THEPOWERGAME
Προληπτική ανακοίνωση!
Μούδιασε χθες η αγορά όταν διάβασε ανακοίνωση της ΑΒΑΞ σύμφωνα με την οποία δεν πωλείται! Η αμηχανία οφείλεται στο γεγονός πως ουδείς είχε γράψει πως πωλείται! Υπάρχει, πάντως, μια εξήγηση. Όπως έχει γίνει η κατάσταση με τις φήμες καλό είναι να βγαίνουν προληπτικές ανακοινώσεις ώστε να βεβαιωθείς πως ουδείς θα γράψει πως πωλείσαι! Για να σοβαρευτούμε, οι μέτοχοι της ΑΒΑΞ έχουν τονίσει πολλές φορές τους τελευταίους μήνες, με διάφορες αφορμές (όπως η περίπτωση κυπριακού ομίλου που επιχείρησε να μπει στην ελληνική αγορά χωρίς επιτυχία) πως δεν σκέφτονται να πωλήσουν τα ποσοστά τους. Αν το καλοσκεφτείς, περίμεναν δέκα χρόνια να δουν άσπρη ημέρα, όπως και ο υπόλοιπος κατασκευαστικός κλάδος, και θα πωλήσουν τώρα που διαθέτουν ανεκτέλεστο – ρεκόρ;
Μάχη μέχρις εσχάτων για παράταση στον διαγωνισμό για Αττική Οδό
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να δώσει νέα παράταση για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Κάποιοι, όμως, επιμένουν μέχρι και σήμερα προκειμένου να παραταθεί η ημερομηνία και να μην εμφανιστούν την επόμενη Δευτέρα 17 Ιουλίου. Και οι πιέσεις ασκούνται στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο. Όμως τα χρονικά περιθώρια πιέζουν και δεν είναι εύκολη μια τέτοια απόφαση από τη διοίκηση του Ταμείου. Για να δούμε ποιος θα αντέξει…
Αραβικός αέρας φυσάει στα πανιά στην Eurobank
Αραβικός αέρας φυσάει στα πανιά της Eurobank, η οποία ανοίγεται προς τη Σαουδική Αραβία, το Ντουμπάι, την Ινδία, το Ισραήλ… Και πάνω που ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας, Σταύρος Ιωάννου, ανοίγει τα χαρτιά του στο Bloomberg για την επέκταση του Ομίλου σε διεθνή ύδατα και προς την Ανατολή, ένα από τα μεγάλα στελέχη της Eurobank ανοίγει τα πανιά του, για ένα άλλο αραβικό κράτος.
Πληροφορίες θέλουν τον Ιάκωβο Γιαννακλή, επικεφαλής σήμερα του retail banking, να αναχωρεί στο τέλος του μήνα για το Ομάν, προκειμένου να αναλάβει σε αραβική τράπεζα το private banking. Άλλωστε, εκεί και αν υπάρχουν κεφάλαια, εκεί και αν υπάρχει ενδιαφέρον για διαχείριση περιουσίας. Άρα, με τη μία ή την άλλη έννοια, η Eurobank αμέσως και εμμέσως μεταβαίνει στις αραβικές χώρες για να μεταλαμπαδεύσει την εμπειρία και τη γνώση της!
Εθελοντές πελάτες δέχεται η Intrum
Κάτι κάνουν στην Intrum -δεν εξηγείται αλλιώς… Βουντού κάνουν, καλή ενέργεια έχουν, προσευχές στον Χριστό, στον Αλλάχ και στον Βούδα και έτσι, ως «διά μαγείας» ότι όχι μόνο πετυχαίνουν τις ανακτήσεις στα κόκκινα δάνεια που διαχειρίζονται, αλλά έχουν και εθελοντές πελάτες!
Αυτό φαίνεται τόσο από τις αποδόσεις στον τομέα των ανακτήσεων που φθάνουν στο 150% του στόχου, όσο και από την προσήλωση των ήδη ρυθμισμένων οφειλετών, που επιδιώκουν να είναι συνεπείς και στην ώρα τους. Αν προστεθεί σε αυτό και η τάση πρόωρης εξόφλησης από εκείνους που διαθέτουν (ξαφνικά) ρευστότητα, οι στόχοι θα υπερβούν ακόμη περισσότερο εαυτόν.
Σαν τα μανιτάρια…
Επεκτείνεται ραγδαία η Lili Drogerie. Η σέρβικη αλυσίδα καλλυντικών που έκανε την εμφάνισή της στα τέλη του 2021, με αρχική επένδυση 10 εκατ. ευρώ, επεκτείνεται σταθερά. Αύριο Σάββατο, 8 Ιουλίου, ανοίγει στη Λεωφ. Δημοκρατίας στα Μελίσσια και αριθμεί πλέον 11 καταστήματα στην Αττική, διευρύνοντας επίσης το χαρτοφυλάκιό της με συνεργασίες με Έλληνες προμηθευτές και πολυεθνικές, ενώ διαθέτει και δικά της εμπορικά σήματα. Παρεμπιπτόντως, μας μπερδεύει που εμφανίζεται πότε Lilly και πότε Lili. Για την ιστορία οι διακριτικοί τίτλοι είναι: LILI DROGERIE και LILLY DROGERIE (απόδοση με λατινικούς χαρακτήρες)…
Έξι χρόνια φαγούρα με την ΑΠΑ!
Έξι χρόνια ταλαιπωρείται η ελληνική πολιτεία με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) που υποτίθεται πως θα στελεχωθεί, προκειμένου να επιτελέσει ουσιαστικό ρυθμιστικό ρόλο στην αεροπορική αγορά, αφού η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) περιορίζεται στη λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων που έχουν μείνει στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε το πρώτο νομοσχέδιο, το απέρριψαν στις Βρυξέλλες, αναγκάστηκε να ψηφίσει άλλο, η προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ πέρασε ένα κάρο ρυθμίσεις, αλλά ακόμα η ΑΠΑ είναι «κουτσή».
Και χθες ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας είπε στη Βουλή, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων, πως «θα εισαχθεί, μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2023, νομοσχέδιο για το νέο οργανισμό της ΥΠΑ. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ευέλικτου οργανισμού, ο οποίος θα έχει τα εφόδια να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, άμεσα και αποτελεσματικά. Επίσης, θα δρομολογηθούν πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας».
Οι τουρίστες ξοδεύουν τα ίδια, αλλά μειώνουν τις διανυκτερεύσεις
Περίπου στα 22 εκατ. ευρώ θα κινηθούν φέτος οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, αυξημένες κατά 20% σε σχέση με το 2019, όπως εκτιμά η Eurobank, ωστόσο η άμεση συμβολή τους στο ΑΕΠ της χώρας θα είναι αναλογικά μικρότερη. Κι αυτό γιατί ο ελληνικός τουρισμός δεν έχει καταφέρει να κάνει την ποιοτική αναβάθμιση που επιζητά, δηλαδή να προσελκύει επισκέπτες με μεγαλύτερη δαπάνη ανά ταξίδι. Και μπορεί οι επισκέπτες τα τελευταία χρόνια να ξοδεύουν σχεδόν τα ίδια χρήματα ανά ημέρα παραμονής (2005 – 2010: €71,4, 2011 – 2016: €72,1, 2017 – 2022: €73,5 κατά μέσο όρο), ωστόσο μειώνουν τον αριθμό των διανυκτερεύσεων. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, η μέση διάρκεια της παραμονής τους έχει μειωθεί από 9,9 διανυκτερεύσεις κατά μέσο όρο την περίοδο 2005 – 2010, σε 7,9 διανυκτερεύσεις την περίοδο 2011 – 2016 και σε 7,6 διανυκτερεύσεις την περίοδο 2017 – 2022 (7,1 εξαιρουμένων των 2020 και 2021). Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν διαφαίνονται κάποια σημάδια που να υποδεικνύουν μια συστηματική «επιμήκυνση» της τουριστικής περιόδου, αυτό αποτελεί άλλη μια ένδειξη της ανάγκης για μετάβαση σε ένα πιο ποιοτικό και αειφόρο υπόδειγμα λειτουργίας και ανάπτυξης του τουρισμού στη χώρα μας.
Οι 4 κεντρικοί στόχοι της τουριστικής πολιτικής
Τέσσερις κεντρικές δεσμεύσεις -στόχους- με συγκεκριμένες δράσεις για την εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού έθεσε η υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή. Αυτοί είναι η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με ολοκλήρωση της διασύνδεσης προορισμών και διάχυση επισκεπτών σε όλη τη χώρα, ο εμπλουτισμός και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, η ενίσχυση της εικόνας και της ταυτότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο διεθνές περιβάλλον και η αναβάθμιση της εθνικής τουριστικής εκπαίδευσης.
Η κα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός, ενταγμένος πρωταγωνιστικά στο διεθνές περιβάλλον, έχει να αντιμετωπίσει κεντρικές προκλήσεις, όπως την κλιματική αλλαγή, γιατί κάθε χρόνος που περνάει, θα επηρεάζει το πού και το πώς θα ταξιδεύουμε, τον υπερτουρισμό και τα σημαντικά προβλήματα που δημιουργεί στη ζωή πολλών ανθρώπων, στη λειτουργία πολλών προορισμών, αλλά και στο ίδιο το τουριστικό μας προϊόν, τα κρίσιμα εργασιακά ζητήματα, τη ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων, την εναρμόνιση με τις ραγδαίες ψηφιακές εξελίξεις τη διαφοροποίηση τάσεων και προτιμήσεων ταξιδιωτών, ιδιαίτερα στην μεταπανδημική εποχή και τον έντονο ανταγωνισμό που επανακάμπτει.