Γ.Δ.
1440.52 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.58
NOVAL
0,00%
2.691
OPTIMA
0,00%
11.78
TITC
0,00%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.225
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.705
ΑΛΦΑ
0,00%
1.633
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.73
ΑΣΚΟ
0,00%
3.05
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
0,00%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.27
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.326
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
32.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.58
ΕΛΠΕ
0,00%
8.085
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.72
ΕΛΧΑ
0,00%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.32
ΕΤΕ
0,00%
8.064
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.64
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.132
ΕΧΑΕ
0,00%
4.715
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.02
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.7
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.275
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.875
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.41
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.81
ΜΕΒΑ
0,00%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
0,00%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.45
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
0,00%
0.986
ΞΥΛΚ
0,00%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.45
ΟΛΘ
0,00%
20.7
ΟΛΠ
0,00%
25.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
0,00%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
0,00%
2.46
ΠΕΙΡ
0,00%
3.66
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.76
ΠΛΑΘ
0,00%
3.83
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
0,00%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.98
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.344
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Ευρωπαίοι: Στο top 5 των μεσογειακών προορισμών η Ελλάδα

H σχέση ποιότητας-τιμής και οι μετεωρολογικές συνθήκες αποτελούν τους δύο βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν φέτος τις αποφάσεις των καταναλωτών για τα ταξίδια, όπως δείχνουν τα συμπεράσματα δύο πρόσφατων μελετών. Πρόκειται για τη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave 16, που εκπονήθηκε τον Μάιο, και τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Market Outlook: Ταξιδιωτική συμπεριφορά και οικονομικές συνθήκες στις κύριες αγορές εισερχόμενου τουρισμού», που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο 2023.

Τα συμπεράσματα των μελετών αυτών εξηγούν πλήρως την εικόνα που παρουσιάζουν φέτος οι ελληνικοί προορισμοί. Ενώ οι αεροπορικές αφίξεις είναι -στις περισσότερες περιπτώσεις- αυξημένες, ο τζίρος παραμένει χαμηλά για τα καταλύματα, τα καταστήματα εστίασης και όλες τις συνδεδεμένες με τον τουρισμό επιχειρήσεις. Οι τουρίστες από τις κύριες αγορές της Ελλάδας στην Ευρώπη προσπαθούν να «κόψουν» από τα έξοδα κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Έτσι, το 17% στοχεύει να ταξιδέψει εκτός εποχής για να έχει καλύτερες τιμές και το 14% σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε προορισμούς που θεωρεί πιο προσιτές. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες αναζητούν επίσης φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια, με το 13% να στοχεύει να κάνει κράτηση πτήσεων νωρίτερα από το συνηθισμένο για να έχει την καλύτερη προσφορά και το 12% να σχεδιάζει να πετάξει με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Φτάνοντας στον προορισμό, το 17% θα μειώσει τα έξοδα αγορών, το 15% θα αναζητήσει φθηνότερα εστιατόρια και το 15% θα επιλέξει φθηνότερα καταλύματα.

Ειδικότερα, ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις οι δύο κύριες αγορές της Ελλάδας (Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο) δεν επηρεάζονται στον ίδιο βαθμό. Οι μεν Γερμανοί είναι πιο συντηρητικοί στις ταξιδιωτικές τους δαπάνες από άλλους Ευρωπαίους σε περιόδους κρίσεων, ενώ η διάθεση των Βρετανών για ταξίδια παραμένει υψηλή, τάση που καταγράφεται και στην εξέλιξη του προγραμματισμού αεροπορικών θέσεων, σύμφωνα με το Airdata Tracker του ΙΝΣΕΤΕ.

Έντονη παραμένει η επιθυμία για ταξίδια

Και ενώ ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2023 μειώθηκε κατά 4% σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο το ποσοστό παραμένει υψηλό (69% των ερωτηθέντων).

Σύμφωνα με την ανάλυση στοιχείων της GWI, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών από όλες τις εξεταζόμενες αγορές για ταξίδια είτε εσωτερικού, είτε εξωτερικού, με τουλάχιστον τους μισούς να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν. Υψηλότερο ενδιαφέρον να ταξιδέψουν δήλωσαν οι καταναλωτές από τις αγορές της Ελβετίας (62%), της Ιταλίας (61%), της Αυστρίας (59%), του Βελγίου (57%), της Σουηδίας (56%), της Ρουμανίας (53%), της Πολωνίας (52%), του Ηνωμένου Βασιλείου (52%), της Γερμανίας (51%) και του Ισραήλ (51%).

Σύμφωνα με την έρευνα, η Ευρώπη παραμένει η πρώτη επιλογή των ερωτηθέντων, με το 59% να σχεδιάζει να κάνει διακοπές εντός της ηπείρου, ενώ το 12% στοχεύει να κάνει ταξίδι εκτός Ευρώπης (αύξηση κατά 3% από το 2022). Εν τω μεταξύ, η δημοτικότητα του εσωτερικού τουρισμού εντός της χώρας των ερωτηθέντων μειώθηκε κατά 6%, με μόλις το 26% των ταξιδιωτών να επιλέγει μια τέτοια διαμονή τους επόμενους μήνες.

Η Ισπανία παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες, με το 8% να προγραμματίζει διακοπές εκεί, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (7%), την Ιταλία (7%), την Ελλάδα (5%) και την Κροατία (5%).

Ωστόσο, οι μεσογειακοί προορισμοί έχουν σημειώσει μείωση 10% ως προς τους επισκέπτες που στοχεύουν να ταξιδέψουν εκεί σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, προορισμοί όπως η Τσεχική Δημοκρατία, η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Δανία παρουσιάζουν αύξηση της δημοτικότητας. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στους ταξιδιώτες που αναζητούν λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς και πιο ήπιες θερμοκρασίες.

Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι ο tour operator της Γερμανίας FTI περιμένει μια πολύ καλή χειμερινή σεζόν 2023/24. Όπως αναφέρει, υπάρχει ήδη ιδιαίτερη ζήτηση για μακρινούς προορισμούς, ειδικά στην Ταϊλάνδη, αλλά και στις ΗΠΑ, τη Νότια Αφρική, το Μεξικό και τις Μαλδίβες. Αναμένεται επίσης υψηλή ζήτηση για μακροχρόνιες διαμονές τη χειμερινή περίοδο στην Αίγυπτο, το Μαρόκο, την Τυνησία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Τουρκία, τις Βαλεαρίδες Νήσους, τα Κανάρια Νησιά και την Κύπρο, λόγω του χαμηλότερου κόστους ζωής για τους Γερμανούς τουρίστες σε αυτούς τους προορισμούς.

Η θέση της Ελλάδας στις κύριες αγορές τουριστών

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στο top10 των προορισμών εξερχόμενου τουρισμού στις υπό εξέταση αγορές, με εξαίρεση την αγορά των, βάσει στοιχείων του UNWTO για το έτος 2021 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία). Ειδικότερα, κατείχε την πρώτη θέση στην αγορά της Κύπρου, τη δεύτερη θέση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και την τρίτη θέση στις αγορές της Γαλλίας, του Ισραήλ και της Σερβίας. Παράλληλα, η Ελλάδα κατατάσσεται υψηλά στις προτιμήσεις και στις υπόλοιπες αγορές: τέταρτη (4η) στις αγορές της Ρουμανίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας, πέμπτη (5η) στην Αυστρία, έκτη (6η) στη Γερμανία, στην Ελβετία, στο Βέλγιο και όγδοη (8η) στην Ολλανδία και τη Σουηδία. Η εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά όσον αφορά τους μεσογειακούς προορισμούς, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε όλες τις αγορές στο top-5 των κυριότερων προορισμών.

Σε σχέση με το 2019, την τελευταία προ πανδημίας χρονιά, η Ελλάδα ανέβηκε μια θέση ως προορισμός στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ελβετία και τη Σουηδία, δύο θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από το Βέλγιο, τρεις θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ, τέσσερις θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία και πέντε θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Γαλλία. Υποχώρηση δύο θέσεων καταγράφηκε στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Σερβία και τριών θέσεων στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Ρουμανία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!