THEPOWERGAME
Τους λόγους που οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν υψηλές εξήγησε ο ναυτιλιακός οικονομολόγος Γιώργος Ξηραδάκης.
Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων είναι μεν ακριβές, αλλά δεν πρόκειται για αισχροκέρδεια. Από το 2019 τα έσοδα των ακτοπλόων είναι μεν πιο πολλά από τα έξοδα, αλλά τα προηγούμενα 10 χρόνια ήταν συσσωρευμένα εκατοντάδες εκατ. σε ζημίες, ισχυρίστηκε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Γιώργος Ξηραδάκης.
Το 2022 οι ακτοπλοϊκές αποκόμισαν μεικτά κέρδη 79 εκατ. ευρώ. Όμως το ποσοστό μεικτού κέρδους, από 21% το 2019, έπεσε στο 10% το 2022, είπε. Το 2024 θα έχουμε μια προσαύξηση των τιμών των εισιτήριων κατά 7% με 9% στην Ευρώπη, άρα και στην Ελλάδα, λόγω του περιβαλλοντικού τέλους, είπε.
Η μεγάλη αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων έγινε πέρυσι τον Ιούλιο. Από τότε όμως οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί κατά 30% περίπου, χωρίς αυτή η μείωση να περάσει τις τιμές εφέτος, που αντίθετα «τσίμπησαν» λίγα ευρώ προς τα επάνω.
Οι τιμές δεν έπεσαν γιατί δεν υπήρχαν τα περιθώρια όσον αφορά τις χρηματοροές στις εταιρείες, ισχυρίστηκε ο κ. Ξηραδάκης.
Το ευχάριστο είναι ότι χθες στην πρώτη σύσκεψή ακτοπλόων – κυβέρνησης καθίσανε όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι και το αισιόδοξο είναι ότι όπου οι τιμές μπορούν να μειωθούν, θα μειωθούν, είπε.