Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Λιμάνι Βόλου: Στις 4 Αυγούστου οι δεσμευτικές προσφορές

Προχωρά ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Λιμένα Βόλου από το ΤΑΙΠΕΔ. Η ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί για τις 4 Αυγούστου 2023, παρ’ όλο που δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο μικρής παράτασης. Οπωσδήποτε, όμως, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί μέσα στον Αύγουστο.

Στην κούρσα διεκδίκησης του λιμένα βρίσκονται οι:

• Advance Properties O.O.D.,
• κοινοπραξίαGoldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.,
• κοινοπραξία IsraelShipyardsLtd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.,
• MarinerCapitalLtd,
• QTerminals W.L.L. (Κατάρ),
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και
• ΟΛΘ Α.Ε.

Το ΤΑΙΠΕΔ πωλεί το 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) και στόχος είναι να έχει μέσα στο Σεπτέμβριο τον προτιμητέο επενδυτή. Είναι το πέμπτο κατά σειρά, από τα 10 συνολικά περιφερειακά λιμάνια της χώρας που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο έχει ξεκινήσει η αξιοποίησή του.

Τα άλλα τέσσερα προς αξιοποίηση είναι τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Το πρώτο από τα τέσσερα θα αξιοποιηθεί από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, το δεύτερο μέσω υποπαραχωρήσεων, ενώ για τα δύο τελευταία, μαζί με εκείνο του Βόλου, έχει επιλεγεί το μοντέλο της πώλησης του 67% των μετοχών.

Το έκτο κατά σειρά λιμάνι που θα αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι εκείνο του Λαυρίου, με τη μέθοδο της διάθεσης του 67% του οργανισμού διαχείρισης του λιμένα. Η διαδικασία του αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στη πρόσληψη των συμβούλων του, δηλαδή του νομικού, του χρηματοοικονομικού και του τεχνικού συμβούλου, ενόψει της προκήρυξης του διαγωνισμού .

Το λιμάνι του Βόλου έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Έχει μεν μικρή κίνηση, αλλά εξυπηρετεί όλων των ειδών της δραστηριότητες. Ως εμπορικός λιμένας εξυπηρετεί πλοία χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ., ενώ ως επιβατικός λιμένας εξυπηρετεί τόσο ακτοπλοϊκά σκάφη, όσο και κρουαζιερόπλοια. Κανένα άλλο λιμάνι της χώρας, πλην των μεγάλων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν έχει μια τόσο μεγάλη ποικιλομορφία λιμενικών δραστηριοτήτων.

Πέρυσι, ο ΟΛΒ εξυπηρέτησε 1,23 εκατ. τόνους φορτίων, 14 χιλ. κοντέινερ, 320 χιλ. επιβάτες ακτοπλοΐας και περίπου 36 χιλ. επιβάτες κρουαζιέρας. Η κίνηση έχει ανακάμψει σημαντικά σε σχέση με το 2019, αλλά απέχει από τα ιστορικά υψηλά που είχε σημειώσει το λιμάνι προ της οικονομικής κρίσης, δηλαδή το 2008.

Ιδιαίτερά θετικά εξελίσσεται η κρουαζιέρα για τον ΟΛΒ, καθώς φέτος αναμένεται ο κατάπλους 64 κρουαζιερόπλοιων. Αν συμβεί αυτό τότε θα επιτευχθεί ιστορικό υψηλό, ξεπερνώντας εκείνο του 2011, όπου στο λιμάνι του Βόλου είχαν δέσει 61 πλοία κρουαζιέρας. Επίσης μεγάλοι χρήστες του λιμανιού είναι η Χαλυβουργία Ελλάδος και η Lafarge, η οποία έχει μια από τις πιο σημαντικές μονάδες παραγωγής τσιμέντου στην περιοχή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!