THEPOWERGAME
Πάνω από 7.500 Έλληνες αναμένουν στην ουρά για συνεργασία με την Wolt. Παράλληλα, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της φινλανδικής εταιρείας, Τόνυ Χανκόνεν και ο επικεφαλής της Wolt Greece Δημήτρης Καρέλος, αυτή τη στιγμή η εταιρεία στην Ελλάδα, συνεργάζεται με 2.000 εστιατόρια, ενώ τώρα ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα νέο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, τα δύο στελέχη της Wolt σε ενημέρωση προς την Φινλανδική πρεσβεία της Αθήνας αναφέρουν ότι η Wolt Greece στα δύο χρόνια δραστηριότητας στην χώρα μας, απασχολεί 100 εργαζομένους, έχει συμβληθεί με 2.000 εστιατόρια και απασχολεί χιλιάδες διανομείς, ο αριθμός των οποίων δεν αναφέρεται. Ωστόσο όπως σημειώνει ο κ. Καρέλος, «αυτή τη στιγμή γύρω στα 7.500 άτομα περιμένουν στην ουρά για να μπορέσουν να κάνουν διανομές, και η ευχή μας είναι να μπορέσουμε να προσφέρουμε και σε αυτούς εργασία μελλοντικά».
Σημειώνεται ότι η απασχόληση των διανομέων με την Wolt δεν αποτελεί μια σχέση έμμισθης απασχόλησης, αλλά προϊόν ελεύθερης συνεργασίας. Πρόκειται για το αντίστοιχο της Uberστην διανομή του φαγητού. Γι’ αυτό άλλωστε οι περισσότεροι διανομείς της φινλανδικής εταιρείας φέρνουν την ένδειξη Wolt Partner. Σήμερα οι Wolt Partnersστην Ελλάδα εκτιμώνται σε 2.000 οι οποίοι απασχολούνται στις πόλεις της Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Λάρισας, όπου η εταιρεία έχει δραστηριότητες. Πρόκειται για φοιτητές, ιδιώτες, ανέργους κ.λπ., οι οποίοι αποκτούν εισόδημα.
Η εταιρεία, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της Wolt Τόνυ Χακνόνεν ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2019. «Υπήρχαν κάποια δεδομένα που θεωρήθηκαν υπέρ της εισόδου στην Ελλάδα, όπως ο μεγάλος αριθμός εστιατορίων, τα οποία δεν παρείχαν υπηρεσίες διανομής, η έντονη προτίμηση των καταναλωτών για τη διανομή φαγητού και η καλή οικονομική ισορροπία της παραγγελίας» λέει χαρακτηριστικά. Και συνεχίζει: «Παρόλο που ξεκινήσαμε τις συνεργασίες μας από τα εστιατόρια που δεν πραγματοποιούσαν διανομή φαγητού, διαπιστώσαμε σύντομα ότι και κάποιοι άλλοι επιθυμούσαν να συνεργαστούν μαζί μας».
Ερωτηθείς σχετικά με την ελληνική γραφειοκρατία, ο κ. Χανκόνεν αναφέρει πως σε κάθε χώρα υπάρχουν πάντα κάποιες ιδιαιτερότητες. Η βασική ωστόσο αδυναμία όπως αναφέρει είχε να κάνει με τις ελληνικές πιστωτικές κάρτες. «Είχαμε αρχίσει τις δοκιμές με την διανομή των παραγγελιών και διαπιστώσαμε ότι οι πελάτες μας δεν μπορούσαν να προσθέσουν καμία τραπεζική τους κάρτα στο σημείο της πλατφόρμας μας για τον τρόπος πληρωμής. Μετά από έρευνα αντιληφθήκαμε ότι ο λόγος για αυτό ήταν οι περιορισμοί κεφαλαίου που είχαν εφαρμοστεί στην Ελλάδα μετά την κρίση, και έτσι οι κάρτες που είχαν εκδοθεί από ελληνικές τράπεζες δεν μπορούσαν να προστεθούν σε υπηρεσίες αλλοδαπής… Κάναμε συζητήσεις για το θέμα με την Τράπεζα της Ελλάδας, και τελικά ανοίξαμε την υπηρεσία μας λίγους μήνες αργότερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία».
Πάντως ο αντιπρόεδρος της Wolt αναφέρεται και σε θετικές εμπειρίες. «Είμαι ιδιαίτερα περήφανος για την τοπική μας ομάδα», αναφέρει. «Όταν ανοίξαμε την εταιρία, η οικονομική κρίση είχε αρχίσει να σταθεροποιείται και οι καλύτερα καταρτισμένοι άνθρωποι άρχισαν να επιστρέφουν πίσω στην Ελλάδα. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε στην Ελλάδα μια θαυμάσια ομάδα η οποία είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές της Wolt».
Τέλος ο κ. Χανκόνεν αναφερόμενος στο νέο γύρο χρηματοδότησης της Φινλανδικής εταιρείας με 440 εκατ. ευρώ, αναφέρει ότι η εταιρεία θα επεκτείνει τις δραστηριότητες της στο λιανικό εμπόριο,supermarketκ.ά. «Θέλουμε να χτίσουμε στην τσέπη κάθε πελάτη ένα εμπορικό κέντρο, από το οποίο να μπορεί να παραγγείλει τα επιθυμητά προϊόντα στην πόρτα του σπιτιού του σε μισή ώρα», παραδέχεται. «Στην πράξη», προσθέτει το υψηλόβαθμο στέλεχος της Wolt, «αυτό σημαίνει ότι πέρα από τις καινούργιες χώρες και πόλεις που θα επεκταθούν οι δραστηριότητες της Wolt, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν από την εφαρμογή μας σε αυξανόμενο ποσοστό και άλλα προϊόντα πέρα από το φαγητό εστιατορίων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε. Στην Ελλάδα π.χ. θα ανοίξουμε σύντομα το δικό μας online super market,το Wolt Market».