THEPOWERGAME
Στις βασικές προτεραιότητες στους τομείς των μεταφορών και των υποδομών αναφέρεται ο Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Όπως τονίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την αύξηση του συγκοινωνιακού έργου με σημαντικές επεκτάσεις και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με παράλληλη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στα πρώτα «πράσινα» λεωφορεία, τα οποία θα ενταχθούν στους στόλους της Αθήνας και Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2024, στις εργασίες κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό που προχωρούν και το Μετρό Θεσσαλονίκης που ολοκληρώνεται.
Αναφορικά με τα ανοιχτά θέματα του σιδηροδρόμου, ο Χρήστος Σταϊκούρας παρουσιάζει το σχέδιο αναβάθμισης των τρένων, το οποίο και θα βασίζεται πάνω σε τρεις πυλώνες, τονίζοντας, «την τρέχουσα περίοδο θα εργαστούμε όλοι μας εντατικά, με συλλογική και ατομική ευθύνη, ώστε να πετύχουμε ουσιαστική αντιμετώπιση των ανοικτών ζητημάτων ασφάλειας και ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών».
Στα βασικά ζητήματα του υπουργείου είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οδική ασφάλεια αλλά και το «όραμα» της κυβέρνησης για τη λειτουργία των υδροπλάνων. Σε ότι αφορά τον τομέα των υποδομών, ο υπουργός αναφέρεται στα εμβληματικά έργα και τους άξονες των έργων που περιλαμβάνει το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα του 2030, συνολικά 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ.
«Σε όλη τη χώρα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πολλά έργα, οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτηριακά και λιμενικά, καθώς και έργα αεροπορικών υποδομών» αναφέρει, τονίζοντας πως σε κάθε περίπτωση, «βούλησή μας είναι να προχωρήσουν και να υλοποιηθούν». Ανάμεσά τους και εμβληματικά έργα, όπως είναι:
- Το Μετρό Θεσσαλονίκης,
- ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65),
- ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ),
- ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου,
- ο άξονας Μπράλος – Άμφισσα,
- η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία και
- οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.