THEPOWERGAME
Ο Κάρλος Γκοσν κατέθεσε αγωγή ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στον Λίβανο κατά της Nissan, δήλωσε δικαστική πηγή στο Reuters την Τρίτη, προσθέτοντας ότι η συνεδρίαση του δικαστηρίου θα πραγματοποιηθεί στις 18 Σεπτεμβρίου.
Ο Γκοσν, κάποτε ηγετική φυσιογνωμία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, συνελήφθη στην Ιαπωνία στα τέλη του 2018 και κατηγορήθηκε για οικονομική ατασθαλία. Ο ίδιος αρνήθηκε την κατηγορία και δήλωσε ότι η κράτησή του ήταν μέρος μιας συνωμοσίας στελεχών της Nissan για να εμποδίσουν μια συγχώνευση.
Το πρώην στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος σφυρηλάτησε τη συμμαχία της Nissan για την παραγωγή αυτοκινήτων με τη Renault SA και τη Mitsubishi Motors Corp., κατέθεσε τις αξιώσεις του στον εισαγγελέα στο Κακουργιοδικείο του Λιβάνου, όπου ζει μετά τη δραματική απόδρασή του από την Ιαπωνία στα τέλη του 2019 για να αποφύγει τη δίκη. Η αγωγή, την οποία είδε το Bloomberg News, υποβλήθηκε στις 18 Μαΐου και μεταφράστηκε στα αγγλικά από τα αραβικά.
Η σύλληψη του Γκοσν, 69 ετών, προκάλεσε σοκ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και εξαπέλυσε αναταραχή εντός της Nissan, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Ο Γκοσν δεν έχει μασήσει τα λόγια του, επικρίνοντας τη Nissan και τις νομικές Αρχές της Ιαπωνίας για την απομάκρυνσή του από τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ποινικές κατηγορίες στην Ιαπωνία, γι’ αυτό που οι εισαγγελείς περιγράφουν ως συνωμοσία για την υποεκτίμηση της αποζημίωσής του, καθώς και μια αστική αγωγή που κατέθεσε η Nissan σε δικαστήριο της Γιοκοχάμα ζητώντας χρηματική αποζημίωση.
«Οι σοβαρές και ευαίσθητες κατηγορίες εναντίον μου θα παραμείνουν στο μυαλό των ανθρώπων για χρόνια», υποστήριξε ο Γκοσν στην αγωγή, λέγοντας ότι θα υποφέρει από αυτές για το υπόλοιπο της ζωής του, «καθώς έχουν επίμονες και παρατεταμένες επιπτώσεις, ακόμη και αν βασίζονται σε απλές υποψίες».
Η αγωγή διεκδικεί 588 εκατομμύρια δολάρια σε χαμένες αποζημιώσεις και έξοδα, καθώς και 500 εκατομμύρια δολάρια σε τιμωρητικά μέτρα. Οι μέτοχοι της Nissan υπέστησαν επίσης απώλειες, αφού η εταιρεία σπατάλησε το πλεονέκτημα που είχε ως πρωτοπόρος σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο Γκοσν δεν είναι πλέον μέτοχος της ιαπωνικής εταιρείας.
Ο Γκοσν στάλθηκε από τη Renault το 1999 για να αλλάξει την πορεία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία αντιμετώπιζε προβλήματα πριν λάβει μια ένεση μετρητών από τη γαλλική εταιρεία. Αργότερα έγινε διευθύνων σύμβουλος και των δύο εταιρειών και πρόεδρος της συμμαχίας.
Η αγωγή εγείρει επίσης αξιώσεις κατά τουλάχιστον δώδεκα ατόμων, μεταξύ των οποίων:
– Hari Nada, έναν υπάλληλο της Nissan που θεωρείται ως ένας από τους βασικούς υποκινητές της συνωμοσίας για την απομάκρυνση του Γκοσν.
– Hidetoshi Imazu και Hitoshi Kawaguchi, δύο ανώτερα στελέχη της Nissan με πρώιμη εμπλοκή στις ενέργειες της Nissan κατά του Γκοσν.
– Toshiaki Onuma, διευθυντής.