Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Λιμένας Λαυρίου: Ενδιαφέρον από MSC Cruises και Royal Caribbean Cruises

Ξεκινά κατά πάσα πιθανότητα σήμερα η διαδικασία αξιοποίησης του Λιμένα Λαυρίου από το ΤΑΙΠΕΔ. To Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση τριών διαγωνισμών για την πρόσληψη τριών συμβούλων, νομικού, τεχνικού και χρηματοοικονομικού, προκειμένου να προχωρήσει την ιδιωτικοποίηση του λιμένα.

Όλα δείχνουν ότι και στη περίπτωση αυτήν στόχος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι η πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ). Ο λιμένας σήμερα έχει πολλαπλές δραστηριότητες, π.χ. κρουαζιέρα, ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, ακτοπλοϊκές, εμπορευματικές κ.λπ. Ωστόσο, η αξιοποίησή του στόχο έχει τον μετασχηματισμό του σε έναν τουριστικό λιμένα, δηλαδή σε λιμένα που θα δώσει έμφαση στις δραστηριότητες ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής κάθε μεγέθους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδιαφέρον για τις κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ δείχνουν πολλοί, μεταξύ άλλων και οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, όπως  η Royal Caribbean Cruises και η MSC Cruises. Οι εταιρείες αυτές «καλοβλέπουν» τον μετασχηματισμό του Λιμένα Λαυρίου σε home port κρουαζιερόπλοιων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η δυνατότητα, ωστόσο, αυτή θα πρέπει να περιλάβει την αναβάθμιση των υποδομών του, καθώς σήμερα στο λιμάνι πιάνουν μικρά και μεσαία κρουαζιερόπλοια.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συμβάλει καθοριστικά η γειτνίαση του λιμένα με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η εγγύτητα αυτή μπορεί να εξυπηρετήσει όσους θέλουν να επισκεφθούν είτε τα ελληνικά νησιά, είτε την ευρύτερη ΝΑ Ευρώπη (Τουρκία, Ισραήλ, Ελλάδα κ.λπ.). Επίσης, βρίσκεται πολύ κοντά σε πολλά αξιοθέατα, όπως Σούνιο, Βραυρώνα κ.λπ.

Η οδική πρόσβαση στο λιμάνι σήμερα είναι πολύ καλή, ενώ η προοπτική να φτάσει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος διευκολύνει περαιτέρω την πρόσβαση σε αυτό. Η αξιοποίηση όμως αυτή συνδέεται άμεσα με την αξιοποίηση του Λιμένα Ραφήνας. Συγκεκριμένα, ο μετασχηματισμός του Λιμένα Λαυρίου σε τουριστικό λιμένα θα οδηγήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε άλλα λιμάνια, με εστίαση σε εκείνο της Ραφήνας. Το λιμάνι αυτό, όπως αναφέρουν παράγοντες κοντά στο έργο, θα μετεξελιχθεί σε αμιγώς λιμάνι ακτοπλοΐας.

Ο ΟΛΛ είναι ο έκτος σε μια σειρά 10 περιφερειακών λιμένων, για τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά μια διαδικασία αξιοποίησης. Είχαν προηγηθεί οι οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Βόλου και Ηρακλείου.

Το προφίλ του ΟΛΛ

Το 2022 η ΟΛΛ ΑΕ είχε έσοδα 6,32 εκατ. ευρώ και πλεόνασμα 2,32 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα αυτά, όπως αναφέρει η διοίκηση του οργανισμού, προέρχονται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς η εταιρεία δεν λαμβάνει καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.

Στον τομέα της κρουαζιέρας, πέρυσι υπήρξαν 86 αφίξεις-αναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων και διακινήθηκαν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit. Ως μαρίνα ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, διαθέτει 200 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ φαίνεται να υπάρχει λίστα αναμονής εκατοντάδων σκαφών.

Για τον λόγο αυτόν ο ΟΛΛ προωθεί το έργο «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα 2 εκατ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργήσει τουλάχιστον 200 νέες θέσεις εργασίας. Τέλος, η διοίκηση του ΟΛΛ προωθεί τη δημιουργία υδατοδρομίου στην περιοχή του λιμανιού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!