Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

OOCL Piraeus: Το παρθενικό ταξίδι και οι θαλάσσιοι δεσμοί Ελλάδας – Κίνας

Κατέπλευσε χθες στον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του πλανήτη, το οποίο ταυτόχρονα τιμά τη χώρα και τον Πειραιά. Πρόκειται για το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «OOCL Peiraeus», που συνιστά ένα από τα πιο σύγχρονα και πιο μεγάλα πλοία του πλανήτη. Και με το πλοίο αυτό ο όμιλος Cosco τιμά τον Πειραιά και το λιμάνι του, καθώς είναι το πρώτο πλοίο εταιρείας του που λαμβάνει ονομασία με ελληνικό περιεχόμενο.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμη ότι το OOCL Peiraeus δεν είναι οποιοδήποτε πλοίο, αλλά ένα νεότευκτο και ένα από τα μεγαλύτερα που ναυπηγήθηκαν στον πλανήτη. Ναυπηγήθηκε φυσικά στην Κίνα το 2023 για την Orient Overseas Container Line (OOCL), θυγατρική εταιρεία της Cosco, το οποίο στο παρθενικό του ταξίδι έπιασε στον Πειραιά κατάφορτο με περίπου 24.000 εμπορευματοκιβώτια (TEUs).

To πλοίο, που φέρει σημαία Χονγκ Κονγκ, ξεκίνησε από την Xienan της Κίνας στις 10 Ιουνίου και αφού πέρασε από τα λιμάνια της Nansha (Κίνα), Χονκ Κονγκ, Yantian (Kίνα), Vung Tao (Βιετναμ) και Σιγκαπούρη, στις 8 Ιουλίου πέρασε από το Suez και χθες το πρωί κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά. Από εδώ θα συνεχίσει για Αμβούργο, όπου θα καταπλεύσει στις 20 Ιουλίου. Από εκεί θα ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής στο Abu Dhabi, αφού πρώτα διέλθει τα ευρωπαϊκά λιμάνια του Rotterdam, της Zeebrugge, της Valencia και του Πειραιά.

© ftp.pct.com.gr/
© ftp.pct.com.gr/

«Είναι μεγάλη τιμή και χαρά που βρίσκεστε εδώ σήμερα για να καλωσορίσετε το “OOCL Piraeus” στην παρθενική του επίσκεψη στο λιμάνι του Πειραιά», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) Α.Ε., Zhang Anming. «Είμαστε περήφανοι», πρόσθεσε, «που ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο φέρει το όνομα του μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού και θα ταξιδέψει το ένδοξο όνομά του σε όλο τον κόσμο».

Ο ίδιος σημείωσε ότι o κινεζικός και ο ελληνικός λαός πάντα σέβονταν ο ένας τον άλλον για τους αντίστοιχους αρχαίους πολιτισμούς τους και ότι με τον «Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού», ειδικά από την ίδρυση του ΣΕΠ στο Λιμάνι του Πειραιά, άνοιξε άλλο ένα νέο πέρασμα φιλίας μεταξύ κινεζικού και ελληνικού λαού. «Στόχος μας», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ΣΕΠ, «είναι αυτός ο εδραιωμένος πλέον δεσμός να συνεχίσει να προσφέρει νέες ευκαιρίες στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων, καθώς προσπαθούμε να ενισχύσουμε τον ρόλο του Πειραιά στον παγκόσμιο εμπορικό χάρτη, όπως έκανε αυτό το λιμάνι στα 2.500 χρόνια ιστορίας του».

Ο κ. Anming είπε ακόμη ότι η ΣΕΠ Α.Ε. έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 43 εκατ. ευρώ για τα έτη 2023 και 2024, ενώ εκκρεμεί η έγκριση του ΟΛΠ για επιπλέον επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές επικεντρώνονται στην αναβάθμιση εγκαταστάσεων, υποδομών και εξοπλισμού, αλλά και στην υγεία και ασφάλεια στον χώρο εργασίας.

© ftp.pct.com.gr/
© ftp.pct.com.gr/

Σημειώνεται ότι η OOCL έχει ναυπηγήσει άλλα δύο αντίστοιχα με το OOCL Piraeus σκάφη στην Κίνα. Πρόκειται για το OOCL Türkiye και το OOCL Spain. Έτσι, ο κινεζικός όμιλος «ικανοποίησε» όλους τους σημαντικούς εταίρους του στην Μεσόγειο, όπου έχει εκτεταμένες δραστηριότητες. Σημειώνεται ότι η κινεζική Cosco, εκτός από το λιμάνι του Πειραιά, ελέγχει και το λιμάνι της Βαλένθια (Ισπανία), αλλά το Kumport, που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη και στη Θάλασσα του Μαρμαρά.

Ο στόλος της OOCL απαρτίζεται από 66 container ships, χωρητικότητας από 2.992 εμπορευματοκιβώτια (TEUs) έως 24.188 TEUs το καθένα. Τα πιο σύγχρονα σκάφη που προστέθηκαν την τελευταία χρονιά είναι τα OOCL Türkiye, το OOCL Spain και τέλος το OOCL Peiraeus. Tα σκάφη αυτά έχουν μήκος 400 μέτρα, μεικτό φορτίο 253 χιλ. τόνων και καθαρό φορτίο 71 χιλ. τόνων. Η κατασκευή τους ξεκίνησε το 2020 και ολοκληρώθηκε το 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!