THEPOWERGAME
Το νέο μοντέλο επιτάχυνσης του «Σύζευξις ΙΙ»…
-Πριν από λίγες εβδομάδες, πριν τοποθετηθεί η υπηρεσιακή κυβέρνηση, είχε πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου μια κρίσιμη σύσκεψη για το μεγάλο έργο «Σύζευξις ΙΙ» που αφορά την αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα. Το έργο, που θα έπρεπε να έχει τελειώσει από χρόνια, είναι βαλτωμένο εν μέσω αλληλοκατηγοριών μεταξύ δημοσίου και των τριών αναδόχων. Στη συγκεκριμένη σύσκεψη αποφασίστηκε να δοθεί πλέον προτεραιότητα ώστε να αναβαθμιστούν οι υποδομές σε συγκεκριμένους κρατικούς φορείς όπως η Ελληνική Αστυνομία, κ.λπ. Και η επανεκκίνηση του «Σύζευξις ΙΙ» υπό νέους όρους φαίνεται πως θα είναι μία από τις πρώτες προτεραιότητες του νέου υπουργού που θα έχει την αρμοδιότητα της Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
…και το μεγάλο ανεκτέλεστο των εταιρειών τεχνολογίας
-Σε εκείνη τη σύσκεψη στο Μαξίμου και σε κάποιες άλλες που ακολούθησαν τα πρώην κυβερνητικά στελέχη (που πλην απροόπτου θα έχουν ρόλο και στη νέα κυβέρνηση) είχαν θυμίσει στις εταιρείες τεχνολογίας, που εξακολουθούν να διαμαρτύρονται για τις ευθύνες του δημοσίου στο ναυάγιο του «Σύζευξις ΙΙ» πως την τελευταία τετραετία εκτοξεύτηκε το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων σε επίπεδα άνω του 1 δισ. ευρώ. Οι περισσότεροι μεγάλοι του κλάδου έχουν σήμερα ανεκτέλεστο κοντά στα 150 – 200 εκατ. (ο ΟΤΕ και η Netcompany Intrasoft αρκετά μεγαλύτερο), ενώ σώθηκαν και κάποιοι μικροί (βλέπε Q&R) που δεν βρίσκονταν και στην καλύτερη θέση τα προηγούμενα χρόνια. Γι’ αυτό ζητήθηκε από τους αναδόχους του μεγάλου έργου να βάλουν πλάτη χωρίς γκρίνια.
Το σπάσιμο δύο υπουργείων και η συγχώνευση-έκπληξη
-Καθώς το βράδυ της Κυριακής τα φώτα πέφτουν στον σχηματισμό της νέας κυβέρνησης, μία από τις βασικές αλλαγές (σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες) στο νέο κυβερνητικό σχήμα είναι ότι το υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων δεν θα υπάρχει με τη σημερινή του μορφή. Από τις πέντε γενικές γραμματείες του δεύτερου τη τάξει υπουργείου, οι δύο (Δημοσίων Επενδύσεων-ΕΣΠΑ, Ιδιωτικών Επενδύσεων-ΣΔΙΤ) εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν στο σημερινό υπουργείο Οικονομικών που θα μετεξελιχθεί σε Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όπως δηλαδή ήταν έως το φθινόπωρο του 2009.
Για τις υπόλοιπες τρεις γενικές γραμματείες (Εμπορίου, Βιομηχανίας και Έρευνας) κυκλοφορούν δύο σενάρια: είτε να υπαχθούν όλες μαζί σε ένα άλλο υπουργείο, Συντονισμού ή Επιχειρηματικότητας, είτε να κατανεμηθούν χωριστά σε άλλα υπουργεία.
Για παράδειγμα, ακούγεται ως συγχώνευση – έκπληξη ότι η ΓΓ Βιομηχανίας μπορεί να υπαχθεί στο υπουργείο Υποδομών (Δημοσίων Έργων), το οποίο επίσης φαίνεται πιθανό ότι θα διαχωριστεί από τις Μεταφορές.
Προκαταβολές και αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής
-Σε αναγκαστικές προσαρμογές της τιμολογιακής της πολιτικής προχώρησε η Δωδώνη. Ως γνωστόν, το αυξημένο κόστος των ζωοτροφών σε συνδυασμό με τη μείωση των διαθέσιμων όγκων γάλακτος οδήγησαν τις τιμές, ιδίως για το πρόβειο και το κατσικίσιο, σε ιστορικά υψηλά πέρυσι. Αυτή η συγκυρία, όπως φάνηκε από τον ισολογισμό της γαλακτοβιομηχανίας, επηρέασε την κερδοφορία αλλά και τον δανεισμό της που αυξήθηκε σε 72,8 εκατ. ευρώ από 49 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση εξόφλησης παραγωγών και προμηθευτών και μεγαλύτερες προκαταβολές γαλακτοκομικής περιόδου, ενώ θα πρέπει επιπλέον να ληφθεί υπόψη το κόστος μεταφοράς αγαθών αλλά και οι επενδύσεις στα δύο εργοστάσια της εταιρείας.
Αλλάζει το οργανόγραμμα του ΕΟΤ
-Αλλαγές στο οργανόγραμμα του ΕΟΤ προαναγγέλλει η απόφαση του γενικού γραμματέα του Οργανισμού Δημήτρη Φραγκάκη να συστήσει σχετική ομάδα εργασίας. Έργο αυτής της ομάδας, στην οποία συμμετέχουν οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων και τμημάτων του ΕΟΤ, είναι η υποβολή πρότασης για το νέο Π.Δ. του Οργανισμού, επαναξιολογώντας τις οργανικές μονάδες του ΕΟΤ, προκειμένου αυτός να γίνει πιο ευέλικτος και να ανταποκρίνεται πιο αποτελεσματικά στο σύγχρονο εθνικό και διεθνές περιβάλλον. Το έργο της ομάδας εργασίας θα έχει ολοκληρωθεί έως 1.12.2023.
Συνεργατικές δράσεις για να έρθουν πωλήσεις
-Με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα επώνυμα brands τα δίνουν όλα στο στρατηγικό σχέδιο marketing. Τα επιτελεία των εταιρειών αναζητούν το κατάλληλο μείγμα προωθητικών ενεργειών ώστε να συναντηθούν προϊόν και υποψήφιος καταναλωτής στο σωστό μέρος τον σωστό χρόνο. Κάπως έτσι για παράδειγμα συναντώνται σε beach bar στην Ανάβυσσο η Lancaster, ένα brand καλλυντικών από το χαρτοφυλάκιο επιλεκτικής του ομίλου Σαράντη και τα αναψυκτικά της εταιρείας Λουξ. Τα δύο brands έχουν σχεδιάσει κοινές ενέργειες και σε εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών.