THEPOWERGAME
Σε σύσταση αγοράς για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τιμή – στόχο τα 21,20 ευρώ, προχωρά η Axia Research με σημερινή της έκθεση. Η έκθεση αναφέρει πως η εισηγμένη επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και εκμετάλλευση στρατηγικών και κορυφαίων περιουσιακών στοιχείων στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνεται το μεγαλύτερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα που επεκτείνεται σε 1.500 χιλιόμετρα και η μεγαλύτερη πλατφόρμα διαχείρισης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) μέσω του 37,3% που ελέγχει στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή με περίπου 2 GW σε λειτουργεί ή υπό κατασκευή.
Ταυτόχρονα, ο όμιλος αναπτύσσει το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης καθώς και το πρώτο επώνυμο (branded) Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο στην Ηπειρωτική Ευρώπη, σε συνεργασία με την αμερικανική Hard Rock. Επιπλέον, διαθέτει στρατηγική παρουσία στη συμβατική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στη προμήθεια μέσω της ΗΡΩΝ, ενώ μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ αξιοποιεί τη μεγάλη ευκαιρία που φέρνει στην κατασκευαστική αγορά το Ταμείο Ανάκαμψης. Σύμφωνα με την έκθεση «η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει την ισχύ, την τεχνογνωσία και την υγιή χρηματοοικονομική βάση ώστε να διεκδικήσει ακόμα περισσότερα έργα υποδομής και να καταστεί περισσότερο ανταγωνιστική, ενώ παράλληλα αναζητεί νέες ευκαιρίες που προσφέρουν υψηλότατες αποδόσεις».
Οι συνολικές επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα μέχρι το 2030 θα ξεπεράσουν τα 25 δισ. ευρώ εκτιμούν οι αναλυτές της Axia την ίδια στιγμή που και οι ιδιωτικές επενδύσεις θα κινηθούν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Μόνο οι επενδύσεις στην ενέργεια θα προσεγγίσουν τα 30 δισ. την επόμενη τετραετία εκτιμούν. Επισημαίνουν πως ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει τη δυνατότητα να διευρύνει περαιτέρω τη συμμετοχή του σε έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ που είτε βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία ή θα προκηρυχθούν μεσοπρόθεσμα, συνολικού ύψους άνω των 11 δισ. ευρώ.
Από τις υφιστάμενες παραχωρήσεις του ομίλου, η διοίκηση αναμένεται να εισπράξει μερίσματα της τάξης των 6 δισ. ευρώ μέχρι την ολοκλήρωση των σχετικών συμβάσεων (σε περίπου 30 χρόνια κατά μέσο όρο). Ταυτόχρονα, οι συμβάσεις αυτές συνοδεύονται από προβλέψεις αναθεώρησης με βάση τον πληθωρισμός, όπως συμβαίνει διεθνώς με αντίστοιχες παραχωρήσεις. Ο κατασκευαστικός βραχίονας, η ΤΕΡΝΑ, διαθέτει σήμερα ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο της τάξης των 5,5 δισ. ευρώ, το 50% του οποίου συνδέεται με επενδύσεις και παραχωρήσεις που έχει αναλάβει η μητρική εταιρεία και συνεπώς συνοδεύεται από καλύτερα περιθώρια και ελεγχόμενο ρίσκο. Στην προμήθεια ενέργειας η ΗΡΩΝ (μετά από πρόσφατες διμερείς συμφωνίες) πέρασε στη δεύτερη θέση της λιανικής αγοράς ηλεκτρικού ρεύματος με μερίδιο άνω του 10% ενώ στη συμβατική παραγωγή προωθείται η μονάδα της Κομοτηνής σε συνεργασία με την Motor Oil, ισχύος 877 MW.