την οικονομική του κατάσταση, αναλόγως του τρόπου που ο συναλλασσόμενος διαχειρίζεται την πληρωμή των πιστωτικών του καρτών, των οφειλών του στην Εφορία, των παγίων εξόδων του.
Πρόκειται για μια σοβαρή επένδυση στα συστήματα των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, με την οποία αλλάζει η σημερινή «ρουτίνα» εργασιών, με στόχο τη γρηγορότερη και καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών. Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, ότι έχουν γίνει συγκεκριμένες και αξιόπιστες μετρήσεις για την αποτελεσματικότητα μιας τέτοιας πλατφόρμας, από τις οποίες είναι παραπάνω από εμφανές ότι το portal αυτό αποδίδει.