THEPOWERGAME
Η αεροπορική εταιρεία Rossiya Airlines, μέρος του ρωσικού ομίλου Aeroflot, επανέλαβε σήμερα τις προγραμματισμένες πτήσεις προς την Κούβα, οι οποίες είχαν ανασταλεί όταν δυτικές χώρες απέκλεισαν τη Ρωσία από τον εναέριο χώρο τους ως απάντηση στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Η πρώτη πτήση απογειώθηκε σήμερα από το αεροδρόμιο της Μόσχας Σερεμέτιεβο με προορισμό το κουβανικό θέρετρο Βαραντέρο, ανακοίνωσε ο όμιλος Aeroflot, προσθέτοντας πως το δρομολόγιο αυτό θα πραγματοποιείται αρχικά δύο φορές την εβδομάδα.
Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες είχαν αναστείλει τις πτήσεις προς την Κούβα, το Μεξικό και τη Δομινικανή Δημοκρατία πέρυσι στις 28 Φεβρουαρίου, τέσσερις ημέρες μετά την εισβολή, την οποία η Ρωσία αποκαλεί «ειδική στρατιωτική επιχείρηση».
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αρμόδιος για τον τουρισμό, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό και τις επικοινωνίες Ντμίτρι Τσερνισένκο είχε ανακοινώσει το Μάιο πως μέχρι τον Ιούλιο θα επαναληφθούν οι τακτικές πτήσεις προς την Κούβα, οι οποίες θα παρακάμπτουν τον εναέριο χώρο «μη φιλικών» χωρών.
Λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες δεν προμηθεύονται πλέον αεροσκάφη και ανταλλακτικά, ενώ τα μηχανήματα δεν συντηρούνται πλέον από τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς κατασκευαστές και παρόχους υπηρεσιών.
Στις αρχές Απριλίου του 2023, η ρωσική επιχειρηματική και οικονομική πύλη RBC ανέφερε ότι ένα αεροσκάφος Airbus A330 θα σταλεί για πρώτη φορά στο Ιράν για επισκευή του συστήματος προσγείωσης. Η απόφαση αυτή δεν αποτέλεσε έκπληξη, καθώς στο Ιράν η ρωσική αεροπορική εταιρεία δεν χρειάζεται να περιμένει ότι το αεροσκάφος θα κρατηθεί κατά τη διάρκεια της συντήρησης.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το αεροσκάφος A330 της Aeroflot είναι «διπλής νηολόγησης». Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες έχουν πλέον επανεγγράψει εκατοντάδες επιβατικά αεροσκάφη. Τα αεροσκάφη προέρχονται από δυτικές εταιρείες ενοικίασης αεροσκαφών που αναγκάστηκαν να καταγγείλουν τις συμβάσεις μίσθωσης με ρωσικές αεροπορικές εταιρείες λόγω των κυρώσεων. Συνεπώς, πρόκειται για αεροσκάφη που εξακολουθούν να είναι επισήμως καταχωρημένα στο εξωτερικό, αλλά έχουν μεταφερθεί στο ρωσικό μητρώο χωρίς τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών. Τα κράτη της ΕΕ και οι ΗΠΑ υποχρεούνται όχι μόνο να αρνηθούν την επισκευή και τον ανεφοδιασμό τέτοιων αεροσκαφών, αλλά και να τα κρατήσουν.