Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς αλλάζει ξενοδοχεία και ταξιδιωτικές επιχειρήσεις

Τον τελευταίο χρόνο, στο επίκεντρο των συζητήσεων του επιχειρηματικού και όχι μόνο κόσμου, έχει τοποθετηθεί η Τεχνητή Νοημοσύνη. Δεν υπάρχει παρουσίαση ή είδηση που να προέρχεται από το περιβάλλον της τεχνολογίας, στην οποία να μην αναφερθεί κάτι σχετικό με AI (Artificial Intelligence) και GenAI (Generative AI). Το ChatGPT, για τον περισσότερο κόσμο, αποτέλεσε το πρώτο σημείο επαφής με την Τεχνητή Νοημοσύνη – και πιο συγκεκριμένα με το Generative AI. Είναι το εργαλείο εκείνο που μεταμόρφωσε κάτι που έμοιαζε σύνθετο και βγαλμένο από σενάριο επιστημονικής φαντασίας, σε μία mainstream λύση που μπορούμε να αξιοποιήσουμε καθημερινά για να δώσουμε απαντήσεις σε πολλά από τα θέματα που μας προβληματίζουν.

Πώς όμως η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα ξενοδοχεία και τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις. Ο Βασίλης Πολύζος, Co-Founder & Managing Director της THE VSCOPE που δραστηριοποιείται στους τομείς της διαφήμισης και του τουρισμού, εξηγεί ότι η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται το συγκεκριμένο κομμάτι, προσφέροντάς μας συνεχώς νέα εργαλεία και λύσεις, δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα άλλο από όσα έχουμε δει στον χώρο της τεχνολογίας τα τελευταία 40 χρόνια τουλάχιστον.

«Ασφαλώς και το ChatGPT δεν είναι ούτε η αρχή, αλλά ούτε και το τέλος αυτής της νέας εποχής που ανοίγεται μπροστά μας. Αναμφίβολα όμως, είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της εξέλιξης αυτής, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα εκατοντάδες άλλα εργαλεία υψηλού ποιοτικού επιπέδου που μετασχηματίζουν τον τρόπο που κάνουμε τη δουλειά μας. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι συνεργάτες μας, ξενοδόχοι και επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού ευρύτερα, αναζητούν τρόπους για να αξιοποιήσουν όλες τις σχετικές λύσεις που έρχονται στην επιφάνεια, με σκοπό να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους και να “ντύσουν” με περισσότερη γνώση τις εργασίες που σχετίζονται με τη στρατηγική τους ανάπτυξη, το management, τις πωλήσεις, το marketing, τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, το customer service αλλά και το operations», αναφέρει ο Βασίλης Πολύζος.

Ως άνθρωπος με εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία του πάνω στο Digital Marketing, ο Βασίλης Πολύζος πρόσφατα συμπεριλήφθηκε στη λίστα των 20 under 40s in Social Media του Marketing Week, ενώ πολλά από τα project που υλοποιεί για το πελατολόγιό του αποτελούν case studies για την Google. Η THE VSCOPE έχει αναδειχτεί σε leader της αγοράς με το πιο premium portfolio αυτή τη στιγμή στο hospitality στην Ελλάδα (Four Seasons, Marriott, Nikki Beach, Hilton, Accor, HYATT κ.ά.).

Η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τουρισμό

Η Τεχνητή Νοημοσύνη έρχεται να μεταμορφώσει συνολικά τον τρόπο που τα ξενοδοχεία και οι τουριστικές επιχειρήσεις λειτουργούν έως και σήμερα – σε τομείς ζωτικής σημασίας όπως η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση, αλλά και σε σημεία που βρίσκονται στη βάση του προϊόντος. Ο Βασίλης Πολύζος αναφέρει ενδεικτικά κάποιους από τους τομείς στους οποίους το AI θα δώσει σημαντική βοήθεια στα ξενοδοχεία και τις τουριστικές επιχειρήσεις:

  1. Customer Service μέσω Intelligent Chatbots και Virtual Assistants: Σε μία εποχή όπου οι ταξιδιώτες αναζητούν ανυπόμονα απαντήσεις στα ερωτήματά τους και η δυνατότητα των επιχειρήσεων να παρέχουν εξυπηρέτηση 24/7 και σε πολλές και διαφορετικές γλώσσες είναι πολύ περιορισμένη, Intelligent Chatbots όπως για παράδειγμα το AskSuite ή το HiJiffy είναι εκεί για να δώσουν την αίσθηση ενός personalised service και να κατευθύνουν τους δυνητικούς πελάτες μιας τουριστικής επιχείρησης στην κατάλληλη γι’ αυτούς λύση, σύμφωνα πάντα με τα ερωτήματα τους – και σε πολλά και διαφορετικά σημεία online από το official website, μέχρι το Instagram ή το Viber.
  2. Revenue Management και Pricing: Στο «χρηματιστήριο» των τιμών, όπου ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και η ανάγκη για στελέχη τα οποία προσπαθούν να ελέγξουν manually ανάμεσα στα εκατοντάδες κανάλια πώλησης ότι προσφέρουν τα καλύτερα και πιο competitive rates, είναι πολύ μεγάλη – έρχονται να προστεθούν εργαλεία όπως το BEONx. Εργαλεία όπως αυτό, αξιοποιούν AI τεχνολογία για να βοηθήσουν στην κερδοφορία των ξενοδοχείων εν προκειμένω, διασφαλίζοντας ότι προσφέρουν τα δωμάτιά τους στις κατάλληλες τιμές και παίρνοντας το maximum από το κάθε διαθέσιμο δωμάτιο που ένας ξενοδόχος μπορεί να διαθέσει.
  3. Predictive Analytics: Εκτός του BEONx, εργαλεία όπως το Revinate, το OTA Insight, το Duetto ή το IDeaS, αξιοποιώντας ιστορικά και real time δεδομένα, έχουν τη δυνατότητα να μας δώσουν προβλέψεις για τη ζήτηση, τη συμπεριφορά των επισκεπτών μας, αλλά και τις τάσεις που διαμορφώνονται στις κρατήσεις. Στοιχεία, τα οποία μπορούν να τροφοδοτήσουν με πολύτιμη γνώση τις ενέργειες σε επίπεδο marketing, πωλήσεων και διαχείρισης πελατών.
  4. Fraud Detection και Ασφάλεια: Ένα αρκετά συχνό φαινόμενο με το οποίο έρχονται αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, είναι αυτό της απάτης σε επίπεδο συναλλαγών και fake κρατήσεων. Επιχειρήσεις όπως η Featurespace ή η HAWK, αναπτύσσουν λύσεις εκμεταλλευόμενες την τεχνολογία AI, μέσω των οποίων εντοπίζουν συγκεκριμένα patterns και συμπεριφορές σε συναλλαγές, έτσι ώστε να αναγνωρίσουν εγκαίρως μία ενδεχόμενη απειλή και να τροφοδοτήσουν με την κατάλληλη πληροφορία την επιχείρηση.

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πλέον γεγονός. Από τη μία πλευρά διαμορφώνει λύσεις τις οποίες καλωσορίζουμε. Από την άλλη πλευρά όμως, δημιουργεί και προβληματισμούς πάνω στους οποίους θα χρειαστεί να δουλέψουμε σκληρά για να δώσουμε ώριμες και κρίσιμες απαντήσεις. Ο κόσμος της εργασίας είναι βέβαιο ότι θα επηρεαστεί – με τη μείωση των προσφερόμενων θέσεων σε κάποιους εξειδικευμένους ρόλους να θεωρείται ήδη δεδομένη. Τα δικαιώματα των visual υλικών (photo & videos) βρίσκονται στον “αέρα” σε ό,τι αφορά την επεξεργασία που μπορούν να υποστούν μέσα από σχετικά AI Tools. Η δημιουργικότητα, η αυθεντικότητα του περιεχομένου και η εγκυρότητα στην πληροφορία, αποκτούν ξαφνικά δίπλα τους ένα μεγάλο ερωτηματικό. Η δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί πραγματικά να γίνει ανεξέλεγκτη, γι’ αυτό και η ανάγκη διαμόρφωσης ενός πλαισίου με νομική υπόσταση, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία» καταλήγει ο Βασίλης Πολύζος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!