THEPOWERGAME
Ο Ντάμιεν Χιρστ επέστρεψε στο Τόκιο μετά τη μεγάλη του έκθεση πέρυσι στο Εθνικό Κέντρο Τέχνης. Ο καλλιτέχνης έντυσε με ένα εντυπωσιακό σχέδιο από άνθη την ανακαινισμένη μπουτίκ του οίκου Tiffany & Co στην συνοικία Ginza του Τόκιο.
Η ζωγραφιά αγκαλιάζει την πολυεδρική πρόσοψη της μπουτίκ, ξεκινώντας ως μπλε φόντο στο επίπεδο του δρόμου προτού «ανθίσει» και απλωθεί προς τα πάνω, παίρνοντας το σχήμα πετάλων με μια σαγηνευτική παλέτα ροζ, λευκού, πράσινου και κόκκινου χρώματος.
Το κατάστημα, με εμβαδόν 580 τετραγωνικά μέτρα, σχεδίασε το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο «Kengo Kuma and Associates» το 1996 και είναι τυλιγμένο με ένα ανακλαστικό κέλυφος που φέρνει στο νου την κοπή πολύτιμων λίθων από τεχνουργούς.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αν και βασικά επικεντρώνεται στην πρόσοψη της μπουτίκ, το έργο του Damien Hirst διεισδύει και στο εσωτερικό ως ένα είδος ταπισερί με μοτίβα ανθέων. Τα εσωτερικά των τριών ορόφων έχουν μεταμορφωθεί, απομακρυνόμενα από την αρχική παλέτα γήινων και σκοτεινότερων χρωμάτων του Kengo Kuma. Σήμερα, η μπουτίκ «καυχιέται» για ένα λευκό φόντο με πινελιές από παστέλ ροζ, ξύλο σε ανοιχτό χρώμα και λεπτομέρειες που ακτινοβολούν: κοσμήματα, πολυελαίους, επιτραπέζια φωτιστικά, γυαλί και άλλα.
Στον λογαριαμό του στο Instagram, ο οίκος Tiffany & Co ανήρτησε βίντεο, στο οποίο καταγράφεται η εντυπωσιακή εναπόθεση «πάνελ στο πάνελ» του έργου του Damien Hirst στην πολυεδρική πρόσοψη που σχεδίασε ο Kengo Kuma.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι ανθισμένες κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ
Ο κορυφαίος σύγχρονος καλλιτέχνης της Βρετανίας παρουσίασε τους πίνακές του «Cherry Blossoms» (Ανθισμένες Κερασιές) Η έκθεση διοργανώθηκε ακριβώς την εποχή της πολυαναμενόμενης ανθοφορίας των κερασιών στην Ιαπωνία. Όπως είπε, άντλησε έμπνευση για τα έργα του από το συγκεκριμένο εντυπωσιακό θέαμα.
«Οι Ανθισμένες Κερασιές αφορούν την ομορφιά, τη ζωή και τον θάνατο. Είναι υπερβολικές -υπάρχει κάτι σχεδόν κακόγουστο σε αυτές. Είναι διακοσμητικά αλλά βγαλμένα από τη φύση. Αφορούν την επιθυμία και τον τρόπο με τον οποίο επεξεργαζόμαστε τα πράγματα γύρω μας και αυτά στα οποία τα μετατρέπουμε, αλλά και την παρανοϊκή οπτική παροδικότητα της ομορφιάς -ένα δέντρο σε πλήρη απίστευτη άνθηση με φόντο έναν καθαρό ουρανό. Ήταν τόσο ωραία που τα δημιούργησα, που χάθηκα εντελώς στο χρώμα και στις μπογιές στο στούντιό μου. Είναι φανταχτερά, ακατάστατα και εύθραυστα και με έκαναν να απομακρυνθώ από τον μινιμαλισμό και αυτό είναι τόσο συναρπαστικό για μένα».
Η έκθεση ήταν η πρώτη μεγάλη ατομική του Ντάμιεν Χιρστ στην Ιαπωνία και περιελάμβανε 24 επιλεγμένους πίνακες, ο μεγαλύτερος εκ των οποίων είχε μήκος πάνω από επτά μέτρα. Ο Χιρστ ολοκλήρωσε τους πίνακες το 2020 και τους παρουσίασε πρώτη φορά στο «Fondation Cartier» στο Παρίσι το περασμένο καλοκαίρι.
Λίγα λόγια για τον Ντάμιεν Χιρστ
Ο Ντάμιεν Χιρστ γεννήθηκε το 1965 στο Μπρίστολ και μεγάλωσε στο Λιντς της Αγγλίας. Μετακόμισε στο Λονδίνο το 1984 και σπούδασε Καλές Τέχνες στο κολλέγιο Goldsmiths από το 1986 έως το 1989.
Ο Χιρστ κέρδισε το Βραβείο Turner το 1995 για το έργο του «Mother and Child Divided». Το έργο παρουσίαζε μια αγελάδα και ένα μοσχάρι κομμένα σε τμήματα να εκτίθενται σε χωριστές δεξαμενές μέσα σε φορμαλδεΰδη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι δεξαμενές είχαν εγκατασταθεί σε ζεύγη, τα δύο μισά του μοσχαριού μπροστά από τα δύο μισά της μητέρας, με επαρκή χώρο μεταξύ κάθε ζευγαριού ώστε ένας επισκέπτης να μπορεί να περπατάει ανάμεσα τους και να βλέπει τα εσωτερικά των ζώων.
Από το 1987 και έπειτα, έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 90 ατομικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Το 2012, η Tate Modern του Λονδίνου παρουσίασε μια σημαντική αναδρομική έκθεση για το έργο του Χιρστ, σε συνδυασμό με την Πολιτιστική Ολυμπιάδα του 2012.
Τον Απρίλιο του 2017 παρουσίασε το πιο μεγαλεπήβολο έργο του μέχρι σήμερα, «Θησαυροί από το ναυάγιο του Απίστευτου», σε δύο χώρους μουσείων στη Βενετία.