THEPOWERGAME
Εξαγορές αλλά και μείωση τιμών στα προϊόντα της στα επίπεδα προ κρίσης υπόσχεται από το φθινόπωρο και μέχρι αρχές του 2024 η AS Company, όντας σε καλύτερη θέση απέναντι σε πολυεθνικές της βιομηχανίας παιχνιδιών που αύξησαν περισσότερο τις τιμές αλλά αδυνατούν να κάνουν μειώσεις.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας, θυγατρικές πολυεθνικών αποδυναμώνονται και γράφουν απώλειες τζίρου έχοντας αναγκαστεί να μετακυλήσουν στις τιμές τα υψηλά κόστη παραγωγής. Αν και χρειάστηκε και η AS Company να προβεί σε κάποιες ανατιμήσεις έχει αρχίσει να κάνει μειώσεις τιμών. Στόχος είναι από τέλη Σεπτεμβρίου μέχρι αρχές της επόμενης χρονιάς ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων AS να γυρίσει στις παλαιές τιμές, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων. Τόνισαν επίσης ότι είναι ενθαρρυντικό ότι η εταιρεία εμφανίζει διψήφια αύξηση πωλήσεων και αυξάνει το portfolio των προϊόντων της με θετικό αντίκτυπο στο μικτό περιθώριο κέρδους.
Η AS Company αυξάνει τα μερίδιά της αν και η αγορά επιβραδύνεται τους τελευταίους μήνες, Μάιο-Ιούνιο, στην έναρξη της τουριστικής περιόδου η οποία δεν ανταποκρίνεται προς το παρόν στις προσδοκίες. Το σκηνικό συνθέτουν η προεκλογική περίοδος στην Ελλάδα αλλά και ο πληθωρισμός, η συνεχής αύξηση των επιτοκίων και η ύφεση στην Ευρώπη που αναδύουν προκλήσεις για τις επιχειρήσεις. Η διοίκηση της AS Company πάντως εμφανίζεται αισιόδοξη για περαιτέρω ανάπτυξη και διεύρυνση μεριδίων αγοράς και κερδοφορίας το 2023, έχοντας πετύχει στο α’ εξάμηνο, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, αύξηση μικτού περιθωρίου κέρδους τουλάχιστον 2 ποσοστιαίες μονάδες.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η AS Company σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων, στα 28,6 εκατ. ευρώ με αύξηση 26,3% και με αύξηση 20% στα κέρδη ΕBITDA που ανήλθαν σε 4,6 εκατ. ευρώ. Ανάλογη ανάπτυξη σημείωσαν και οι θυγατρικές της σε Κύπρο και Ρουμανία, απ’ όπου ο όμιλος αντλεί το 17,6% των εσόδων της.
Σημειώνεται ότι το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 42,8% μειωμένο από το 46,7% του 2021, κυρίως λόγω της αρνητικής επίδρασης από την ανατίμηση του δολαρίου, με το οποίο διενεργεί σημαντικό μέρος των συναλλαγών της. Εξάλλου, εν μέσω κρίσης τα κόστη εκτοξεύθηκαν. Σύμφωνα με τον Ευστράτιο Ανδρεάδη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, η AS Company επιβαρύνθηκε μόνο για μεταφορικά πέρυσι 2 εκατ. ευρώ. Πλήρωνε 15.000 ευρώ το container από 3.000 ευρώ προ κρίσης αντιμετωπίζοντας μεγάλο κόστος για τα 200 containers που διακινεί κάθε χρόνο.
Παρόλα αυτά η εταιρεία διαχειρίστηκε την κρίση αποτελεσματικά, καθώς είχε χτίσει αποθέματα (αύξηση περίπου 6 εκατ. ευρώ) και διατηρούσε υψηλά επίπεδα ρευστότητας. Επιπλέον, με την ανάπτυξη ολοκληρωμένου τμήματος Β2Β με ψηφιακή πλατφόρμα, την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και την συστηματική επένδυση στο ράφι, κατάφερε να αντιμετωπίσει τα υψηλά κόστη ενώ δημιούργησε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αξιοποίησε ευκαιρίες που ανέδειξε η κρίση.
Ανοίγει ο δρόμος για εξαγορές
Έτσι σήμερα είναι σε θέση να επιταχύνει τις κινήσεις της και ως προς το στόχο της για εξαγορές προκειμένου να αυξήσει το μέγεθός της και να προωθήσει πιο αποτελεσματικά τις εξαγωγές. Μάλιστα από τα μέσα Ιουλίου σχεδιάζει να εντατικοποιήσει τις σχετικές διαπραγματεύσεις με δυνητικούς στόχους εξαγορών έχοντας προσλάβει εξειδικευμένο σύμβουλο. Από την άλλη μεριά στον τομέα των εξαγωγών διερευνώνται νέες αγορές αν και προτεραιότητα είναι η μεγάλη αγορά της Γαλλίας, όπου η AS Company έχει πρόσφατα εγκαινιάσει συνεργασία με δύο μεγάλες αλυσίδες και σχεδιάζει να χτίσει νέες συμφωνίες.
Η επένδυση στον τουρισμό
Η εταιρεία, που ελέγχεται κατά 64% από την οικογένεια Ανδρεάδη (Ευστράτιος Ανδρεάδης 32,27% και Αναστασία Ανδρεάδου 31,84%) δεσμεύεται για απόδοση 4-5% ετησίως στους μετόχους της και στο πλαίσιο αυτό το 2022 πήρε την απόφαση να αποσύρει ένα μέρος της ρευστότητάς της από χρηματοοικονομικά προϊόντα με απόδοση περίπου 3-5% για να επενδύσει σε γη στην Ελούντα με προοπτική ανάπτυξης δραστηριότητας στον τουριστικό κλάδο. Σήμερα είναι σε διαδικασία έκδοσης αδειών ενώ διερευνά ευκαιρίες και για νέα αγορά οικοπέδου. Όπως τονίζουν τα στελέχη της διοίκησης ο βασικός προσανατολισμός της εισηγμένης δεν αλλάζει παραμένοντας στον κλάδο του παιχνιδιού και των ειδών για το παιδί.